تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816814985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از وضعیت مسکن‌های مهر گزارش می‌دهد سایه سنگین مشکلات بر سر ساکنان مسکن مهر اسدآباد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از وضعیت مسکن‌های مهر گزارش می‌دهد
سایه سنگین مشکلات بر سر ساکنان مسکن مهر اسدآباد
عدم توجه به آسفالت‌ خیابان‌ها، عدم ایجاد فضای سبز، جدول‌کشی و روشنایی معابر از جمله مشکلاتی است که تاکنون هیچ‌گونه توجهی به این امور در شهرک اندیشه اسدآباد نشده است.

خبرگزاری فارس: سایه سنگین مشکلات بر سر ساکنان مسکن مهر اسدآباد



به گزارش خبرگزاری فارس در اسدآباد، تأمین مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم بوده و هست، اگر چه ساخت مسکن‌های مهر برای خانه‌دار شدن قشر محروم جامعه، طرح خوبی بود اما باید در قبال اجرای غیر اصولی برخی از مساکن مهر و بروز مشکلات امروزی آن پاسخگو بود. از جمله اولین مسکن‌های مهری که در کمترین مدت در شهر اسدآباد ساخته شد، مسکن‌های مهر «سیدجمال» بود که در شهرک اندیشه این شهر ساخته شد و پیمانکار آن از دستان رئیس جمهور لوح سپاس دریافت کرد. امروز شاهد هستیم که چطور همین مسکن‌ها با بی‌مهری‌ها ساخته شدند چراکه نماهای بیرونی بلوک‌های این مسکن‌ها در حال فرو ریختن است و همچنین مشکلات بسیاری در قسمت‌های مختلف درونی واحدها در حال نمایان شدن می‌باشد. از دیگر مشکلات مسکن‌های مهری که به صورت شهرک ساخته شد، عدم توجه به آسفالت‌ خیابان‌ها، عدم ایجاد فضای سبز، جدول‌کشی و روشنایی معابر است که متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه توجهی به این امور در شهرک اندیشه اسدآباد نشده است.  وجود زباله‌های شهری در اطراف این مسکن‌ها موجب بروز انواع بیماری می‌شود که مسئولان شهرداری از جمع‌آوری آن غافلند. همچنین بافت‌های فرسوده و مخروبه‌هایی که محل جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی شده که این نیز یک معضل بزرگ است که نادیده گرفته شده است. اعتراضات ساکنان شهرک اندیشه ما را بر آن داشت که سخنان آنان را بشنویم و به گوش مسئولان برسانیم.

یکی از ساکنان، از بی‌توجهی در ساخت مسکن مهر در شهرک اندیشه اظهار گلایه کرد و گفت: متأسفانه فرو ریختن نماهای سنگی بلوک‌های این مسکن موجب ضربه خوردن بر سر هر کسی خواهد شد که باید دید واقعاً آیا مسئولان در این زمینه پاسخگو هستند. وی ادامه داد: متأسفانه سقف خیلی از واحدها نم می‌دهد و گویا مسئولان نظارتی بر این امر نداشتند. یکی دیگر از ساکنان شهرک اندیشه گفت: انگار ما ساکنان شهرک اندیشه جزو مردم این شهر نیستم که نه خیابان آسفالت شده‌ای به چشم می‌بینیم و نه روشنایی در معابر را؛ هیچ‌کس تاکنون به این امور رسیدگی نکرده است. مرد مسنی که سال‌ها مستأجر بوده و تصور می‌کرد، با وجود مسکن‌های مهر دیگر اجاره بهای سنگینی پرداخت نخواهد کرد، گفت: زمانی که یکی از این واحدها را تحویل گرفتم، برایم اقساط 130 هزار تومانی بستند، اما هم‌اکنون اقساط 400 تا 480 هزار تومان برایم قسط‌‌بندی شده؛ آیا خدا را خوش می‌آید با درآمد کم حالا این اقساط را پرداخت کنیم. وی ادامه داد: با این اقساط سنگین خود را از چاله به چاه انداخته‌ام که دغدغه پرداخت آن شب و روز را از من گرفته است. وی افزود: مگر نه اینکه این مسکن‌ها را به نام اقشار کم‌درآمد جامعه ساختند حالا چطور شده که ما باید این خانه‌ها را با هزار مشکل و اقساط زیاد پرداخت کنیم.

جوان 30 ساله‌ای که تازه پا به زندگی مشترک گذاشته، با اشاره به مشکلات واحدهای مسکن مهر، گفت: کارمزد اقساط این تسهیلاتی که برای مسکن مهر در نظر گرفتند چهار درصد بوده که امروز آن را 12 درصد حساب کردند در صورتی که افراد ساکن در این مسکن‌ها توان پرداخت این اقساط را ندارند. وی به عدم روشنایی شهرک اندیشه اشاره کرد و گفت: متأسفانه این مسکن‌ها که در شهرک اندیشه وجود دارند به نام سیدجمال نام‌گذاری شده اما حتی از یک روشنایی نیز برخوردار نیست.

یکی دیگر از ساکنان شهرک را شاهد بودیم که با آیفون درب ساختمان درگیر بود که بعد از چند دقیقه با تماسی با منزلش کلید ساختمان از پنجره به پایین پرتاب شد که وقتی مشکل را از ایشان سئوال کردیم، گفت: متأسفانه برق این مسکن‌ها مشکل دارد و این کار یک روز و دو روز ما نیست بلکه ما هر روز با این مشکل مواجه‌ هستیم. در ادامه مشکلات را با شهردار اسدآباد در میان گذاشتیم. نوروز سرابی با بیان اینکه برنامه‌های کلان عمرانی برای شهرک اندیشه در نظر داریم که شامل مسکن مهر نیز خواهد شد، اظهار داشت: برنامه کاملی را در بحث نظافت شهری، ایجاد ایستگاه تاکسی و رفع بافت‌های فرسوده و جدول‌کشی معابر شهرک اندیشه داریم. وی افزود: اجرای این برنامه‌ها را با برنامه‌ریزی و تمهیداتی که اندیشیده‌ایم در اسرع وقت آغاز می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه برای زیرسازی و آسفالت برخی از زمین‌های شهرک اندیشه معارض وجود دارد، گفت: این امر نیز در حال پیگیری است. وی در خصوص نظافت و پاکیزگی محیط شهرک نیز گفت: امسال برنامه‌ای منظم برای جمع‌آوری زباله‌های شهری این منطقه را داریم که اجرایی خواهد شد.

همچنین در گفت‌وگویی با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان اسدآباد، از نظارت بر مسکن‌ها سراغ گرفتیم. محمدعلی بختیاری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در اسدآباد در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 406 واحد مسکونی در شهر و روستاهای شهرستان ساخته شده که مهندسان نظام مهندسی ساختمانی از ابتدای کار در امر ساخت و ساز در شهرستان نظارت کامل دارند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون ما 43 مهندس ناظر در شهرستان اسدآباد داریم، افزود: از این تعداد هشت نفر مهندس ناظر در رشته‌های مختلف هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه افرادی که برای ساخت مسکن اقدام به تهیه پروانه ساختمانی می‌کنند، بعد از مراجعه به شهرداری باید نقشه ساختمانی را از سوی نظام مهندسی تحویل بگیرند، افزود: در ساخت مسکن‌های مهر به دلیل اینکه متراژ زیاد و طرح کشوری بود، نقشه و طراحی این مسکن‌ها از طریق مهندسان استان همدان و تهران ارائه شد. وی با اشاره به اینکه نظارت بر مسکن‌های مهر از طریق دو دسته از مهندسان صورت گرفته، گفت: یک دسته از این مهندسان آن‌هایی بودند که در منطقه حضور داشته و مابقی از تهران و همدان بودند. بختیاری با بیان اینکه در زمانی ساخت مسکن‌های مهر تعداد مهندسان در سطح شهرستان کم بود، یادآور شد: پایه مهندسی آنان در امر نظارت‌ها پایین بود و در چهار رشته بر ساخت و ساز مسکن‌ها نظارت داشتند. وی گفت: با وجود اینکه تعداد مهندسان ناظر در سطح شهرستان در زمان ساخت مسکن‌های مهر کم بوده اما با تعداد ناظران استانی تیم نظارت‌کننده بر ساخت و سازها زیاد بوده است. وی خاطرنشان کرد: چهار مهندس ناظر در رشته‌های معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی بر ساخت و ساز مسکن نظارت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اسدآباد با بیان اینکه برخی مشکلات مسکن‌های مهر قابل پیگیری است، افزود: به فرض مثال پرتی که در یک واحد ساختمان ایجاد می‌شود، مشکل اساسی است که این موارد قابل پیگیری است، البته برخی مشکلات نیز بعد از یک سال از عمر ساختمان ناخودآگاه پیش می‌آید. وی نظارت بر نماهای ساختمان بر عهده ناظر رشته معماری دانست و گفت: نماهای ساختمانی باید از سوی پیمانکاران اسکوپ شود که برخی افراد به دلیل به صرفه نبودن از این امر چشم‌پوشی می‌کنند. بختیاری تصریح کرد: متأسفانه در ساخت برخی مسکن‌های مهر پیمانکاران غیر اصولی کار کرده‌اند که باید پاسخگو باشند چراکه حق با مالکان مسکن‌ها است. وی با بیان اینکه فرماندار متولی پیگیری مسکن‌های مهر بوده، خاطرنشان کرد: مهندسان ناظر در نظارت پروژه‌های مسکن مهر می‌توانستند که به فرض مثال امتیاز نماها را ندهند اما مجبور می‌شدند که پایان کار را با امتیاز پایین ارائه دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اسدآباد با بیان اینکه زمانی که مسکنی پایان کار دریافت کرده، دیگر نظارتی وجود ندارد، افزود: البته در صورتی که زلزله‌ای رخ بدهد و این مسکن‌ها دچار خسارتی شوند، ناظران مسئول هستند. وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی یک سازمان رد و فسق‌کننده امور است، یادآور شد: نظارت‌ها مسئولیت فردی است و در نظارت ساختمان‌ها در صورت بروز مشکلی مانند زلزله ناظر باید پاسخگو باشد. بختیاری گفت: مسکن نیاز به نگهداری دارد و اگر امروز به هر دلیلی مسکن‌ها دچار مشکل شده‌اند، مردم می‌توانند با جمع‌آوری خودیاری آن مشکلات را حل کنند. غلامرضا بیرنگ رئیس اداره مسکن و شهرسازی اسدآباد نیز در این زمینه گفت: مسئولان تعاونی مسکن مهر سیدجمال باید پاسخگو باشند. ..................................... گزارش از لیلا نظری فرهودی ...................................... انتهای پیام/89008/ط40

93/02/28 - 12:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن