تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818215347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال نيتراتي شدن آب تهران و تهديد سلامت شهروندان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: احتمال نيتراتي شدن آب تهران و تهديد سلامت شهروندان
مديركل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو از احتمال نيتراتي شدن آب تهران به دليل كم‌آبي و خطر ورود آب چاه و فاضلاب منازل به آب مصرفي خبر داد.


مديركل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو از احتمال نيتراتي شدن آب تهران به دليل كم‌آبي و خطر ورود آب چاه و فاضلاب منازل به آب مصرفي خبر داد. حسين رستگار گفت: در بحث كيفيت آب، آب مربوط به لوله‌كشي مسئوليتش با وزارت نيرو است و آب‌هاي بسته‌بندي كه آشاميدني و معدني است تأييديه را بايد از وزارت بهداشت بگيرند. وي افزود: دو سال پيش با همكاري معاونت بهداشتي وزارت بهداشت نمونه‌برداري روي آب تهران را آغاز كرديم و مشخص شد به دليل كم‌آبي حجم نيترات بالا رفته و آب مصرفي با آب چاه مخلوط شده بود در نتيجه فاضلاب منازل به آب ورود كرده و طي نامه محرمانه اعلام كرديم كه اصلاحات لازم انجام گرفت. رستگار افزود: در برنامه امسال نيز كنترل در سطح لوله‌كشي و آب مصرفي و همچنين انواع بسته‌بندي آب را در دست بررسي داريم تا همه فلزات، نيتريت، نيترات و آلودگي ميكروبي را تشخيص دهيم. وي افزود: بنابراين چون احتمال مي‌رود كه امسال نيز با كم‌آبي و نيتراتي شدن آب مواجه شويم، بررسي روي كيفيت آب تهران را آغاز كرده‌ايم و پس از فصل تابستان نتايج آزمايش را اعلام خواهيم كرد. با اين وجود مي‌توانيم نتايج مقطعي را نيز زودتر اعلام كنيم. حسين رستگار همچنين در مورد وضعيت داروهاي ماهواره‌اي لاغري و چاقي كه تبليغ مي‌شوند، گفت: محصولات تبليغي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي مورد تأييد ما نيست چراكه از مبادي غيرمجاز وارد مي‌شوند شرايط حمل و نقل آنها به خوبي رعايت نمي‌شود و محل غيراستاندارد و موادي كه در آن استفاده مي‌شود، سالم نيست. رستگار گفت: به اين داروها متأسفانه مواد افزودني يا داروهاي عصبي اضافه مي‌كنند و اغلب روي مغز اثر گذاشته يا روي سيستم متابوليسم تأثير مي‌گذارند تا چربي‌سوزي را بالا ببرند. وي ادامه داد: در برخي از اين داروها نيز هورمون رشد را به چربي‌ها وارد مي‌كنند تا سوخت و ساز بالايي پيدا كند. اين داروها بيماري‌هاي عصبي ايجاد مي‌كند، اثرات تخريبي روي مغز دارد و در طولاني مدت باعث بيماري‌هاي افسردگي و جنون مي‌شود. مدير كل آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو گفت: همچنين داروهاي مكمل كه در بدنسازي استفاده مي‌شود بايد حتماً از داروخانه تهيه شود و خارج از آن غيرمجاز است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 24 ارديبهشت 1393 - 20:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن