تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816949633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمحمدی: حاشیه‌سازی‌ها برای تغییر رویکرد دولت انجام می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پورمحمدی: حاشیه‌سازی‌ها برای تغییر رویکرد دولت انجام می‌شود
وزیر دادگستری با بیان اینکه «بابک زنجانی همکاری خوبی با مجموعه بازجویی ها نداشته است»، گفت: متاسفانه اموالی که از زنجانی شناسایی شده است، کفاف بدهی هایش را نمی دهد.
آفتاب:، حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» امروز (چهارشنبه) پس از نشست هیات دولت این مطلب را در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزد: دستگاه قضایی، دولت، بانک ها و وزارت نفت باید تلاش هماهنگی را داشته باشیم تا بتوانیم بدهی های این فرد را بازگردانیم.




**بازگشت بیش از دو میلیارد تومان معوقات بانکی در سال گذشته 


 به گزارش ایرنا، وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نحوه رسیدگی به پرونده بدهکاران کلان بانکی اظهار داشت: بحث معوقات بانکی همانگونه که قبلا هم بیان شده مجموعه ای بسیار گسترده است و از یک جنس نیست.


پورمحمدی با بیان این که برخی پرونده ها با مقاومت های زیادی روبرو شده و نیازمند رسیدگی در محاکم قضایی است، افزود: دولت لیست جامعی ارائه داده است ولی معنایش این نیست که این لیست جدید است.


وی ادامه داد: نمی خواهیم فقط از قوه قضاییه انتظار داشته باشیم، این کار به تلاش بخش های بانکی هم متکی است.


وزیر دادگستری با بیان اینکه بسیاری از این بدهکاران در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وثایقی را قرار داده اند، گفت: در مذاکراتی که با این سازمان انجام شده، در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان معوقات بازگشته است و اگر این همکاری تداوم یابد، عملا بخشی از معوقات بدون تشکیل پرونده وصول خواهد شد.


پورمحمدی با تاکید بر این که بانک ها باید فعال تر شوند، اظهار داشت: با تغییر وضعیت بدهکاران به استمهال و تقسیط یا طراحی فرایندی که به خصوص برای فعالان اقتصادی که کار تولید انجام می دهند، می توان این بدهی را مسترد کرد.


وی در پاسخ به این سوال که وظیفه دستگاه قضایی چیست؟ تصریح کرد قوه قضاییه بخشی را مستقیما رسیدگی می کند که افراد تعلل جدی دارند؛ البته فضای اقتصادی کشور هم با اینها همراه بوده و اینها می خواهند با بهانه گیری، از بازگرداندن بدهی خودداری کنند.


وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه باید بدانیم بخشی از معوقات، قسط هایی است که بهره های مضاعف خورده است، گفت: پرونده بسیار گسترده است، سالیان سال هم جمع شده است و شما نمی توانید معوقه 10 ساله را در یک سال برگردانید.


پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه خاصی برای رسیدگی به این پرونده ها تشکیل می شود؟ اظهار داشت: مجتمع اقتصادی قوه قضاییه مسوول شده و قوه قضاییه آمادگی کامل دارد؛ فکر می کنیم حل مشکل از سوی قوه قضاییه با هیچ مانعی روبرو نیست و ما در پیگیری جدی هستیم.


وی ادامه داد: ما نباید فقط از این مجرا مشکلات را حل کنیم که عملا خیلی از پرونده ها قضایی نیست، الان هم دادستان کل پیوسته گفته که پیگیر است اما این گونه نیست که همه معوقات صرفا با پرونده قضایی قابل حل و فصل باشد.


وزیر دادگستری با بیان این که قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده است که در صورت وصول اطلاعات کافی هر پرونده ای، سریعا به آن رسیدگی خواهد شد، گفت: پرونده ای که میلیاردها تومان بدهی دارد، پرونده بزرگی است؛ اموال باید شناسایی شود، کار کارشناسی صورت گیرد و پول ها نقد شود و سپس به حساب ها واریز شود.


پورمحمدی تصریح کرد: این پرونده ها موضوع بزرگی دارند، مثلا کسی صاحب چندین کارخانه است، مجموعه بزرگی از صادرات و واردات را تنظیم کرده و در طول چندین سال این پرونده ها شکل گرفته است؛ موضوع ساده ای مانند جیب بری نیست که بشود با آن به سادگی برخورد کرد.


وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید تصریح کرد: مهم اراده دولت و دستگاه قضایی است که می خواهیم این پرونده ها را حل کنیم و جدی هم هستیم اما متاسفانه این پرونده ها انباشته شده است و در شرایط کنونی رکود اقتصادی، عملا فعالان اقتصادی که می خواهند بدهی خود را پرداخت کنند به دلیل این که نمی توانند آن را به پول تبدیل کنند، نتوانسته اند این بدهی ها را برگردانند.


وزیر دادگستری همچنین خاطر نشان کرد: عده ای به بهانه تولید کنندگان از پرداخت معوقات فرار می کنند و ما باید هنر این را داشته باشیم تا این دو بخش را تفکیک کنیم.






** مخالفت وزرا با افزایش بیمه شخص ثالث


وزیر دادگستری درباره افزایش بیمه شخص ثالث هم توضیح داد: قرار شد این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شود.


پورمحمدی اظهار داشت: بیمه ها ادعاهایی دارند؛ در دولت نظرات مخالفی است و بیشتر وزرا موافق کاهش قیمت بیمه شخص ثالث هستند. از این رو بنا شد این اختلاف در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و رسیدگی شود.






** حاشیه سازی ها برای تغییر رویکرد دولت 


پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین پیگیری ها در مورد فیلم «من روحانی هستم» نیز اظهار داشت: حاشیه سازی ها برای تغییر رویکرد دولت انجام می شود.


وی تصریح کرد: دولت شعارهایی مطرح کرده است و بنا دارد با تحمل و بردباری هوشمندانه از حاشیه سازی ها برای ایجاد امیدواری در مردم عبور کند.




*** مبارزه با ویژه خواری تبلیغاتی نیست


وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت رسیدگی به ویژه خواری گفت: قرار نیست فضای اقتصادی کشور را به سمت عملیات روانی و تبلیغاتی سوق دهیم.


پورمحمدی اضافه کرد: عملا فعالیت های تبلیغاتی برای مقولات اقتصادی نه تنها کمک کننده نیست بلکه موضوع را سیاسی می کند و ما را از رسیدن به هدف باز می دارد.


وی یادآور شد: قرار ما این است که جلوی ویژه خواری را بگیریم و در دولت هم پیوسته تصمیماتی را بگیریم که اجازه ویژه خواری ندهیم. 


وزیر دادگستری خاطر نشان کرد: عملا نمی خواهیم مبارزه با ویژه خواری به کشمکش، درگیری، تبلیغات و یا انتقام گیری منجر شود.


پورمحمدی تصریح کرد: خیلی وقت ها تبلیغات در این حوزه را بیشتر سیاسی می دانیم و معتقدیم کمکی به بهبود فضای اقتصادی ما نخواهد کرد و جلوی ویژه خواری را هم نخواهد گرفت چون در دعوای سیاسی این پرونده ها گم خواهد شد.






تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن