تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818036805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون شهردار تهران: اعتماد به مدیریت شهری در ساماندهی ترافیک تهران موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون شهردار تهران: اعتماد به مدیریت شهری در ساماندهی ترافیک تهران موثر است تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اعتماد مردم به مدیریت شهری و برنامه های آن در ساماندهی ترافیک شهر تهران می توان موثر باشد.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی روز چهارشنبه در جمع مسوولان امور بانوان سازمان ها و شرکت های تحت پوشش این معاونت کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ در سطح جامعه و رفع ضعف های فرهنگی به موازات اصلاح رفتارهای اجتماعی، مسوولیت مسوولان مربوطه از جمله مدیران شهری را مضاعف کرده است.
تشکری هاشمی افزود: مدیریت شهری خود را موظف می داند به دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از جمله سوالی که در خصوص چرایی رفتارهای رانندگی در موضوع سبک زندگی مطرح فرمودند، پاسخ گفته و در جهت کاهش دل نگرانی های فرهنگی معظم له تلاش کنند.
معاون شهردار تهران گفت: برخی حرکات نامناسب رانندگی در سطح شهر، چهره نازیبایی از شهرمان ترسیم کرده که در نگاه نخست نشان دهنده ضعف فرهنگی جامعه در موضوع ترافیک و آمد و شدهای شهری است.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص فرهنگ سازی در حوزه ترافیک باید با یک برنامه جدی ورود کرده و در این مسیر اقشار جامعه را با تدارک برنامه های مفصل درگیر نماییم.

* در فرهنگ سازی ترافیک علاوه بر کودکان به بزرگسالان نیز توجه می کنیم
تشکری هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه های نسبتا خوبی برای کودکان در موضوع آموزش و فرهنگ سازی ترافیک دنبال می شود، اظهار کرد: وقت آن رسیده که فعالیت های فرهنگی در حوزه ترافیک علاوه بر کودکان برای بزرگسالان و در مجموع برای عموم شکل بگیرد.
وی افزود: محدود شدن آموزش ها به کودکان کفایت نمی کند بلکه باید در پهنه بزرگ تری کارمان را دنبال کنیم و با انجام مجموعه ای از کارها اطمینان داشته باشیم که ظرف یکی دو سال تحول رفتاری در جامعه اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه جامعه هدف، همه شهروندان تهران هستند و از مرد و زن تا کودک و سالمند و از سالم و معلول تا بی سواد و با سواد را برنامه های خود مدنظر قرار خواهیم داد، تصریح کرد: با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی از طریق آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ترافیک، برنامه های مفصلی را برای تمام اقشار جامعه تدارک خواهیم دید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای ساماندهی نابسامانی های ترافیکی مجموعه ای از راهکارها را مد نظر قرار داده ایم و به این منظور در گام نخست باید با اعتمادسازی در جامعه، اعتماد مردم نسبت به مجموعه مدیریت شهری و برنامه های آن را به حد اعلا افزایش دهیم.
تشکری هاشمی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف باید برای برنامه هایمان در جامعه جذابیت و مقبولیت ایجاد کنیم، به نحوی که مردم احساس کنند اگر به این برنامه ها توجه و از آنها تمکین کنند، محصول آن ایجاد رضایت مندی در کل جامعه است.

*رانندگان و مسافران حمل و نقل عمومی باید آموزش ببینند
معاون شهردار تهران اظهار کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که جامعه احساس کند مدیریت شهری سبک و سیاق متفاوتی را نسبت به گذشته در پیش گرفته تا در برنامه های ما ایفای نقش کند.
تشکری هاشمی افزود: زنان 50 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و عموما مسوولیت کودکان را نیز بر عهده دارند، در صورتی که در بسیاری از برنامه ریزی ها از جمله در حمل و نقل شهری، این گروه عظیم از جامعه آن طور که شایسته است، مورد توجه قرار نگرفته اند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: باید تلاش کنیم تا موضوعاتی که می توانند در بهبود رفتارهای شهروندی مؤثر باشند، شناسایی و احصا شوند و سهم مشارکت مردم و مداخله آنان در این موضوعات را به حداکثر ممکن افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: ایمنی با آموزش نسبت مستقیم دارد و هر قدر افرادی که در جامعه خدمات ارائه می دهند از جمله رانندگان حمل و نقل عمومی آموزش دیده تر باشند، ایمنی در آن جامعه ارتقا پیدا کرده و شهر ایمن تری خواهیم داشت.
تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه این آموزش ها باید به استفاده کنندگان از این خدمات نیز تسری پیدا کند، اضافه کرد: مسافران مترو و اتوبوس باید نحوه حضور در ایستگاه های حمل و نقل عمومی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی اعم از رعایت نوبت و حقوق دیگران، توجه به نظم و انضباط هنگام سوار و پیاده شدن از مترو و اتوبوس و نیز چگونگی ارائه کارت بلیت را آموزش ببینند.
معاون شهردار تهران اظهار کرد: با آموزش اقشار مختلف جامعه باید به نوعی عمل کنیم تا احتمال بروز حوادث و سوانح برای شهروندان به حداقل و ایمنی شهر و معابر شهری به حداکثر میزان ممکن ارتقا پیدا کند.
وی افزود: باید نظم و انضباط را در شهر حاکم کنیم و رفتارهای رانندگی مان طوری نباشد که عابران پیاده برای عبور از عرض خیابان دچار وحشت و جهانگردان خارجی که وارد تهران می شوند، از نحوه رانندگی ما دچار حیرت شوند!
تشکری هاشمی با بیان اینکه باید به نقطه ای برسیم که یک خانم با کالسکه فرزند خود بتواند در پیاده رو به راحتی حرکت کرده و تا جایی که می خواهد با ایمنی، به راحتی و البته بدون هیچ گونه مانع و مشکلی ادامه مسیر دهد، تصریح کرد: باید به نوعی عمل کنیم که همین خانم به همراه کودکش بتواند از امکانات حمل و نقل عمومی با آرامش و به سهولت بهره برده و بدون هیچ دغدغه ای با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به عنوان امکانی مطمئن، قادر به انجام ترددهای روزانه خود باشد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری ایجاد حمل و نقل عمومی قابل قبول برای تمام اقشار جامعه از جمله بانوان و کودکان همراه آنهاست، اضافه کرد: تأمین آرامش و ایمنی و جلب رضایت عموم شهروندان از جمله خانم ها که نیمی از افراد جامعه را تشکیل می دهند، از موضوعات مهمی است که آن را به صورت ویژه مد نظر قرار داده ایم.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه هم موضوع کودکان و هم موضوع سالمندان در جامعه مورد غفلت قرار گرفته، اظهار کرد: اگر خودمان را جای افراد سالمند قرار دهیم، متوجه مشکلات این عزیزان در استفاده از امکانات شهری خواهیم شد و شرایط دشوار آنها را درک خواهیم کرد و در آن صورت است که می توانیم گام های مؤثری برای رفع مشکلات پیش روی آنها برداریم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه توزیع کارت منزلت به تمام افراد بالای 65 سال اعم از سالم و بیمار و توانمند و ناتوان از نظر مالی به صورت یکسان قاعده درستی نیست، تصریح کرد: باید به ترتیبی عمل کنیم که اهدای این کارت ها و سایر خدمات حمایتی با انجام برنامه ریزی های دقیق و متناسب با شدت نیازمندی افراد و میزان نیاز آنان به این خدمات به ایشان ارائه شود.
وی تاکید کرد: سالمندان باید امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را داشته باشند و هنگامی که سوار مترو و اتوبوس می شوند بتوانند از صندلی های اختصاصی که از پیش برای آنان مشخص شده، استفاده نمایند و اصولا در وسایل نقلیه عمومی باید برای سالمندان، بانوان باردار، معلولان و کودکان صندلی مخصوص تعبیه شود.
وی اضافه کرد: البته باید فرهنگ سازی شود تا اگر فرد سالمندی وارد اتوبوس و مترو می شود، جوانان صندلی خود را برای او خالی کرده و جای خود را به وی بدهند.
معاون شهردار تهران اظهار کرد: تأمین ایمنی و راحتی شهروندان در سفرهای شهری، ایجاد نظم و انضباط ترافیکی در شهر و مشارکت تمام شهروندان به ویژه بانوان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب سازمان های مردم نهاد در موضوعات فرهنگی حوزه ترافیک از جمله اهداف مورد نظر در این حوزه است.
وی افزود: باید با اجرای طرح های ساده، مشارکت مردم را در امور شهری از جمله مسائل مربوط به فرهنگ ترافیک فراهم کنیم.
تشکری هاشمی بیان کرد: با تولید محتوای آموزشی به همراه کار جهادی که شامل از خودگذشتگی، تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر و فعالیت علمی، منطقی و اصولی است، باید بتوانیم به اهداف مورد نظر خود در زمینه ارتقای فرهنگی در جامعه دست پیدا کنیم.
وی افزود: فرهنگ، جزء لاینفک زندگی شهری و نظم و انضباط از الزامات زندگی در شهر است و با انجام کارهای اثربخش و قابل اندازه گیری باید در مسیر فرهنگ سازی در شهر و انتظام بخشی به جامعه حرکت کنیم.
وی خطاب به مسوولان امور بانوان سازمان ها و شرکت های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: انتظار می رود با به کارگیری همه استعدادها و استفاده از تمام توانمندی های خود و مجموعه ای که در آن مشغول به کار هستید، شاهد آغاز حرکتی ارزشمند و ایجاد تحولی اساسی در حوزه فرهنگ سازی ترافیک و بهبود رفتارهای ترافیکی در تهران باشیم.
تهرام/7245/1348
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




24/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن