تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816949834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و آمریکا با اراده قوی به سمت توافق پیش می روند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
 توافق,هانس بلیکس
رئیس سابق تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران و آمریکا با اراده قوی به سمت توافق پیش می روند رئیس سابق تیم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه دولت های ایران و آمریکا با اراده قوی به سمت توافق پیش می روند گفت:تجربه ایران از بدعهدی غرب در ارسال سوخت برای رآکتور تحقیقاتی تهران به این کشور نشان داد که« نمی تواند به دنیا تکیه کند و باید به دنبال تضمین های بومی باشد.»




به گزارش پایگاه اینترنتی المانیتور ، هانس بلیکس که در ماه مارس با جواد ظریف وزیر خارجه و علی اکبر ولایتی مشاور سیاست خارجی رهبر معظم ایران دیدار کرد ، در مصاحبه اختصاصی با المانیتور درباره این دیدارها و جنبه های مختلف مسئله هسته ای صحبت کرد. وی گفت که مقاومت ایران را در برابر هر گونه محدودیت در خصوص توسعه و تحقیق هسته ای درک می کند و این که ایران نباید مجبور به استفاده از فناوری قدیمی سانتریفوژها شود. بلیکس با اشاره به دیدارهای خود با ظریف و ولایتی گفت که این گفتگوها حول مسئله مذاکرات هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک با تاکید بر انتظارات ، مشکلات و چارچوب مذاکره قرار داشته است. بلیکس درباره مذاکرات هسته ای و روند آن ابراز خوش بینی کرد و گفت ،خوشحال است که می بیند برآورد غرب از احتمال موفقیت مذاکرات از پنجاه- پنجاه به شصت - چهل رسیده است. او در عین حال که معتقد است دولت های ایران و آمریکا با اراده قوی به سمت توافق پیش می روند ، اما تاکید می کند که موانع و کارشکنی های غرب در این مسیر وجود دارد.البته به نظر او مزیت بزرگ برای اوباما این است که مردم آمریکا از جنگ خسته شده اند. بلیکس تاکید کرد که غنی سازی مسئله کلیدی در مذاکرات خواهد بود اما باید در بافت تجربیات تاریخی ایران به آن نگاه شود. او درباره مذاکرات هسته ای نیز گفت که یک رویکرد جدید مذاکره باید در پیش گرفته شود. وی به بحث در محافل غربی درباره ماهیت محدویت هایی که باید بر برنامه غنی سازی ایران وضع شود ، اشاره کرد . در عین حال بلیکس به سه نکته اشاره کرد: اول ، اینکه برآوردهای متفاوت از «نیازهای عملی» وجود دارد. اما باید به احساس دولت ایران از نیازهایش توجه شود. دوم ، نقش و اهمیت تحقیق و توسعه نباید دستکم گرفته شود.« من مقاومت ایران در برابر هرگونه محدودیت در این زمینه را کاملاً درک می کنم. من طرفدار علوم هسته ای و توسعه صنعت برق هسته ای هستم. خوب است که ایران یک صنعت ایمن و موثر هسته ای داشته باشد.» سوم، اینکه این مسئله را که برخی می گویند ایران باید با سانتریفوژهای قدیمی کار کند ، درک نمی کند.« وقتی فناوری جدید موجود است ، همه باید از آن استفاده کنند.» بلیکس درباره مسئله فعالیتهای گذشته هسته ای ایران نیز گفت:« خوب است که درباره گذشته شفاف سازی شود اما مهمتر از آن ، اتفاقات آینده است.تضمین آینده مهمتر است...» بلیکس با اشاره به مسئله موشک های بالستیک ایران و این که برخی می گویند باید در مذاکرات هسته ای گنجانده شود ، ایده گنجاندن این موضوعات را در مذاکرات رد کرد و گفت:« موشک بخشی از توافق پاییز گذشته نبود و بنابراین نباید در مذاکرات کنونی نیز وارد شود.» وی همچنین به تفسیرهای امنیتی در ایران اشاره کرد و گفت:« وقتی آمریکا ناوهای هواپیمابر خود را به خلیج فارس می فرستد ، چگونه انتظار دارد ایران این حرکت را یک تهدید تلقی نکند؟»( واحد مرکزی خبر)


چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 10:38    بازدید:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن