تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816815578




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلواپسان در دولت احمدی‌نژاد فضای هر نقدی را بستند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: "دلواپسان" در دولت احمدی‌نژاد فضای هر نقدی را بستند
یک فعال سیاسی با تاکید بر این که انتقاد سازنده حق مسلم دلسوزان جامعه است، گفت: دولت یازدهم با فراهم کردن یک فضای دموکراتیک زمینه نقد را در فضای جامعه مهیا کرده است، این در حالی است که سخنرانان همایش "دلواپسیم" کسانی هستند که در دولت احمدی‌نژاد با وجود آن‌که توانایی لازم برای فراهم کردن فضای نقد دموکراتیک در جامعه را داشتند از برپایی هر گونه همایش نقادانه جلوگیری می‌کردند.
آفتاب: محمد کیهانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهارکرد: هدف از نقد، اصلاح امور کشور و جامعه است، اما تخریب ناجوانمردانه به دنبال "کوبیدن" و تضعیف دولت و دستگاه اجرایی است، به طوری که بیشتر اظهارنظرهای بی‌پایه و اساس و بی‌پشتوانه سیاسی در کشور از یک سو ریشه در فقر اطلاعاتی افراد در حوزه مسائل حزبی و تشکیلاتی و از سوی دیگر به تجربه ناکافی برخی منتقدان سیاسی باز می‌گردد که به دلیل نداشتن تعریف درست از تعابیر سیاسی و مواجهه با سکوت دولت در برابر اتهامات وارد شده به آن، به جای نقد سازنده دست به تخریب دولت می‌زنند.

وی منتقدان دولت را در سه گروه قرار داد و گفت: دسته اول، منتقدان منصفی هستند که با هدف اصلاح امور، در یک فضای آرام سیاسی به ارایه نظرات خود می‌پردازند، این درحالی است که دسته دوم منتقدان بدون رعایت اصل انصاف در انتقادات خود هر گونه اقدام و تصمیم دولت را دست آویز بهانه جویی‌های خود قرار می‌دهند و به هیچ اصولی نیز پایبند نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: سومین دسته منتقدان دولت کسانی هستند که پس از تغییر دولت و انتقال قدرت، مراتب سیاسی و اجرایی خود را از دست داده‌اند و از منافع شخصی و جناحی خود دور شده‌اند. البته در برخی موارد هم‌پوشانی موقتی میان این گروه و دسته دوم منتقدان دیده می‌شود.

کیهانی خاطرنشان‌کرد: دولت نهم و دهم به رغم اندک اقدامات سازنده در کشور "وضعیت اسفناکی" را برای اقتصاد و سیاست خارجی ایران ایجاد کرد به گونه‌ای که به ادعای بسیاری از کارشناسان اقتصادی، دولت احمدی نژاد موقعیت طلایی ایجاد شده در نتیجه درآمد حاصل از فروش نفت خام در هشت سال گذشته که برابر با کل درآمد حاصل از فروش نفت از زمان استخراج آن تا شروع دولت نهم بود را از دست داد.

این فعال سیاسی اظهار‌کرد: دولت روحانی پس از بروز نابسامانی‌های اقتصادی، ارزی و سیاسی با مشی مسالمت آمیز و در پیش گرفتن سیاست تنش زدایی وارد صحنه سیاسی ایران شد و اکنون نیز منتقدان تخریبگر دولت یازدهم که در هشت سال گذشته سکوت کرده بودند و یا سیاست‌های غلط دولت قبل را همراهی می‌کردند پیش از هر انتقادی باید ماهیت اصلی دستگاه اجرایی کشور را بشناسند.

وی افزود: منتقدان تخریبگر دولت باید بدانند با دولتی روبه رو هستند که اوج عصبانیت رییس اجراییش در برابر رقیب انتخاباتی خود زمانی بود که گفت"من یک حقوق دان هستم، من نظامی نیستم" و پس از آن نیز بر شعار اعتدال گرایی خود ایستاد و مدیران اجرایی کشور را از افراد بعضا معتدل از همه جناح‌های سیاسی انتخاب کرد. هر چند که به گزینش برخی از این افراد و سبقه سیاسی و جناحی این افراد انتقاداتی وارد است اما به سبب اعتماد حامیان رییس جمهور این انتخاب‌ها نیز مورد پذیرش حامیان رییس جمهور نیز است.

کیهانی تصریح کرد: برخی از منتقدان دولت چنان در عطش بازگشت به قدرت به سر می‌برند که در صحبت‌های تخریبی خود عمر دوره ریاست جمهوری روحانی را چهار ساله و حتی در برخی موارد تندروهای تخریب‌گر از عدم توفیق دولت در به پایان رساندن این زمان چهار ساله خبر می‌دهند و با این اظهار نظرها به دنبال تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن مردم نسبت به دولت هستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: هدف دسته دیگر منتقدان از تخریب دولت، تضارب رای آن‌ها با دولت تدبیر و امید و قرابت عقیده این دولت با دولت اصلاحات و سازندگی است.

وی خاطرنشان‌کرد: شاید شناسنامه برگزار کنندگان و سخنرانان همایش"دلواپسیم" برای عموم مردم شناخته نشده باشد، اما با یک رصد سیاسی در تاریخچه فعالیت این افراد منشا اتصال آن‌ها به نهادهای فرا دولتی کاملآ قابل تشخیص و پیگیری است.

کیهانی افزود: عدم برخورد جدی دولت با منتقدان تخریبگر از یک سو به دلیل مقبولیت پایین اقدام این گروه‌ها در جامعه است و از سوی دیگر نشان دهنده آستانه تحمل بالای دستگاه اجرایی در برابر این انتقادات است.

وی به عنوان یک مثال عینی به هجمه انتقادات تخریبی معترضان "خودجوش!" به دفن ریچارد فرای در اصفهان اشاره کرد و گفت: به رغم تظاهرات و شعارنویسی این افراد بر مقبره" آرتور اپهام پوپ" و تخریب محل دفن این مورخ آمریکایی آثار هنری ایران، استاندار اصفهان به دلیل حفظ آرامش استان از اعمال اقدام قانونی و انتظامی در برابر این آشوبگران خودداری کرد و این مسئله نشان دهنده مشی اعتدال گرایی و سازش پذیری در دولت یازدهم است. البته نکته جالب این است که همین جریان مخالف دفن ریچار فرای در اصفهان در زمان احمدی‌نژاد به دادن خانه در اصفهان به این مورخ آمریکایی اعتراضی نکردند و حتی از اقدامات دولت دهم در این خصوص حمایت می‌کردند.

کیهانی تصریح ‌کرد: با وجود اقدامات سازنده و اثرگذار دولت یازدهم در 8 ماه گذشته مانند کنترل نرخ تورم و اجرای پروژه سنگین هدفمندسازی یارانه‌ها، دولت تاکنون نتوانسته است ارتباط رسانه‌ای قوی، درست و موثری از طریق رسانه‌ها با مردم برقرار کند.




تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن