تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819083181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
نقش رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
رسانه‌ یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
مجید ابهری، جامعه‌شناس با اشاره به نقش پیشگیری به عنوان مهمترین و کاربردی‌ترین راهکار و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: پیشگیری فرایندی است که باید برنامه و ابزار قابل اعتماد و استواری داشته باشد، یکی از این ابزارها رسانه‌ها هستند، رسانه‌های تصویری و نوشتاری و فضای مجازی می‌توانند نقش قابل توجهی در پیشگیری از آن داشته باشند، انتقال آموزه‌های فرهنگی کالبد شکافی حوادث در کنار بیان اخبار آنها و نشان دادن راهکارهای تربیتی برای ایجاد بسترهای مقابله با این آسیب‌ها یکی از نقش‌های اساسی رسانه‌ها است.

وی با ابراز تأسف از اینکه بعضی از روز‌نامه‌های زرد و سایت‌های مشابه آنها با بزرگنمایی بعضی از حوادث و بیان عریان بخشی از اخبار آنها افزود: این موارد علاوه بر آنکه جامعه را مضطرب می‌کند بلکه خود به آموزی‌های رفتاری را نیز ترویج می‌دهند.

وی، همچنین در باره روش‌های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در رسانه‌ها اضافه کرد: رسانه‌ها می‌توانند در جایگاه مربی و آموزشگار به بیان زمینه انحراف و خطرات موجود در بسترهای اجتماعی بپردازد.

 این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه رسانه‌ها با وارد شدن به موقع به مسائل قبل از بروز بحران می‌توانند نقش پیشگیری خود را در آسییب‌های اجتماعی به خوبی ایفا کنند، اظهار داشت: با به روز شدن رسانه‌ها یعنی اینکه رسانه‌ها زودتر با حداقل هم زمان با وقوع بعضی از آسیب ها آنها را مورد پژوهش و تجزیه و تحلیل قرار دهند و بایستی از کادر کارشناسی و اتاق فکر مربوط و تخصصی در آن زمینه استفاده کنند آسیب‌شناسان اجتماعی و رفتارشناسان و روانشناسان می‌توانند بهترین همراهان آموزشی برای رسانه‌ها و به روزرسانی آنها باشند.

وی در پایان در باره لزوم همکاری همه نهادها در این زمینه خاطرنشان کرد: هر جا که همه نهادها اعم از آموزشی یا فرهنگی به گروه‌گرایی و سیاست‌زدگی دچار شوند از وظایف اصلی خود باز می‌مانند.

ابهری افزود:رسانه‌ها باید بدون تخریب و انتقادهای بی‌هدف و متهم کردن بی مورد این و آن با شفاف‌نمایی به تجزیه و تحلیل و آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مسائل کشور است آگاه سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و استفاده از امکانات آنها از جایگاه ویژه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند.

بنابر این با توجه به نقش چشمگیر رسانه‌ها می‌توان از ظرفیت بالای آنها در کاهش انحرافات اجتماعی و کجروی‌های جامعه بهره برد.


انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن