تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818937338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتکاف فرصتي مغتنم براي تفکر در عالم هستي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۳:۲۹ب.ظ)
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س): اعتکاف فرصتي مغتنم براي تفکر در عالم هستي است توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: تفکر سبب مي‌شود که انسان از گناه توبه نمايد و به مسير سعادت نزديک شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين سعيدي، در نشستي با اعضاي ستاد مرکزي اعتکاف که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: امروز نعمت‌هاي زيادي در اختيار ماست که متأسفانه با ندانستن و نشناختن آنها، نمي‌توانيم شکر اين نعمت ها را به جا آوريم.
وي، احياي اعتکاف را از نعمت‌هاي بزرگ الهي و برکات انقلاب اسلامي دانسته و افزود:‌ مهم‌ترين چيزي که لازم است معتکفين انجام دهند، تفکر است، تفکر در اسلام اهميت زيادي دارد در آيات و روايات بر اين مسئله تاکيد شده است.
امام جمعه قم با بيان اين که انسان با تفکر ظلمت‌ها و تاريکي‌ها را شناخته و براي رسيدن به روشنايي‌ها تلاش مي‌کند، افزود: بر اساس روايات، تفکر موجب مي‌شود که انسان از گذشته عبرت بگيرد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با مطرح کردن اين پرسش که چطور عمل کنيم که اهل فکر باشيم؟ عنوان کرد: بر اساس روايتي از امام علي عليه‌السلام، وقتي انسان کم بخورد،‌ اهل فکر و انديشه مي‌شود؛ کسي که مرتب پرخوري مي‌کند، تواني براي تفکر نمي يابد.
وي با اشاره به اين که امروز زمينه هاي گناه بسيار زياد شده است، تصريح کرد: خداوند فطرت خداجويي را در نهاد انسان‌ قرار داده و در صورت گناه، احساي شرم و پشيماني به سراغ او مي‌آيد.
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، چنين احساسي را ويژگي اهل ايمان دانسته و گفت: تفکر سبب مي‌شود که انسان از گناه توبه نمايد و به مسير سعادت نزديک شود.
امام جمعه قم با بيان اين که دشمن شرمندگي از گناه را از مردم به ويژه جوانان مي‌گيرد، افزود: تلاش همه جانبه دشمنان اسلام در اينترنت، شبکه‌هاي ماهواره‌اي، شکستن قبح گناهان است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي خطاب به برگزارکنندگان مراسم اعتکاف، گفت: بايد‌ در برگزاري اين مراسم معنوي، از هر کاري که احساس مي‌شود بعد تشريفاتي بر بعد معنوي آن غلبه مي‌کند، پرهيز نماييد؛ چراکه اعتکاف بريدن از زينت‌ها و تشريفات است؛ بنابراين بايد از هر چيزي که ذهن و فکر معتکفان را به غير الهي متوجه سازد،‌ اجتناب کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن