تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819061591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش مشکلات جانبازان مهمترین وظیفه مسئولان قزوین است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
کاهش مشکلات جانبازان مهمترین وظیفه مسئولان قزوین است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: همه مسئولان نسبت به شهدا و ایثارگران دین بزرگی دارند و ما وظیفه داریم مشکلات آنان را با جدیت پیگیری کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست صمیمی استاندار با جانبازان قطع نخاعی استان ظهر دوشنبه در محل گلزار شهدا برگزار شد. مرتضی روزبه ایجاد انس، الفت، محبت و تجدید دیدار با این قشر و رفع و کاهش مشکلات ایثارگران را از جمله اهداف برپایی این نشست عنوان و اظهارداشت: مسئولان استانی در تحقق این اهداف تلاش مضاعفی می‌کنند تا بتوانند خدمات مطلوبی را به آنان ارائه دهند. وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست صمیمی استاندار قزوین با جامعه ایثارگران، ایجاد ارتباط عاطفی، صمیمی و مستمر مسئولان ارشد استانی با فرهیختگان و نخبگان ایثارگر استان قزوین است، بیان کرد: رفع و کاهش مشکلات این قشر و بهبود وضعیت ایثارگران، از دیگر اهداف برگزاری این نشست است که باید از آن بهره گیری مناسبی کرد. استاندار قزوین به مشکلات تردد جانبازان در معابر عمومی اشاره کرد و گفت: جانبازانی که در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستند با اعلام آمادگی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در راستای رفع مشکلات آنان می‌توانند به این شورا مراجعه کنند تا با مطرح شدن مشکلات آنان در کمیسیون ترافیک، اقدامات لازم صورت بگیرد.

اشتغال مهمترین مشکل جانبازان است

نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه این نشست گفت: جانبازان مهمترین مشکلات خود، از جمله اشتغال فرزندان‌شان را در نشست‌های گذشته بیان کردند که در راستای رفع این مشکل به پیشنهاد استاندار قزوین جلسه تخصصی با حضور مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تشکیل شده است. وی افزود: در این جلسه پیرامون رفع مشکلات فرزندان ایثارگران بحث و گفتگو شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شد بیش از 60 نفر از آنان برای دریافت آموزش‌های لازم، مربوط به رشته تحصیلی خود به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شوند. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه امکانات منابع مالی از دیگر مشکلات ایثارگران در نخستین جلسه این نشست بود، بیان کرد: در راستای رفع این مشکل با مدیر بانک کشاورزی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا زمینه بهره مندی جامعه ایثارگران و شاهد از تسهیلات بانکی فراهم شود. این مسئول با اشاره به مشکلات واگذاری خودرو به جامعه ایثارگران گفت: طبق آخرین اصلاحیه این قانون همه جانبازان بالای 50 درصد در طول عمرشان یک بار می‌توانند خودرو دریافت کنند که 40 درصد آن دولتی و 60 درصد آن به صورت وام بلند مدت است. نصیری به هزینه‌های درمانی جانبازان اشاره کرد و گفت: طبق بند ب ماده 44 قانون برنامه توسعه، همه دستگاه‌های دولتی موظف شدند که 100 درصد هزینه‌های درمان جانباز و خانواده او را پرداخت کنند ولی متاسفانه به دلیل مشکلاتی، از جمله کم لطفی مدیران این دستگاه‌ها و عدم نظارت بر حسن اجرای قانون یاد شده، این قانون اجرا نشد و امسال مصوب شده که تامین هزینه‌های درمانی جانبازان به عهده اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد که این مهم پیگیری و در آینده اجرایی می‌شود. وی با اشاره به اینکه اعزام به خارج برای درمان از دیگر مشکلات جانبازان است، عنوان کرد: این مهم در حوزه مدیریتی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و پزشک متخصص مربوطه باید برای ایثارگران که نیاز به اعزام خارج دارند، دستور بدهد تا در صورت تائید در شورای عالی مقدمات اجرایی شدن آن انجام شود. نصیری به اردوهای تفریحی و زیارتی جانبازان اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با توجه به آمار ایثارگران هر استان یک سهمیه برای اعزام این قشر تعیین می‌کند که استان قزوین سال گذشته در این خصوص بیش از 40 درصد بیش از سهمیه خود آنان را به اردوهای مختلف اعزام کرده است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه اعزام ایثارگران استان قزوین به قم، شمال و حج عمره به مراتب بیش از سهمیه تعیین شده بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است، بیان کرد: برخی از ایثارگران در سایر استان‌ها به اردوها نمی‌روند که با استفاده از سهمیه آنان جانبازان را به اردو می‌بریم که معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان انجام می‌شود. محمدرضا صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه این نشست گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا جلسه مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و از کارآفرینان ایثارگر در رشته‌های مختلف کشاورزی حمایت کند و هر ایثارگری که تمایل دارد کارآفرینی کند می‌تواند در جلسه یاد شده حضور یابد و با ارائه نظرات و ایده‌های خود از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برخوردار شوند.


۱۳۹۳/۲/۲۲ - ۱۳:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن