تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816949850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجم مبادلات اقتصادي ايران و عراق قابل قبول نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۱:۳۰ق.ظ)
جهانگيري در ديدار معاون اول نخست وزير عراق: حجم مبادلات اقتصادي ايران و عراق قابل قبول نيست جهانگيري با بيان اينکه حجم مبادلات بازرگاني ايران و عراق در سال گذشته به حدود ۱۲ ميليارد دلار رسيد، گفت: اين رقم در مقايسه با ظرفيت هاي اقتصادي دو کشور قابل قبول نيست و بايد به بيش از ۲۰ ميليارد دلار برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در ديدار روژ نوري شاويس، معاون اول نخست وزير عراق، اظهار داشت: روابط دو جانبه با اراده ي مقامات عالي دو کشور با قدرت در حال توسعه و تعميق است و ايران و عراق مي توانند مکمل ظرفيت ها و توانمندي هاي يکديگر در حوزه هاي اقتصادي باشند.
معاون اول رئيس جمهور افزود: ايران آمادگي دارد تجربيات خود را در عرصه ي سازندگي و در بخش دانش فني و مهندسي ودستاوردهاي علمي و فناوري به کشور عراق انتقال دهد.
دکتر جهانگيري همچنين ضمن تبريک به مناسبت برگزاري موفقيت آميز انتخابات پارلماني عراق تصريح کرد: مشارکت گسترده در اين انتخابات نشان از بلوغ سياسي مردم عراق و روند غيرقابل بازگشت دموکراسي در اين کشور دارد و تلاش هاي دولت عراق در برگزاري به موقع انتخابات و مطابق با معيارهاي بين المللي قابل تقدير است.
دکتر جهانگيري ادامه داد: استقبال پرشور مردم از انتخابات ضمن تحکيم روند مردم سالارانه در عراق و تقويت وحدت و يکپارچگي ميان آحاد و گروه هاي سياسي، آباداني اين کشور را سرعت بخشيده و به انزواي افراطيون خواهد انجاميد.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به شرايط حساس منطقه و افزايش فعاليت گروه هاي افراطي و تروريست، بر لزوم تلاش جامعه بين المللي در جلوگيري از روند تقويت افراط گرايي تأکيد کرد.
دكتر جهانگيري گفت: با توجه به پيوستگي امنيتي منطقه، تروريست ها در هر نقطه اي که با شکست مواجه شوند، ناامني ها را به نقطه ي ديگر انتقال مي دهند و پيروزي هاي مردم و دولت سوريه باعث شده تروريست ها اين بحران را از سوريه به کشورهاي ديگر انتقال دهند، اما؛ حاميان تروريسم بايد بدانند اين ناامني ها دامن خودشان را نيز خواهد گرفت.
معاون اول رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه وحدت داخلي و يکپارچگي عراق همواره مورد تأکيد تهران مي باشد افزود: جمهوري اسلامي ايران از تمام ظرفيت هاي خود در منطقه استفاده مي کند تا عراق مشكلات خود را برطرف کند.
معاون اول نخست وزير عراق نيز در اين ديدار هدف از سفر خود به تهران را تقويت روابط اقتصادي و دستيابي به نتايج مثبت و ثمربخش در اين راستا عنوان کرد و گفت: ارتقاء حجم مبادلات تجاري و بازرگاني دو کشور نيازمند سازماندهي و برنامه ريزي دقيق است که در اين زمينه هيأت هاي کارشناسي دو کشور به نتايج قابل قبولي دست يافته اند.
روژ نوري شاويس همچنين با تأکيد براينکه شرکت هاي فني، مهندسي و صنعتي ايراني در عراق از دانش و توانمندي خوبي برخوردار هستند، خاطر نشان کرد: عراق در راستاي سازندگي از تجربيات اين شرکت ها استفاده مي کند.
وي با بيان اينکه رويارويي با پديده ي تروريسم از داخل کشورها آغاز مي شود، گفت: اين مقابله نياز به ثبات سياسي دارد که به لطف خدا عراق توانسته در اين زمينه گام هاي مثبتي بردارد.
معاون اول نخست وزير عراق همچنين بر لزوم تقويت روابط و هماهنگي ها ميان تهران و بغداد تأکيد کرد و گفت: همبستگي و اتفاق نظر نقش مؤثر و سازنده اي در مقابله با تروريسم دارد.
وي با اشاره به برگزاري انتخابات پارلماني در عراق و تقويت روند دموکراسي در اين کشور افزود: اين انتخابات با تأييد سازمان هاي بين المللي، دقيقاً منطبق بر شرايط و ضوابط قانوني برگزار شد و رضايتمندي همه ي طرف ها و گروه هاي سياسي در عراق را به همراه داشت.
روژ نوري شاويس افزود: برگزاري انتخابات در عراق نشان از پايبندي به قانون اساسي اين كشور دارد و منجر به تقويت يكپارچي و وحدت همه ي گروه ها در عراق خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن