تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816810953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران رابطه بين حوزه علميه و مجلس بودم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۸:۱۷ب.ظ)
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور: نگران رابطه بين حوزه علميه و مجلس بودم مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با اشاره به اينکه مدت ها نگران رابطه بين حوزه علميه و مجلس شوراي اسلامي بودم، گفت: ابتکار عمل دکتر لاريجاني در راه اندازي مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي امري جالب و بسيار خوشايند است و تا حدودي اين نگراني ها را برطرف کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در ديدار با آيت الله احمدمبلغي رييس مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي و دکتر سيد احمد حبيب نژاد معاون پژوهشي اين مرکز خاطرنشان کرد: قانونگذاري براي قوه مجريه، قضائيه و مقننه پايه و اساس است و بايد حوزه علميه در اين زمينه نقش خود را ايفا کند.
وي ادامه داد: حوزه علميه قم خاستگاه نظام اسلامي است، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و بسياري از شخصيت هاي برجسته نظام در شوراي نگهبان، قوه قضائيه و مجلس شوراي اسلامي فرزندان حوزه هستند ولي گاهي وقتي نگاه مي کردم غير از حضور اشخاص به عنوان اشخاص، نه به عنوان حوزه در اداره نظام، رابطه ارگانيک و سيستماتيک بين حوزه و نظام وجود نداشت.
وي ادامه داد: گاهي تعبيرها اين بود انقلاب که پيروز شد همين گه چهره هاي روحاني در راس نظام قرار گرفتند همين را به عنوان اسلاميت نظام تقلي کردند و ماجرا تمام شد، در حالي که امام راحل و رهبر معظم انقلاب، بارها فراخوان دادند که حوزه چه سهمي در اداره نظام اسلامي خواهد داشت؟
امام جمعه موقت قم گفت: آيا اينکه در مجلس شوراي اسلامي تعدادي روحاني کانديدا و به مجلس بروند اينحا مي شود گفت، مجلس از حوزه استفاده مي کند.؟
وي ادامه داد: هر چند نماينده مجلس دانش فقهي و علمي دارد اما به عنوان يک کار نظام مند حرکت نمي کند، ولي ابتکار تاسيس مرکز تحقيقات مجلس، براي من جالب بود که حداقل به قانونگذاري، که براي براي قوه قضائيه، مجريه و قوه مقننه به عنوان مبنا مي باشد، پرداخته شده است.
آيت الله حسيني بوشهري گفت: بعد از تاسيس مرکز تحقيقات اسلامي مجلس، منتظر بودم که ببينم روند کار چگونه پيش مي رود و زماني که جناب استاد مبلغي از فضلاي قانونمند، خوشنام، خوشفکر، جوان، با انگيزه حوزه علميه قم در راس کار قرار گرفت بر خوشحالي من افزوده شد، مطمئن شدم که کار خوب پيش خواهد رفت.
وي ادامه داد: مايل هستم بخشي از فعاليت ها و لوايح که به مرکز ارجاع و کاري که مرکز انجام داده را از نزديک مطالعه کنم و ببينم بين آنچه که بوده و آنچه اتفاق افتاده را از نزديک مشاهده مي کردم.
وي گفت: کار اصلي شوراي نگهبان که مهم است تطبيق قوانين مصوب مجلس با حکم اسلامي و قانون اساسي است، بخشي هم به عنوان منطقه الفراغي است که عملا شارع ممکن است براي آنها حکم نکرده و نهي نکرده باشد و اينها تلقي به قبول خواهد شد..
آيت الله حسيني بوشهري گفت: آنچه مهم است حکم اثباتي مي باشدکه ما بگوييم اين کار الهي است و لوايح و قوانين بررسي شده توسط مرکز تحقيقات اسلامي مجلس زمان حضور در شوراي نگبهان، با نگاه اثباتي و محکم مي باشد، گر چه انتظار اين بود کل مجلس قوانيني که تصويب مي کنند عرفي نباشد ، وقتي کار با پشتوانه فقهي و حوزوي به شوراي نگبهان برود کار شوراي نگبهان را راحت مي کند و آنها آرامش خاطر پيدا مي کنند.
وي ادامه داد: با توجه به تحولات اجتماعي و شرايط حاکم بر جامعه و مصلحت هايي که وجود دارد، براي اينکه کار از هر جهت محکم باشد مرکز تحقيقات اسلامي مجلس، جهات روانشناسي و جامعه شناسي مسائل را نيز در نظر داشته باشد و اين جهت کمک مي کند چيزي که به عنوان قانونگذاري نظام اسلامي پياده شود از هر نظر جامع باشد.
معاون پژوهشي مرکز تحقيقات اسلامي مجلس نيز با ارائه گزارشي گفت: بيش از 220 استاد با مرکز تحققات اسلامي مجلس همکاري دارد که از اين تعداد 90 درصد آنها مدرک حوزوي دارند.
دکتر احمد حبيب نژاد افزود: مرکز تحقيقات اسلامي مجلس با بسياري از مراکز پژوهشي حوزه علميه ارتباط تنگاتنگ و تفاهم نامه دارد و با انجمن هاي علمي حوزه نيز ارتباط مستقيم داريم.
وي ادامه داد: رويکرد مرکز تحقيقات اسلامي مجلس بيشتر ديني و معرفتي و دنبال اشراب معارف فقهي در قوانين مصوب مجلس مي‌باشد.
وي گفت: اساسنامه مرکز تحقيقات اسلامي تهيه شده و در حال تصويب است. نظر مراجع عظام تقليد نيز رصد مي شود، برخي از حلقات بنيادين را تشکيل داديم حرف هاي نو و جديد در اين حلقات مطرح مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن