تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين شكايات از شوراها دخالت شوراها در امور اجرايي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان رحماني:
بيشترين شكايات از شوراها "دخالت شوراها" در امور اجرايي است
گلپايگان - خبرگزاري مهر: رئيس گروه امور شوراهاي استانداري استان اصفهان گفت: بيشترين شكايات از شوراها ،دخالت شوراها در امور اجرايي است و لذا اعضاي شوراهاي شهري و روستايي بايد با تكيه بر موارد منع دخالت در امور اجرايي وظايف خود را در چارچوب قانون اجرا نمايند.



به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمانی ظهر امروز در همايش تجليل از اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاهاي گلپايگان كه ظهر امروز در تالار انديشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه اين افتخار يكايك مردم ايران اسلامي است كه شوراها در دين و آيين ما از جايگاه والايي برخوردار است، افزود: امام راحل در نهم ارديبهشت 1358 فرمان تاريخي خود را براي تشكيل شوراهاي اسلامي به منظور دخالت مردم در امور مربوط به خودشان صادر فرمودند. وی با اشاره به اصل 105 قانون اساسي بيان داشت: تصميمات شوراها نبايد مخالف موازين اسلام و قوانين كشور باشد و بزرگترين وظيفه يك شورا تصميم گرفتن است. رحمانی در ادامه به تشريح وظايف شوراها پرداخت و افزود: بيشترين شكايات دخالت شوراها در امور اجرايي است و لذا اعضاي شوراهاي شهري و روستايي بايد با تكيه بر موارد منع دخالت در امور اجرايي وظايف خود را در چارچوب قانون اجرا کنند. وی در ادامه با بيان اينكه از بدو فعاليت شوراي اسلامي شهرستان در دوره چهارم 14 جلسه كاري داشته است، اظهار داشت: در اين جلسات 12 مصوبه صورت گرفت كه 50 درصد آن با همكاري دستگاه هاي ذيربط اجرايي شد. رئيس شوراي اسلامي شهرستان گلپایگان نیز با بيان اينكه هماهنگي و همدلي خوبي بين اعضاي شوراي شهرستان وجود دارد، افزود: مشكلاتي كه شوراي شهرستان در حال حاضر با آن مواجه است، كمبود اعتبارات در راستاي اقدام به مصوبات شورا است. وي ضمن بيان عدم دخالت شوراها در امور اجرايي شهرداران و دهياران، تصریح كرد: شوراي اسلامي شهرستان در چارچوب وظايف خود بر پايه نظارت، برنامه ريزي، تصميم گيري و تصميم سازي مصمم به پيشبرد اهداف قانوني خود است. علي فيروزي تصريح كرد: با توجه به آبگيري سد كوچري در آينده نزديك منطقه كنار رودخانه تبديل به منطقه گردشگري خواهد شد، بديهي است دهياران و مسئولين ادارات محيط زيست و منابع امور آب ضمن حفظ حريم رودخانه ها از سوزاندن و قطع درختان اين منطقه پيشگيري و تلاش مضاعف داشته باشند. وی در ادامه به بحث بازيافت زباله اشاره كرد و افزود: بازيافت زباله شهرستان با توجه به اقدامات فرمانداران و شهرداران گلپايگان و خوانسار كه در حال شكل گيري در محل جانمايي شده است، اميدواريم به زودي اجرايي و عملياتي شود. رئیس شورای اسلامی شهرستان در پايان به بحث اراضي كشاورزي اشاره كرد و بيان داشت: همه ما در برابر حفظ اراضي كشاورزي بر اساس ماده واحده مسئوليم و در راستاي سبك ساخت و ساز معماري هاي ايراني اسلامي در شهرستان در جهت ماندگاري آنها بايد دقت لازم را داشته باشيم. احمد افتخاري در ادامه با بيان اينكه فرهنگ مطالبه را برخي به درستي نمي دانند و بايد در الغاي آن به جامعه اقدام نماييم به عدم آشنايي اعضاي شورا به وظايف شان اشاره كرد و اظهار داشت:  عدم مديريت واحد شهري مشكلات عديده و فراواني را در بحث بودجه و اعتبارات به وجود آورده است. رئيس شوراي اسلامي شهر گلپايگان افزود: انتظارات به حق و بالاي مردم و مسئولين و همچنين نبود امكانات و عدم تعامل برخي از ادارات با شوراها از مشكلات پيش روي آنهاست.

محسن حسين ميرزايي فرماندار گلپايگان در پايان اين همايش با جمع بندي مطالب ارائه شده خواستار تعامل، دوستي و رفاقت اعضاي شورا در راستاي پيشبرد امور شد و افزود: اعضاي شوراها بي منت و تمام قد در خدمت مردم باشند. به گزارش خبرنگار مهر، در پايان اين همايش كه با حضور فرماندار، امام جمعه، رئيس گروه امور شوراهاي استانداري استان اصفهان، شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا و دهياران برگزار شد، از 6 نفر اعضاي شوراهاي شهر و روستا با اهداي لوح، تقدير به عمل آمد.


۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۱۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن