تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820216554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای بالقوه ای برای سرمایه گذاری خارجی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > کهگیلویه و بویراحمد خادمی مطرح کرد:
کهگیلویه و بویراحمد ظرفیتهای بالقوه ای برای سرمایه گذاری خارجی دارد
یاسوج – خبرگزاری مهر: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از ظرفیتهای بالقوه ای برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.



به گزارش خبرنگار مهر، سیدموسی خادمی بعدازظهر یکشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری بخش خصوصی استان، افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول در کشور از نظر تولید محصول ناخالص داخلی با احتساب نفت و گاز را دارد. وی بیان کرد: این استان همچنین رتبه دوم تولید روزانه نفت و گاز با تولید 20 درصد نفت صادراتی کشور و رتبه دوم در منابع آبی با 11.4 میلیارد مترمکعب در سال را در اختیار دارد. وی نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس را امتیازی دیگر برای سرمایه گذاری در این استان عنوان کرد و اظهار داشت: برخورداری از تولیدات متنوع کشاورزی، باغی، ماهیان سردابی، دام و طیور، صنایع دستی و بومی، داشتن جاذبه های کم نظیر گردشگری بخصوص اکوتوریسم، گیاهان دارویی نادر، برخورداری از معادن و ذخایر معدنی از دیگر ظرفیتهای سرمایه گذاری در استان است. وی بیان داشت: معافیت ها و مشوق های سرمایه گذاری مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین مزیتهای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد است. استاندار استان گفت: این استان از امنیت پایدار و بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است. استقرار نماینده وزارت امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد خادمی اظهار داشت: در راستای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در استان به دنبال استقرار نماینده وزارت امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد هستیم. وی عنوان کرد: فراهم کردن امکان رایزنی با سفارتخانه های ایران در خارج و سفارتخانه های کشورهای خارجی در ایران از اهداف این اقدام است. خادمی، برگزاری همایش های تخصصی، دعوت از شرکت های مادر تخصصی در زمینه سرمایه گذاری و برگزاری مستمر سمینارها، استفاده از ظرفیت های بالا دستی قانون، رایزنی مستقیم با سرمایه گذاران خارجی که در استان های همجوار فعال هستند، افزایش مشوق های سرمایه گذاری، فعالیت کمیته مشاوران ارشد اقتصادی و تلاش برای حضور شرکت های سرمایه گستر وابسته به موسسات دولتی و بانک ها را از جمله برنامه های استان برای رونق تولید، اشتغال و سرمایه گذاری عنوان کرد. وی افزود: در راستای هموار شدن فرآیند جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی 21 راهبرد اساسی شناسایی شده و در سال جاری بکار بسته می شود.
خادمی از راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در استان خبر داد و اظهار داشت: این دفتر تمام فرآیند و مراحل کار متقاضیان سرمایه گذاران خارجی، ملی، استانی و سرمایه گذاران خارجی با شرکای داخلی را در کمترین فرصت زمانی به صورت متمرکز و یک جا به انجام می رساند. استاندار، فراخوان از تمام سرمایه گذاران داخلی مقیم خارج، سرمایه گذاران استانی و شاخص در سطح ملی و شرکت های سرمایه گذاری دولتی و نیمه دولتی از دیگر راهبردها برشمرد و گفت: ایجاد اشتغال مستلزم اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوصی سازی واگذاری فعالیت ها به بخش غیردولتی است. وی با بیان اینکه نگاه مدیران به سرمایه گذاری برون مرزی، فرا ملی و بین المللی باشد، گفت: در توانمند سازی چرخه اقتصادی استان و برای ایجاد اشتغال و کار آفرینی باید به گسترش و توسعه کارگاه های کوچک، ریز تولیدات خانگی و بنگاه های تولیدی اقتصادی متوسط وصنایع  بزرگ  مادر و کارخانجات صنعتی همزمان توجه شود.  خادمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر جذب منابع صندوق توسعه ملی تاکید کرد و گفت: قرار است جلسه ای با مسئولان این صندوق برگزار شود تا سهم مناسبی از این صندوق به استان اختصاص یابد.


۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۱۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن