تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816441492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرتغال میزبان نمایش ˈتردید نکن هوراشیوˈ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پرتغال میزبان نمایش ˈتردید نکن هوراشیوˈ است تهران بزرگ-ایرنا- نمایش ˈتردید نکن هوراشیوˈ نوشته سعید هاشمی پور به کارگردانی عباس اقسامی در جشنواره (فتال) fatal لیسبون پرتغال اجرا می شود.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جشنواره fatal (فتال) از 6 تا 18 می همزمان با 16 تا 28 اردیبهشت در شهر لیسبون برگزار می شود و نمایش ˈتردید نکن هوراشیوˈ روز25 اردیبهشت ماه- 15 می- روی صحنه خواهد رفت.
در این نمایش بازیگرانی همچون علی تقی زاده، مهدی حاجیان، مهران نائل، بهناز نادری، متین محمدی، عباس اقسامی به ایفای نقش می پردازند.
این نمایش با طراحی صحنه رضا مهدیزاده، طراحی لباس سحر ابراهیمی مهر و مریم جلالیان آماده شده و در گروه کارگردانی آن سامان خلیلیان و سپیده ابراهیمی مهر حضور دارند، گرافیست و عکاس این گروه نیز منصوره قره داغی است.
عباس اقسامی کارگردان این نمایش آن را بر اساس هملت شکسپیر و با نگاهی تحلیلی و عقلانی به سیر شکل گیری شخصیت هملت معرفی می کند.
اقسامی در این باره می گوید که در این نمایش به ارایه تصویری چند بعدی و منطقی از این قهرمان پرداخته شده است. این نمایش با قضاوتی عاری از احساسات، سعی دارد هرگونه مطلق نگری را نفی کرده و با تاکید بر نسبی بودن امور و رفتار و کردار انسان، تناقضات حاصل از نگاه کلاسیک را آشکار نماید.
وی می افزاید: ˈتردید نکن هوراشیوˈ با پرداختن به روند تاریخ پس از هملت و به قدرت رسیدن فورتینبراس و تکرار وقایع و حوادث، تکرار یک الگوی ثابت و بدون تغییر در تاریخ را نمایان می سازد، در واقع ذات و فلسفه قدرت و اراده معطوف به قدرت را با ارجاعات متعدد به متن شکسپیر، همانند یک معادله ثابت در طول تاریخ به مخاطب عرضه می کند.
اقسامی نمایش ˈتردید نکن هوراشیوˈ را در فرم وشکل و شیوه اجرا وامدار کمدیادلارته و برخی قواعد نمایش های ایرانی می داند و می افزاید: در محتوا یک نمایش پارودیک است و با نمایش تناقضات از سویی ماهیت زندگی را هویدا ساخته و از سویی دیگر زبان اثر به زبانی کنایه آمیز و تلخ بدل شده است.
با استفاده از سبک پارودی، قطعیت در هر امری را کنار گذاشته و نسبی بودن جایگزین آن شده و با ارایه ادله های مختلف سعی شده تا مخاطب به هر امری شک کرده و شک باعث کنکاش وی گردد و ابعاد مختلف زندگی برای او نمایان سازد و بر این اساس هملت به همان اندازه که می تواند یک قهرمان و اسطوره باشد به همان اندازه نیز می تواند یک ترسو و خائن به مملکت خود باشد و کشور را به بیگانگان بسپرد.

*نقد و بررسی «ماکاندو» باشگاه تئاتر تهران
در سی و هفتمین نشست برنامه باشگاه تئاتر تهران، تئاتر ˈماکاندوˈ شنبه 27 اردیبهشت از ساعت 18 در خانه فرهنگ شیخ هادی نقد و بررسی می شود.
«ماکاندو» اقتباسی از داستان «پیرمرد فرتوت با بال های بزرگ بزرگ» اثر گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی است و در این نمایش داستان پیرمرد بالداری روایت می شود که برای بردن بچه مریضی به زمین می آید اما حین انجام ماموریت در توفان گرفتار می شود و در شهر ماکوندو سقوط می کند، که این اتفاق ماجرای عجیب و مضحکی را رقم می زند.
این نمایش طی سال های گذشته و در پی استقبال تماشگران بارها روی صحنه رفته است و با شرکت در چندین جشنواره خارجی افتخارات متعددی را کسب کرده است.
در این برنامه آزاده انصاری(کارگردان)، فرزین محدث ورامین سیاردشتی(بازیگران) و امین عظیمی به عنوان منتقد حضور خواهند داشت.
همچنین آزاده انصاری، کارگردان این نمایش، در نهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر در بخش کارگردان برگزیده سال 87، جایزه بهترین کارگردان زیر چهل سال را برای «ماکوندو» از آن خود کرده است.
خانه فرهنگ شیخ هادی در خیابان ولی عصر(عج)، نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید سخنور واقع است.
تهرام/7245/ 699
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن