تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818936444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احياء اماکن تاريخي و حمايت از مالکان اين اماکن با حمايت استانداران تسهيل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۴:۵۳ب.ظ)
احياء اماکن تاريخي و حمايت از مالکان اين اماکن با حمايت استانداران تسهيل مي شود مديرعامل صندوق احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي ايرواني از تشکيل کارگروه تعيين کاربري اماکن تاريخي در اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان با مشارکت شهرداري و تحت نظارت اين صندوق در آينده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، احسان ايرواني در جريان سفر به استان کرمان و در ملاقات با استاندار، شهردار و مديرکل ميراث فرهنگي اين استان گفت: جريان احيا و بهره‌برداري از اماکن تاريخي و شيوه‌هاي حمايت از مالکان اين اماکن با مشارکت مديريت شهري و حمايت استانداران استان‌ها اجرايي و نتيجه‌بخش خواهد بود.
احسان ايرواني خاطرنشان کرد: از آنجا که حمايت از مالکان اماکن تاريخي در بافت‌هاي تاريخي با هدف تغيير کاربري و احيا اين اماکن و بازگرداندن حيات و رونق زندگي به آن، سرلوحه برنامه‌هاي سال جاري صندوق احيا است، اين موسسه با احصاء همه قابليت‌ها و حمايت‌هاي تشويقي لازم، طي برنامه‌هاي جداگانه‌اي در بازديد از هر استان و برقراري ارتباط مشارکتي با مديريت شهري به فعال‌سازي و اجرايي کردن اين برنامه مي‌پردازد.
او افزود: آغاز پروژه شناسايي و مميزي کردن اماکن تاريخي واجد ارزش اعم از ثبت شده و ثبت نشده شهر کرمان که در پهنه‌اي به وسعت 400 هکتار قرار دارد، اختصاص معافيت‌هاي عوارض تغييرکاربري به مالکان و متقاضيان احيا اماکن تاريخي و ايجاد شرايط متناسب براي واگذاري حق انتقال توسعه ساخت و ساز(تراکم سيار) املاک تاريخي براي مالکان آن به شرط احيا اين اماکن از جمله اهم تصميمات مشارکتي اتخاذ شده در اين سفر بود و اميد است در جهت ارزش‌گذاري و ارزيابي واقعي کارشناسي اماکن تاريخي واجد ارزش گام جدي برداشته شود تا مالکان آن از مزاياي تسهيلات بانکي نيز براي احيا و بهره‌برداري برخوردار شوند.
ايرواني گفت: تشکيل کارگروه تعيين کاربري اماکن تاريخي در اداره کل ميراث استان با مشارکت شهرداري و تحت نظارت صندوق احيا، از جمله برنامه‌هاي آينده اين موسسه در استان کرمان خواهد بود.
مديرعامل صندوق احيا با اشاره به تعامل سازنده مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان با استاندار و شهردار کرمان افزود: وفاق موجود بين مديران ذيربط در اين استان فرصت مغتنمي است تا با ايجاد شرايط سهل و آسان، هرگونه تقاضاي تغيير کاربري متقاضيان احيا اماکن تاريخي، با سرعت و دقت لازم و اصولي مورد بررسي قرار گرفته و اجرايي شود.
همچنين در بازديد از برخي اماکن تاريخي شهر کرمان توافق شد اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کرمان در فاز اول اقدامات اجرايي و با مشارکت شهرداري کرمان نسبت به گزينش حداقل دو مرکز محله و نزديک به 20 بناي تاريخي قابل احيا و بهره‌برداري با مالکيت خصوصي اقدام کند و شرايط قانوني و تشويقي تغيير کاربري و احيا اين اماکن(ايجاد ارزش افزوده) را براي مالکان آن يا متقاضيان خريد و سرمايه‌گذاري در اين اماکن فراهم آورد.
در اين رابطه رزم‌حسيني استاندار کرمان با استقبال از اين طرح، استان کرمان را به لحاظ وجود اماکن و بافت تاريخي بسيار غني برشمرد و افزود: ضروري است کليه موانع قانوني مشارکت دولت با مردم و تشکل‌هاي مردم‌نهاد در اين زمينه با پيگيري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مرتفع گردد تا درآمدهاي دولت صرف توسعه شده و کمتر در امور جاري هزينه شود.
وي با اشاره به اينکه استان کرمان با قدرت در مسير توسعه گردشگري قرار دارد گفت: بدون شک بهره‌گيري از قابليت‌هاي ارزشمند بافت‌هاي تاريخي شهرها به رشد و شکوفايي گردشگري استان کمک خواهد کرد.
استاندار کرمان افزود: طبق گزارش نهادهاي معتبر بين‌المللي، ترميم اقتصاد ايران آغاز شده و توسعه گردشگري از مهمترين عوامل بازسازي اقتصادي به‌شمار مي‌رود.
استاندار کرمان در اين نشست از مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و شهردار کرمان درخواست کرد براي فعاليت‌هاي ترويجي معرفي مشوق‌ها و شيوه‌هاي حمايت از مالکان اماکن تاريخي و متقاضيان سرمايه‌گذاري در احيا و تغيير کاربري، در سطح رسانهو مطبوعات استان اقدام شايسته صورت گيرد تا از اين طرح حمايت ويژه بعمل آيد.
شايان ذکر است در حاشيه اين سفر کارگروه سرمايه‌گذاري در احيا اماکن با مالکيت دولتي نيز با حضور تني چند از متقاضيان شناسايي شده، مديرعامل صندوق احيا و معاونان فني و تعيين کاربري و سرمايه‌گذاري اين موسسه، به رياست مهاجري مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و معاونان ميراث فرهنگي و سرمايه‌گذاري استان تشکيل و شرايط قانوني و اصولي اين مهم تبيين و تشريح شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن