تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819374755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش همگانی در هلال احمر توسعه یابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
آموزش همگانی در هلال احمر توسعه یابد
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: برای پيشگيری از بروز حوادث بايد آموزش همگانی با روند پرشتابی در جمعیت هلال احمر پیگیری شود تا موفقیت در برنامه ها بیشتر شود.



به گزارش خبرنگارمهر، كاركنان جمعيت هلال احمر استان ظهر یکشنبه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند. مرتضی روزبه در این مراسم اظهارداشت: این جمعیت به عنوان یک نهاد مردمی که در راستای کارهای خیرخواهانه گام برمی دارد و در شرایطی که مردم در آسايش هستند امدادگران با ایثاری شبانه روی آماده هستند در صورت نیاز به مردم کمک کنند که این کار جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه هلال احمر همواره در شرايط سخت ياري رسان مردم است و با رعایت ماموریت ذاتي خود به دور از هرگونه مسائل سياسي كار اسلامي و انساني خود را انجام می دهد تصریح کرد: ماموريت ذاتي و اصلی جمعيت هلال احمر نهادي انسان دوستانه است و براساس يك نظام تعادل با هدف كمك به انسان ها در شرايط سخت اقدام مي كند. این مسئول یادآورشد: بايد كمك كنيم تا جمعيت هلال احمر بر اساس نظام ديني شکل بگیرد زیرا اگر اين کار محقق شود امداد رساني براساس آموزه های دینی با جدیت بیشتری صورت می گیرد و افراد نیز با انگیزه بیشتری وارد کار می شوند. روزبه بیان کرد: در آموزه هاي ديني براي طراحي مدلی از نظام امدادي بسيار مدرن تر و پيشرفته تر آمادگی داریم و اعتقاد داريم كه نظام ديني نه فقط ابعاد جسمي و خدمات اوليه بلكه مسائل روحي، رواني و عاطفي را مدنظر قرار مي دهد و برای التیام بخشیدن به مصدومان در حوادث محتلف آموزه هایی دارد که می تواند مورد توجه قرار گیرد. وي افزود: اگر بتوانیم اين مدل را جهان اسلام و دنيا معرفي كنيم افتخاری براي ما خواهد بود و برنامه ريزي در اين خصوص تشكيل يك اتاق فكر را مي طلبد. روزبه یادآورشد: بايد بپذیریم كشوری پرحادثه در ابعاد طبيعي و غيرطبيعي هستيم و نقش هلال احمر نيز يك امر مهم و تاثيرگذار است.

وی با اشاره به آتش سوزي اخير در جنوب قزوين بیان کرد: اين آخرين اتفاق نيز با توجه به مدل زندگي فعلي انسان ها نخواهد بود و اگر بسياري از موارد ايمني را در نظر نگيريم شاهد بروز حوادث ديگري نيز خواهيم بود. روزبه اظهارداشت: براي پيشگيري از بروز حوادث بايستي به آموزش همگاني روي آوريم در اين خصوص يك سري ضوابط در مديريت شهري مورد توجه قرار گيرد ولي در حوزه مربوط به آموزه هاي انساني نيز مي توانيم اقدامات مهمي را انجام دهيم زیرا موقعیت استان قزوین بسیار حساس است و نیازمند مدیریت منطقی در این زمینه هستیم.

وي افزود: در آموزش عمومي به دور از مسائل سطحي بايد همه جانبه نگاه کنیم و برنامه ریزی مناسبی برای آموزش همه گروهها داشته باشیم. استاندار حضور جمع كثيري از نيروهاي جوان را در جمعيت هلال احمر يك ویژگی بارز دانست و گفت: فرصتي كه در اختيار جمعيت هلال احمر با حضور نسل جوان فراهم شده بايد مورد توجه قرار گيرد و با برنامه ریزی مناسبی از آن استفاده شود. روزبه درخصوص امدادرساني به مناطق روستايي افزود: در زمینه امدادرساني به مناطق روستايي به نظر می رسد با تاخير روبرو هستیم که با حمايت، تقويت و به روز شدن فعالیتها بتوانیم در مناطق دور افتاده هم بموقع حاضر شده و به کمک مردم بشتابیم. وی گفت: در هنگام حوادث حتي ثانيه ها تعیین کننده است و نداشتن مديريت زمان به افزايش تلفات و خسارات مالی در مواقع بروز حوادث منجر می شود.

در ادامه حمید ره انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با ارائه گزارشی از فعالیتهای این جمعیت گفت: در حال حاضر 12 پایگاه امداد جاده‌ای در استان فعال شده که با راه‌اندازی شش پایگاه دیگرتعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان قزوین به 18 پایگاه خواهد رسید. ره‌انجام افزود: برای ساخت و تجهیز شش پایگاه امدادی30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم تامین شود. وی توسعه شبکه تیم‌های امداد روستایی را از دیگر برنامه های جمعیت در سال جاری عنوان کرد و گفت: به منظور توسعه خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر راه‌اندازی تیم‌های امدادی محلات هم در دستور کار قرار گرفته که برای اولین بار در کشور در قزوین اجرایی می‌شود. ره‌انجام در خصوص ساخت پایگاه امدادی آنجیلاق هم اظهارداشت: این پروژه ملی در زمینی به مساحت 10 هکتار ساخته می‌شود که برای تکمیل آن به هفت میلیارد تومان اعتبار نیازداریم که از مسئولان کشوری انتظار می‌رود در ساخت این پروژه همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم نیاز استان‌های تهران و البرز در شرایط بحرانی و بروز حوادث را تامین کنیم. وی ساخت انبار بزرگ امدادی شهرستان آوج در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با یک سوله 800 متری را از دیگر برنامه های این جمعیت ذکر کرد و افزود: ساخت این مرکز نیز با دو میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته که 850 میلیون تومان از اعتبار آن تاکنون محقق شده است. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: جمعیت هلال احمر این استان در حال حاضر یک هزار امدادگر آموزش دیده در قالب تیم در اختیار دارد که برای رفع کمبودهای موجود باید این تعداد به یک هزار و 500 نفر در قالب 100 تیم افزایش یابد. در اين جلسه استاندار قزوين به عضویت جمعیت هلال احمر درآمد.




۱۳۹۳/۲/۲۱ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن