تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815016551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم لیتوانی برای تعیین رییس جمهوری پای صندوق های رای رفتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم لیتوانی برای تعیین رییس جمهوری پای صندوق های رای رفتند تهران-ایرنا- ˈدالیا گریبائوسکایتهˈ رییس جمهوری لیتوانی به همراه شش نامزد دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای به دست گرفتن قدرت در دوره ای پنج ساله شرکت کرده اند.


به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، رای گیری از ساعت 7 صبح به وقت محلی (8:30 دقیقه صبح به وقت تهران) آغاز شده و تا 8 شب ادامه خواهد داشت. انتظار می رود نتایج آخر وقت امروز مشخص شود.
مردم لیتوانی در حالی برای انتخاب رییس جمهوری پای صندوق های رای می روند که این کشور باید برای پذیرش پول واحد اروپا یعنی یورو نیز اول ‍ژانویه سال آتی میلادی تصمیم بگیرد. رییس جمهوری فعلی لیتوانی از تدابیر ریاضتی دولت این کشور برای کاستن از کسری بودجه حمایت کرده است.
وی در سخنانی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاملا آماده پیوستن به گروهی از کشورها هستیم که تصمیم های اقتصادی را در اروپا اتخاذ می کنند، نمی خواهیم تنها کناری بایستیم و نظاره گر باشیم.
یافته های آخرین نظرسنجی ها از حمایت 41 درصدی رای دهندگان در لیتوانی از دالیا گریبائوسکایته دارد، ˈزیگمانتاس بالسیتیسˈ وزیر دارایی پیشین این کشور بعد از گریبائوسکایته با 16 درصد حمایت رای دهندگان در رتبه بعدی قرار دارد.
دالیا گریبائوسکایته برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در اولین دور باید بیش از 50 درصد آرای ریخته شده به صندوق را به دست آورد در صورتی که 50 درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند. در صورتی که میزان مشارکت کمتر باشد وی باید از یک سوم آرا برخودار شود تا به ریاست جمهوری برسد. اگر هیچ یک از این شرایط محقق نشود، دور دوم انتخابات 25 ماه مه (4 خرداد) برگزار می شود.
گریبائوسکایته نامزد مستقل است که سابقه وزارت دارایی لیتوانی و کمیسیونر بودجه اتحادیه اروپا را نیز در سابقه خود دارد.
در لیتوانی با 3 میلیون نفر جمعیت، رییس جمهوری مسئول سیاست خارجی است و اعضای هیات دولت را برای دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی می کند، انتصاب قضات نیز با اوست و از حق وتو در مورد قوانین برخوردار است.
اروپام**9157** 1337
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن