تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818179505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه فلسطین حماس در کرانه باختری توزیع شد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روزنامه " فلسطین " حماس در کرانه باختری توزیع شد


دو هفته پس از توافق آشتی بین تشکیلات خودگردان فلسطینی و جنبش حماس، روزنامه «فلسطین» وابسته به حماس در کرانه باختری توزیع شد. پیشتر دو روزنامه «فلسطین» و «الرسالة» که در نوار غزه منتشر می شود از توزیع در کرانه باختری رود اردن منع شده بودند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، یک منبع در روزنامه " الایام " فلسطین در کرانه باختری رود اردن اعلام کرد روزنامه " فلسطین " وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه جمعه در چاپخانه روزنامه الایام چاپ و روز شنبه در کرانه باختری رود اردن توزیع شد .  
 روزنامه " فلسطین " حماس در کرانه باختری توزیع شد

روزنامه های " الایام " ، " القدس " و " الحیاه الجدیده " نزدیک به تشکیلات خودگردان نیز پس از سیطره حماس بر نوار غزه در اواسط سال 2007 از توزیع در نوار غزه منع شده بودند.  اما دو طرف با توجه به توافق اخیر برای اجرای آشتی فلسطینی به عنوان گام نخست اجرای عملی این آشتی توافق کردند روزنامه های دو طرف در کرانه باختری و نوار غزه توزیع شود.    به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ، محمد خلیفه معاون وزیر اطلاع رسانی فلسطین گفت : " هیچ مشکلی برای چاپ و توزیع روزنامه های فلسطین و الرساله در کرانه باختری وجود ندارد و بر اساس دستورات ابومازن این دو روزنامه چنین اجازه ای را دریافت کرده اند. "
از سوی دیگر ، روزنامه های الایام ، القدس و الحیاه الجدیده که در کرانه باختری چاپ می شوند در دو روز گذشته در نوار غزه توزیع شدند.  
روزنامه های الایام ، القدس و الحیاه الجدیده که در کرانه باختری چاپ می شوند در دو روز گذشته در نوار غزه توزیع شدند

شمار تیراژ این روزنامه مشخص نیست اما روزنامه های القدس ، الایام و الحیاه الجدیده پر تیراژترین روزنامه های فلسطین به شمار می آیند به ویژه روزنامه القدس که قدیمی ترین روزنامه فلسطین نیز به شمار می رود.  
کمیته آزادی ها که از گروه های مختلف فلسطینی تشکیل شده است برای حل همه مسائل مربوط به آزادی ها بین دو طرف تلاش می کند.  
مططفی البرغوثی رئیس این کمیته گفت : " مسئله تبادل روزنامه ها اولین مسئله ای نیست که این کمیته برای حل آن اقدام کرده است اما معتقدیم حل مسئله روزنامه ها مهمترین مسئله ای است که شهروندان می توانند آن را لمس کنند . "   
البرغوثی افزود : " به مسائل دیگری که در گذشته مطرح بود مانند مسئله منع صدور روادید سفر پایان داده ایم اما حل مشکل روزنامه ها نشانه ای در زمینه پیشرفت مثبت در جهت حل مشکلات سیاسی به شمار می رود . "  
این کمیته درباره مسئله بازداشت شدگان سیاسی که در زندان های دو طرف حضور دارند نیز گفتگو می کند .   
البرغوثی تاکید کرد : " پیشرفتهایی در خصوص بازداشت شدگان سیاسی به وجود آمده است و این کمیته به تلاش خود برای حل همه مشکلات مربوط به این مسئله ادامه می دهد. "   
توافقنامه آشتی میان دو گروه عمده فلسطینی در شرایطی امضا شد که مذاکرات صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین با ریاست محمود عباس به بن بست رسیده است. این مذاکرات که ژوئیه 2012 با تلاش آمریکا از سر گرفته شد تاکنون بی نتیجه بوده است.
امضای توافق آشتی میان گروه های فلسطینی در این شرایط خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت  و  این رژیم در واکنش ، گفتگوهای صلح با فلسطینیان را به حالت تعلیق در آورد.
این در حالیستکه این توافق با استقبال بین المللی روبرو شد .
 


یک شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن