تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816849988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان دفتر باغ اندیشه و چند توصیه یک خبرنگار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پایان دفتر باغ اندیشه و چند توصیه یک خبرنگار تهران - ایرنا - بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران که از 10 اردیبهشت با شعار بهشت دانایی در ضیافت کلمات آغاز به کار کرده بود ساعت 20 امروز (شنبه) به کار خود در مصلی تهران پایان داد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امسال هم مانند دوره های گذشته جمعیت زیادی از مردم با حضور در محل برگزاری نمایشگاه با جدیدترین دستاوردهای حوزه کتاب و نشر کشور آشنا شدند تا نمایشگاه تهران یکی از پرجمعیت ترین و شاید حتی پرمخاطب ترین نمایشگاه کتاب در جهان باقی بماند.
رونق برنامه های جانبی مانند اجراهای زنده موسیقی و تئاتر خیابانی، تابلوی چرا کتاب می خوانم و برپایی برنامه های شاد برای کودکان از جمله اقداماتی بود که کمیته فعالیت های جنبی در این دوره در دستور کار خود قرار داد تا نمایشگاه کتاب تهران در زمینه فعالیت های جنبی نیز در جایگاه خوبی در میان نمایشگاه های کتاب جهان قرار گیرد.
در کنار سالن هایی که غرفه های ناشران داخلی و خارجی را در خود جای داده بود سالن های دیگری نیز برپا شده بود تا فعالیت های حوزه کتاب و نشر کشور را بیشتر به رخ بازدید کنندگان بکشاند.
سالن چاپ برای نمایش مراحل چاپ یک کتاب، سالن تولید علم برای نمایش دستاوردهای علمی کشور، سالن ترجمه برای نمایش کتاب های ترجمه شده از فارسی به زبان های دیگر، سالن یاس برای نمایش کتاب های منتشر شده در یک سال اخیر و سالن خلیج فارس برای نمایش آثار فرهنگی، هنری و پژوهشی مربوط به خلیج همیشه فارس را می توان از جمله مکان هایی نام برد که میزبان گروه های مختلف مردم بود.
نمایشگاه کتاب تهران در طول دوره های برگزاری از نظر کمی رشد زیادی داشته اما کیفیت این نمایشگاه همپای سطح کمی آن پیش نرفته است.
در حال حاضر نمایشگاه کتاب تهران به جایگاهی رسیده است که می توان آن را تجزیه و در قالب چند نمایشگاه مانند کودک و نوجوان، ناشران دانشگاهی و نشر الکترونیک برگزار کرد.
اگرچه نشست های تخصصی متعدد در بسیاری از موارد موضوعات مهمی دارند و چهره های برجسته ای در آنها شرکت می کنند، در شلوغی نمایشگاه نمی توان انتظار بازخورد فوق العاده ای از آن داشت.
شاید اگر به جای برگزاری 30 نشست در یک روز تعداد این نشست ها به سه یا چهار نشست در روز برسد هم مخاطبان استقبال بهتری از آن می کنند و هم پوشش رسانه ای بهتری داشته باشد.
نکته دیگری که هر سال در نمایشگاه به چشم می آید افزایش سالیانه تعداد ناشران است این در حالی است که بسیاری از ناشران آثار قابل توجهی عرضه نمی کنند و تنها کتاب های برخی شاعران قدیمی، مجموعه کتاب های مذهبی و ادعیه و کتاب های روانشناسی دست چندم را به چاپ می رسانند.
افزایش تعداد ناشران در حالی است که تعداد کتابفروشی ها در تهران و دیگر شهرها افزایشی ندارد و همچنان نمایشگاه کتاب تهران بهترین راه دسترسی به کتاب برای اکثر مخاطبان است.
به عنوان نمونه امسال کتاب «خالد حسینی» نویسنده افغانستانی الاصل ساکن آمریکا از سوی شش مترجم و ناشر مختلف به بازار کتاب ایران عرضه شد که خود نمونه ای از آشفتگی صنعت نشر کشور است.
برگزاری نمایشگاه کتاب در مکانی که مناسب برگزاری این رویداد نیست هم یکی دیگر از مسائلی است که برای برگزار کنندگان، غرفه داران و مراجعان نمایشگاه مشکلات زیادی ایجاد می کند.
حل این مشکل و پایان ساخت مجموعه شهرآفتاب می تواند این مشکل را حل کند در صورت اتمام این پروژه و برگزاری نمایشگاه بیست و هشتم در شهر آفتاب می توانیم شاهد نمایشگاهی با کیفیت تر از گذشته و رویدادی در شان فرهنگ و ادب ایران باشیم.
از : محمد حسین آجرلو
فرآهنگ(3)**2024**م.ب**1601**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن