تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815331498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضعف خدمات بهداشتی دغدغه مشترک اهالی دهستان سادات محمودی دنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ضعف خدمات بهداشتی دغدغه مشترک اهالی دهستان سادات محمودی دنا یاسوج - ایرنا- یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی در منطقه محروم سادات محمودی بخش پاتاوه شهرستان دنا در کنار سایر نارسایی ها کمبود پزشک و ضعف خدمات بهداشتی و درمانی در بیشتر روستاهای این دهستان است.


به گزارش خبرنگارایرنا، برخی از مردم روستاهای مختلف دهستان سادات محمودی در سفر اخیر استاندار کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی و رفع این معضل اساسی در روستاهای خود شدند.
یکی از اهالی روستای بنستان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در طول سال حتی یک بار پزشک برای ویزیت و درمان اولیه مردم به این منطقه نیامده است.
امید صادقی افزود: خانه بهداشت این روستا نیز فاقد ماما و امکانات اولیه بهداشتی و درمانی است.
برخی از مردم در سایر روستاهای منطقه سادات محمودی نیز بر وجود مشکلات متعدد در حوزه بهداشت و درمان تاکید داشتند و خواستار حل مشکلات این بخش در روستاهای خود بودند.
یکی از اهالی روستای درب کلات در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه سادات محمودی دارای معضلات و دغدغه های زیادی در بخش های مختلف است ولی مهمترین خواسته مردم رفع مشکلات بهداشتی است.
بلقیس هاشمی افزود: به دلیل نبود برخی امکانات اولیه درمانی در خانه های بهداشتی دهستان سادات محمودی مجبور هستمیم مسافت های طولای را برای درمان و ارایه خدمات بهداشتی به بخش پاتاوه و حتی شهرستان دنا متحمل شویم.
وی افزود: این در حالی است که وعده های فراوانی از سوی مسوولان بهداشتی استان و شهرستان دنا برای رفع مشکلات داده شده ولی تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.
یکی از دانشجویان رشته پرستاری درمنطقه سادات محمودی نیز با تاکید بر ضعف خدمات بهداشتی در این منطقه ، گفت: یکی از وظایف اصلی بهورزان ارایه بسته های فرهنگی و بهداشتی و تذکرات و توصیه های بهداشتی به مردم است ولی با بررسی ها و اذعان خود اهالی تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا نیز گفت: یکی از دلایل اصلی در این راستا ناشی از پراکندگی و مسافت طولانی روستاهای این منطقه از مراکز و خانه های بهداشتی است.
غلامحسین آراسته افزود: این در حالی است که بر اساس چارت سازمانی و شاخص های بهداشتی مراکز و خانه های بهداشتی به قدر کافی در روستاهای این منطقه راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از شش مرکز و خانه بهداشت در پنج روستای دهستان سادات محمودی فعال است و تیم سلامت و کادر بهداشتی و درمانی در این مراکز مشغول فعالیت و ارایه خدمات به مردم هستند.
آراسته اظهار کرد: منطقه سادات محمودی دارای 21 روستا است که بیشتر آنها به صورت پراکنده و با مسافت های طولانی نسبت به یکدیگر هستند و همین امر موجبات نارضایتی و نگرانی آنها را در زمینه بهداشت و درمان به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه سطح توقعات مردم این منطقه در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بالا رفته است، افزود: ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس ضریب و شاخص های تعیین شده است.
آراسته تصریح کرد: بر این اساس هم اکنون بیش از 14 کادر پزشکی، بهداشتی و درمانی در منطقه سادات محمودی مشغول ارایه خدمات به مردم هستند.
وی با اشاره به مشکل کمبود پزشک و ماما در مراکز و خانه های بهداشتی سادات محمودی نیز گفت: پزشک مرکز بهداشتی بنستان نیز به صورت روز گردشی در طول هفته در خانه های بهداشتی مسقر است و مردم نیز باید با توجه به اطلاع قبلی از سوی تیم سلامت و خانه های بهداشتی برای ویزیت و درمان اولیه به این پزشک مراجعه کنند.
آراسته افزود: در زمستان امسال نیز بیش از 50 میلیون ریال دارو به صورت رایگان در برخی روستاهای محروم و دورافتاده این دهستان توزیع شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیزدر این زمینه بر لزوم شکوفا شدن ظرفیت های بالقوه منطقه سادات محمودی در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود: مشکلات بهداشتی و درمانی ، اجرا نشدن طرح هادی روستایی و نداشتن راه مناسب دغدغه های اصلی مردم این منطقه است.
سید موسی خادمی افزود: ضروری است مسوولان و متولیان امر در دستگاه های مربوطه مسایل و مشکلات مطرح شده از سوی مردم را بررسی و در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.
وی تصریح کرد: مشارکت و همراهی خود مردم نیز در این راستا امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دهستان سادات محمودی با بیش از 50 روستای بالای 20خانوار و حدود 15 هزار جمعیت، پرجمعیت ترین منطقه شهرستان دنا است.
غلام محمد زارعی افزود: مردم این منطقه بیشترین نقش را در عرصه های مختلف دفاع از نظام و انقلاب به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
وی با بیان اینکه سادات محمودی دارای ظرفیت های مختلف به ویژه در دو حوزه کشاورزی ، صنایع دستی و گردشگری است ، افزود: مردم این منطقه همچنان با مشکلات و معضلات زیربنایی در بخش های مختلف دست و پنجه نرم می کنند.
زارعی تاکید کرد: نداشتن جاده مناسب، اجرا نشدن طرح هادی در روستاها ،کمبود پزشک و سایر امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی از مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم در دهستان سادات محمودی است.
وی اظهار کرد: قرارگرفتن بخش زیادی از روستاهای این منطقه بین دو رودخانه همیشه خروشان بشار و خرسان نیز از سایر امتیازهای مثبت این منطقه محسوب می شود که لازم است دستگاه های متولی زمینه شکوفایی این استعدادها را در اسرع وقت فراهم کنند.
زارعی بازدید مسوولان و مدیران دستگاه های مختلف اجرایی به روستاها و مناطق محروم را کاری ارزشمند برای شناسایی ضعفها و آشناشدن بیشتر آنها با محرومیت ها و مشکلات مختلف مردم دانست و افزود: در کنار این دیدارها باید راهکارها و تدابیر لازم نیز جهت رفع مشکلات و معضلات اندیشیده شود.
671/7530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن