تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818948132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گواهی سپرده کالا نوعی معامله سلف است// اتونشر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارشناس بورس و اوراق بهادار:
گواهی سپرده کالا نوعی معامله سلف است// اتونشر
یکی از نگرانی‌های تولیدکنندگان، به فروش نرسیدن تولیداتشان با توجه به نیاز آنها به نقدینگی است اما اخیرا بورس اوراق بهادار راهی برای رفع این مشکل پیشنهاد داده است.


 
همایون دارابی کارشناس بورس واوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در همین راستا گفت: گواهی سپرده کالا کاملا به نفع تولیدکننده است و این گواهی ابزاری است که اجازه می‌دهد منابع در اختیار شرکت‌های تولیدی قرار بگیرد.
 
دارابی در ادامه بیان کرد: البته بهترین روش می‌تواند به صورت پیش‌فروش یا معاملات آتی باشد یعنی شما بیایید یک قرارداد آتی را با سیمان‌سازی- فولادسازی و شرکت‌هایی که کالای آنها در بورس کالا ارزان می‌شود ببندید و در واقع امکان را به شما بدهد که در چند ماه آینده کالا را دریافت کنید این هم به تولیدکننده اجازه می‌دهد که منابع مالی ارزان به دست آورد و زیاد وابسته به بانک و نظام بانکی نباشد و هم خریداران اطمینان داشته باشند کالای خود را به قیمت مناسب دریافت کنند ما نیاز داریم که قرارداد آتی توسعه یابد و هم با این قبض انبار یک گام به جلو است و اجازه می‌دهد که موجودی که در واحدهای تولیدی و انبارهای مختلف است در بازار معامله شود و از فروش آنها به نقدینگی دست یابد.
 
دارابی درادامه افزود: در اقتصاد سنتی ما معاملات سلف، معاملات بسیار گسترده‌ای هستند مخصوصا در بخش کشاوزی به همین دلیل امیدواریم در بخش بورس هم این امر توسعه بیشتری پیدا کند.
 
این کارشناس بورس در پایان عنوان کرد: فضا برای ایجاد ابزارهای جدید مالی در بخش‌های کالایی و معاملات فیزیکی بسیار بکر و دست نخورده هستند و کار زیادی در این بخش انجام نشده است و امیدواریم که این حرکت گام موفقی باشد.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن