تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مهم ایران در گفتگوی جهانی درباره‌ اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


بین الملل > ایران در جهان رئیس صلیب سرخ تاکید کرد:
نقش مهم ایران در گفتگوی جهانی درباره‌ اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه
"پیتر مائورر" در دیدار با مقامات ایرانی ضمن گفتگو در زمینه‌ همکاری‌‌ها بین کمیته بین المللی صلیب سرخ و ایران بر نقش مهم این کشور در گفتگوی جهانی در باره اسلام و اصول حقوق بین المللی بشردوستانه تاکید کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، "پیتر مائورر" رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بازدید سه‌روزه‌ خود‌ از ایران را به‌پایان رساند. وی در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ایرانی ملاقات داشت و در خصوص مسائل بشردوستانه و اجرای حقوق بین‌المللی بشردوستانه در این کشور گفتگو کرد. این دومین بازدید مائورر از ایران پس از به‌دست گرفتن ریاست کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در آگوست 2012 است. مائورر می‌گوید ایران نقش مهمی در گفتگوی جهانی درباره‌ اسلام و اصول حقوق بین‌المللی بشردوستانه ایفا می‌کند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ خود را متعهد می‌داند تا از گفتگوی اسلام و حقوق بین‌المللی بشردوستانه حمایت بیشتری کند. بر این اساس کمیته بین المللی صلیب سرخ امیدوار است تا در خصوص چالش‌های بشردوستانه‌ا‌‌ی که برخاسته از خشونت‌های رو به رشد در بخش‌هایی از خاورمیانه هستند، گفت‌وگوهای بیشتری با مقامات ایرانی داشته‌باشد. مائورر در دومین سفر خود به ایران همچنین با رئیس جمعیت هلال احمر ایران ملاقات و گفتگو داشت و در مراسمی که به‌منظور یک‌هفته بزرگداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران برگزار شد شرکت کرد. وی در این دیدار گفت: همکاری‌ها بین‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر ایران رضایت‌بخش است. ما علاقمندیم تا در زمینه‌هایی همچون بهداشت و آمادگی اضطراری و رسیدگی به پیامدهای بشردوستانه‌ ناشی از مهاجرت‌ها همکاری نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشیم. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ تقریبا به‌طور پیوسته از سال 1977 در ایران فعالیت داشته است. یکی از نگرانی‌های اصلی این سازمان، تعیین سرنوشت ده‌ها هزار سربازی است که در جریان هشت سال درگیری با عراق مفقود شده‌اند. این کمیته از تلاش‌های رسمی ایران و عراق برای تعیین سرنوشت این افراد حمایت می‌کند تا درد و رنج خانواده‌های آن‌ها را تسکین دهد. به‌علاوه کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در تلاش است تا با مشارکت هلال احمر ایران به قربانیان مین و دیگر ادوات قابل‌انفجار کمک‌رسانی کند.  


۱۳۹۳/۲/۲۰ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن