تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816978692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: معصومیت از دست رفته کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: معصومیت از دست رفته کودکان
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ - 10 May 2014


سید امیر باقرزاده در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

شاید برای شما هم اتفاق بیافتد. این بار که قبض تلفن را دریافت کردید شاید شما هم همچون بسیاری دیگر از پدر و مادرها شوکه شوید و مبلغ قبض را باور نکنید و از خود بپرسید این رقم واقعی است یا نه؟

اما اصل ماجرا چیست

ماجرا از روشی جدید در کسب درآمد در صدا و سیما آب می خورد

اینبار عموها، خاله های تلویزیونی و ... با روشی جدید نقشه برای سوء استفاده از معصومیت فرزندانمان کشیده اند. در روش پیشین تولیدکنندگان برنامه­ های ویژه کودکان کل یک برنامه را بر مبنای تبلیغ خاص برای یک کالا قرار می داند و کار به آنجا می رسید که کل موضوع و محتوای برنامه را به آن تبلیغ اختصاص میدادند و انگار نه انگار این رسانه ملی وظیفه­ ای دیگری جز تولید درآمد برای اهالی خود دارد. کار آنقدر بالا گرفت که صدا آشپز نیز درآمد و جناب ضرغامی دستور به لغو این نوع برنامه ها دادند (ان شاء الله که بر حرف خود پایبند بمانند).

اما این بار یک طرح جدید برای تولید درآمد به ذهن تولیدکنندگان برنامه های کودکان آمد و آن این بود که تلفن های گویایی را برای خود تبلیغ نمایند و مدام این شماره ها را با بهانه یا بدون بهانه تکرار کنند و شعر و آواز بخوانند تا کودکان آن را حفظ کنند تا کودکان معصوم با آرزوی این که با عمو و خاله تلویزیونی صحبت کنند با تماس با آن شماره جیب این عزایان را پر نمایند. هزینه این تلفن ها که عموما با شماره  ... 907 909 آغاز می گردند تقریبا سه برابر هزینه تماس با تلفن همراه است (هر دقیقه 150 تومان و به طور متوسط در هر تماس نزدیک به هزار تومان از جیب پدر و مادران کم می شود)

و این گونه است که عموها و خاله های دلسوز برای خود کاسبی جدیدی را انداخته و از معصومیت کودکان با دروغ های خود سوء استفاده می نمایند. آنها مدام به کودکان یادآوری می کنند که اگر می خواهید با فلان عمو و خاله صحبت کنید به این شماره زنگ بزنید ولو نصفه شب و کودک پاک و از همه جا بیخبر نمی داند که تنها کسی که به او جواب خواهد داد صدای بی احساس یک اپراتور کامپیوتری است و اولیا نیز نه می توانند به کودک خود بگویند کل این ماجرا یک دروغ بزرگ بیشتر نیست و این عمو و خاله به باور زیبای تو خیانت میکنند و نه می توانند هزینه های آن را بر روی سایر هزینه ها تحمل کنند.

شاید شما اعتراض نمایید و بگویید اصل تبلیغات تلویزیونی این چنین است و خود مخاطب باید انتخاب نماید که چه چیز می خواهد اما در پاسخ باید گفت بحث تنها بر سر یک قیمت نیست که از جیب پدر و مادر ها ناخواسته هزینه می شود بحث بر سر خیانت به حس خوب کودکی است.

ماجرا آنجا است که مخاطب این برنامه ها عموما کودکانی هستند که هنوز به رنگهای زشت بزرگترها آلوده نشده اند و نمی دانند که اینها شعر و آوازها برای چیست  تا دانسته آن را انتخاب کنند یا نکنند و این یک نوع خیانت به دل پاک کودکان است.

در این جا چند سوال اساسی مطرح است؟

آیا صدا و سیما هیچ روش دیگر برای تولید درآمد به غیر از سوء استفاده از کودکان ندارد؟
آیا بهتر نیست بگذاریم کودکان ما حداقل در دوران کودکی خود لذت یک عشق بدون ریا را داشته باشند؟

آیا مسئولین صدا و سیما نیز حاضر هستند فرزندانشان به این برنامه های سطح پایین نگاه کنند و به این عموها و خاله ها تماس بگیرند؟

کلام آخر: (به خدا من به عنوان یک کودک دیروز عاشق مجریان تلویزیونی برنامه های کودک بوده ام و آنها را از ته دل دوست می داشتم و خدا را شکر میکنم که امروز می دانم که سرکار خانم خامنه، سرکار خانم رضایی، سرکار خانم محمدی و... کیسه ای برای پول من ندوخته بودند)














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن