تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816950739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات پیروز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حزب حاکم آفریقای جنوبی در انتخابات پیروز شد تهران - ایرنا - حزب حاکم ˈکنگره ملیˈ آفریقای جنوبی با کسب 2/62 درصد آرا ، پیروز انتخابات ملی سال 2014 این کشور شد.


طبق گزارش روزنامه انگلیسی ˈگاردینˈ، ˈکمیسیون انتخابات ملیˈ آفریقای جنوبی دیروز (جمعه) اعلام کرد: نتایج شمارش کل آرای انتخابات ملی این کشور که چهارشنبه گذشته (17 اردیبهشت ماه) برگزار شد، نشان می دهد که حزب ˈائتلاف دمکراتیکˈ به عنوان مهم ترین اپوزیسیون آفریقای جنوبی و رقیب حزب حاکم کنگره ملی، با به دست آوردن 2/22 درصد آرا ، در رتبه دوم قرار گرفت.
حزب نو پا و فوق چپگرای ˈمبارزان آزادی اقتصادیˈ نیز که ˈجولیوس مالماˈ رهبر آن، ˈرابرت موگابهˈ رییس جمهوری زیمبابوه و ˈهوگو چاوزˈ رییس جمهوری سابق ونزوئلا را الهام بخش خود معرفی کرده است، با کسب 3/6 درصد آرا در رتبه سوم قرار گرفت.
یافته های یک نظرسنجی که پیش از انتخابات ملی آفریقای جنوبی برگزار شد نیز پیش بینی کرده بود که حزب کنگره ملی آفریقا به رغم کاهش آرا در این انتخابات در قیاس با رقم 9/65 درصد در انتخابات قبلی (2009)، همچنان پیشتاز میدان خواهد بود.
در انتخابات ملی و ایالتی چهارشنبه گذشته ، 73 درصد از حدود 25 میلیون نفری که برای شرکت در آن ثبت نام کرده بودند، رای دادند.
هر چند حزب حاکم آفریقای جنوبی نتوانست مانند گذشته دو سوم کل آرا را از آن خود کند، اما با پیروزی مجدد این حزب، احتمال آن که ˈجاکوب زوماˈ به عنوان یکی از شخصیت های جنجالی عرصه سیاست آفریقای جنوبی، برای دومین بار رییس جمهوری این کشور شود، افزایش یافت.
آفریقای جنوبی از سال 1795 تحت استعمار انگلیس قرار گرفت و در سال 1931 دولت آن رسما اعلام جمهوری کرد و از انگلیس مستقل شد. در سال 1948 حزب ˈمحافظه کار ملیˈ روی کار آمد و نظام ˈآپارتایدˈ را تاسیس کرد.
پس از آزادی ˈنلسون ماندلاˈ قهرمان فقید مبارزه با نژاد پرستی و نظام آپارتاید در سال 1990، فعالیت حزب کنگره ملی و دیگر گروه های ضد آپارتاید از ممنوعیت خارج و مذاکرات رسمی میان دولت ˈفردریک دکلرکˈ رییس جمهوری وقت و احزاب ضد نژادپرستی آغاز شد.
حکومت اقلیت سفید پوستان در آوریل 1994 با پیروزی حزب کنگره ملی آفریقای جنوبی در نخستین انتخابات آزاد، به پایان رسید و این حزب از آن زمان تا کنون حزب حاکم این کشور بوده است.
ماندلا به عنوان نخستین رییس جمهوری دمکراتیک آفریقای جنوبی در 10 مه 1994 سوگند یاد کرد و در پنجم دسامبر 2013 (14 آذر 1392) چشم از جهان فرو بست.
خاورم**9156**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن