تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820823101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازان از افزایش قیمت زیان می‌بینند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خودروسازان از افزایش قیمت زیان می‌بینند
کد خبر: ۳۹۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ - 09 May 2014


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از افزایش قیمت غیرقانونی خودرو و لوازم خانگی، گفت: تولید کنندگان باید توجه کنند قدرت خرید مشتریان با افزایش نجومی قیمت کالاها کم خواهد شد و این موضوع در بلند مدت شرکت های تولیدی را با مشکلات جدی در زمینه فروش کالا روبرو خواهد کرد.

حسین گروسی در گفت وگو با خانه ملت، افزود: متاسفانه برخی‌ها با ایجاد فضای روانی و کاذب می خواهند قیمت کالاها را بیشتر از حد معقول افزایش دهند این در حالی است که رشد نرخ حامل های انرژی و تاثیرات آن بر سایر کالاها قابل محاسبه است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، گفت: نرخ دلار در روزهای گذشته حدود 10 درصد رشد کرده این در حالی است که برخی فروشندگان با معیار قرار دادن این موضوع قیمت ها را بیشتر از این درصد افزایش داده اند، بنابراین نهادهای نظارتی باید به نحوی اعمال نظارت موثر کنند که از افزایش کاذب قیمت انواع کالاها جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بهای تمام شده کالاها قابل محاسبه است و درصد سود معقول و قانونی تولید کننده و فروشنده نیز مشخص است بنابراین افزایش قیمت کاذب و نجومی برخی کالاها قابل قبول نبوده و نهادهای نظارتی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

گروسی تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودرو باید توجه کنند قدرت خرید مشتریان با افزایش غیرقانونی و نجومی قیمت کالا کم خواهد شد و این موضوع در بلند مدت شرکت‌های تولیدی را با مشکلات جدی در زمینه فروش کالاها روبرو خواهد کرد.

وی ادامه داد: از افزایش کاذب قیمت کالاها تنها دلالان سود خواهند برد بنابراین تولیدکنندگان به این موضوع دقت کنند.

گروسی گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌ها باید به صورت فعالانه بازارها را رصد کنند تا فرصت سوء استفاده به دلالان داده نشود، البته نباید فراموش کرد برخورد با متخلفیا تنها راه ساماندهی بازار نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآور شد: مسئولان وزارت صنعت و خودورسازان با هماهنگی تلاش کنند میزان تولید خودرو افزایش یابد و با انجام این مهم تعادل را به بازار عرضه و تقاضای خودرو باز گردانند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن