تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816447831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران خشکسالی امکان وقوع جرم در عرصه چاه های کشاورزی را افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان قدیری:
بحران خشکسالی امکان وقوع جرم در عرصه چاه های کشاورزی را افزایش می دهد
سمیرم - خبرگزاری مهر: مدیر اداره امور آب شهرستان سمیرم گفت: تداوم بحران خشکسالی احتمال وقوع جرم و تخلف را برای عرصه چاه های کشاورزی در دو بخش مجاز و غیر مجاز مساعد می کند.



به گزارش خبرنگار مهر ، اولین جلسه کمیته بحران آب شهرستان سمیرم عصر پنجشنبه در اداره امور آب شهرستان سیمرم با حضور اعضای این کمیته برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی وضعیت فعلی چاه های مجاز و غیر مجاز شهرستان سمیرم ، توجه به منابع آب  و میزان بارندگی در سنوات خشکسالی و تاثیر مخرب آن بر کشاورزی و شرب شهرستان سمیرم مصوبات جلسه آخر کمیته بحران آب شهرستان سمیرم در سال 92 هم بررسی شد. در این جلسه مدیر اداره امور آب شهرستان سمیرم با بیان اینکه در شهرستان سمیرم به علت اینکه بحران خشکسالی ادامه دارد امکان تخلف در بخش چاه های آب هم زیاد است بر ضرورت بکارگیری تدابیر لازم برای ممانعت از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: ادارات شهرستان باید در این زمینه از هر گونه همکاری با اداره امور آب شهرستان دریغ نکنند. وی افزود: اداره امور آب شهرستان هم در راستای حفظ منابع آب سطحی و زیر زمینی حتما با موارد تخلف برخورد می کند. رضا قدیری بیان داشت: بزرگترین وظیفه فرمانداری شهرستان سمیرم در راستای حفظ منابع آب بالا دست سد حنا برخورد با متخلفین استان فارس است چراکه شهر حنا یکی از بحرانی ترین مناطق شهرستان سمیرم در تابستان امسال است.

وی تاکید کرد: تاکنون مکاتباتی با مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان اقدام شده است که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت. قدیری نصب کنتورهای هوشمند برق و آب بر روی چاه های مجاز  را اقدامی زمانبر توصیف کرد و با بیان اینکه  این اقدام بر مبنای سهمیه شهرستان و با کمک از همفکری ادارات برق جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان سمیرم انجام می شود، گفت: تاکنون 65 کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز که قبلا حفر شده اند نصب شده است. وی کنترل همزمان آب و برق مصرفی را از مزایای مهم بهره گیری از کنتورهای هوشمند آب و برق برشمرد و اذعان داشت :به  همین منظور لیستی از پمپاژهای مجاز و غیر مجاز شهرستان سمیرم تهیه شده است و به اداره برق و شرکت پخش فراورده های نفتی ارسال شده است. مدیر اداره امور آب شهرستان سمیرم درباره منابع آب شهرستان سمیرم متذکر شد: در حالیکه میزان بارش فصل زراعی جدید هم مناسب شهرستان سمیرم نیست منطقه حنا و وردشت وضعیت بسیار نامطلوبی را در فصل تابستان تجربه خواهند کرد. وی اضافه کرد: مناطق کمه و مورک هم وضعیت خوبی را در فصل تابستان امسال نخواهند داشت. قدیری به وجود 11 میلیون متر مکعب  آب در سد حنا در شرایط فعلی پرداخت و ادامه داد : این اداره برای معوضی های این محدوده هم برنامه دارد. این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر معوضی های منطقه حنا نسبت به نحوه توزیع آب و برق شکایت و اعتراض دارند گفت : مصوبه ای هم برای بهبود روند توزیع برق و آب این بخش از جلسات مربوطه گذشته است.  25 درصد اراضی حنا متعلق به منطقه سهران و معوضی ها است مجید نصر کارشناس منابع آب امور آب اصفهان با بیان اینکه کل اراضی زیر دست حنا هفت هزار هکتار است و اراضی منطقه سهران هم به هزار و 450 هکتار می رسد، اذعان داشت: معوضی ها و کشاورزان منطقه سهران 25 درصد زمین های زیر کشت سد حنا را در اختیار دارند. وی با بیان اینکه سهران و معوضی ها مشکل عمده مسئولین امور آب منطقه ای سمیرم در مسیر آب رسانی هستند اضافه کرد: مشکل منطقه سهران این است که هر روز متقاضی آّب است. کارشناس منابع آب امور آب اصفهان تصریح کرد : نرسیدن آب به پائین دست منطقه سهران از نتایج اعطای آب به صورت روزانه به اراضی بالا دست منطقه سهران است. وی  ادامه داد: مشکل کمبود آب منطقه سهران هم با احداث استخر و اجرای سیستم آبیاری  تحت فشار حداقل کنترل می شود. محمد رضا حاجیان مدیر ستادی سد های استان اصفهان  هم میزان آب سد حنا را در سال جاری 13میلیون متر مکعب دانست و گفت : کنترل آب به دست خود بهره برداران آب این سد بهترین راهکار حفظ آب در سد حنا است.


۱۳۹۳/۲/۱۸ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن