تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر سوریه درلبنان:60 درصد مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر سوریه درلبنان:60 درصد مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند بیروت – ایرنا - «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان با تاکید به اینکه شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده کشورش در لبنان فراهم است، گفت: حدود 60 درصد از سوری های واجدان شرایط در این انتخابات شرکت می کنند واین آمار بسیار بیشتر از مشارکت مردم در آمریکا و فرانسه است.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سفیر سوریه در لبنان در گفت وگویی با پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیونی الجدید لبنان تصریح کرد که روابط دولت های سوریه و لبنان در زمان حاضر « روابط حداقلی برای هماهنگی» است اما امیدواریم که روابط دو کشور هرچه زودتر گسترش یابد.
وی با بیان اینکه معتقد است دولت لبنان در امور داخلی سوریه دخالت نمی کند و اصولا تمایلی در این خصوص ندارد، اظهارداشت: گمان نمی کنم حتی اگر آمریکا از دولت لبنان بخواهد در امور سوریه دخالت کند، بتواند به این درخواست که در آن خیری برای سوریه و لبنان نیست در این سطح پاسخ مثبت دهد و تحقق این درخواست یک آرزوی ناکام برای واشنگتن است.
سفیر سوریه در لبنان گفت: آنچه که در باره درخواست واشنگتن از جبران باسیل وزیرخارجه لبنان مبنی بر خودداری از ابراز موضعی در حمایت از برگزاری انتخابات سوریه به اسم دولت لبنان و تاکید بر پایبندی به اعلامیه بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) در خصوص بی طرفی و خویشتنداری لبنان مطرح شده است، به تصمیم لبنان باز می گردد.

** انتخابات ریاست جمهوری سوریه در لبنان
علی عبدالکریم علی در باره انتخابات ریاست جمهوری کشورش بویژه برگزاری آن در لبنان و مشارکت سوری ها در این انتخابات خاطرنشان کردد: در باره برگزاری انتخابات در لبنان فقط پاسخ های مثبت از طرف لبنانی دریافت کرده ایم و با دولت لبنان در مرزهای منطقی همکاری داریم هرچند دولت سوریه تمایل زیادی برای گسترش این همکاری ها دارد.
وی با تاکید به اینکه انتظار دارد سوری های مقیم لبنان استقبال گسترده ای از انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنند، گفت: حتی در نظرسنجی های رسانه های غربی که دوست سوریه هم نیستند، اعتراف شده که حمایت مردم سوریه از نظام و بشار اسد، بسیار زیاد است.
سفیر سوریه با بیان اینکه« نسبت مشارکت رای دهندگان در انتخابات در فرانسه و آمریکا حدود 30 درصد و 40 درصد است» خاطرنشان کرد که نسبت مشارکت مردم سوریه از این دو کشور بسیار بیشتر می باشد و حتی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری انتظار می رود حدود 60 درصد از واجدین شرایط رای دادن پای صندوق های رای بیایند.
علی عبدالکریم تاکید کرد:آمریکا و فرانسه و دولت هایی که خود را به اصطلاح دوستان سوریه می خوانند اما در حقیقت دشمنانی سرسخت و لجوج هستند بخوبی می دانند که پشتوانه وحمایت مردمی از نظام و بشار اسد رییس جمهوری سوریه بسیار زیاد است و همین آنها را خشمگین و عصبانی می کند.
وی تصریح کرد: آنها اگر احساس می کردند و باور داشتند که در این انتخابات مردم حضور پیدا نمی کنند و حمایتی گسترده از نظام سوریه و بشار اسد نخواهند کرد، قطعا از برگزاری آن استقبال و ابرازخرسندی می کردند.
سفیر سوریه در لبنان اظهارداشت: همه سرمایه گذاری های دشمنان لجوج سوریه تاکنون فروپاشیده و به همین دلیل هوش و حواس خود را از دست داده و همواره سخنانی ضدونقیض می گویند.
علی عبدالکریم در خصوص سازوکار رای گیری در لبنان گفت که عملیات رای گیری علاوه بر مناطق مرزی، اطراف سفارت لبنان در منطقه الیرزه بیروت انجام و در این منطقه 10 صندوق اخذ رای مستقر می شود.
وی افزود: رای گیری از صبح زود آغاز و تا ساعت 19 عصر ادامه می یابد و با توجه به پیش بینی کثرت مراجعه کنندگان برای رای دادن ، این زمان تمدید خواهد شد.
سفیر سوریه در لبنان تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه با همکاری و هماهنگی دستگاه های امنیتی لبنان برای تضمین امنیت انتخابات و رای دهندگان و برگزارکنندگان انتخابات برگزار خواهد شد.

** اغراق در آمار پناهجویان سوری
علی عبدالکریم دربخش دیگری این گفت وگو ، تعداد پناهجویان سوری که به لبنان آمده اند را کم ندانست اما خاطر نشان کرد، آماری را هم که مقامات لبنانی و غیرلبنانی می گویند از جمله بالای دو میلیون نفر صحیح نیست و در آن بسیارمبالغه و اغراق شده است.
وی با بیان اینکه آماری دقیق وجود ندارد ، اظهارداشت: می دانیم که شمار زیادی از سوری ها از گذرگاه های غیر قانونی و برخی هم با مدارک شناسایی تقلبی به لبنان آمده اند.
سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد: دستیابی به آماردقیق میسر نیست زیرا تردد بین سوریه و لبنان بطور روزانه ادامه دارد بویژه اینکه بسیاری از سوری ها به سوریه بازگشته و یا درصدد بازگشت هستند و تعداد آنها کم نیست.
علی عبدالکریم گفت: قبل از بحران سوریه هم 300 هزار کارگر سوری در لبنان بودند اما در خصوص شمار پناهجویان که برخی نیروهای لبنانی می گویند از روی حسن نیت و یا غیر آن ، نمی توان تکیه و اعتماد کرد.
وی فاش کرد که به نام پناهجویان سوری کمک های ارائه شده از سوی سازمان های بشردوستانه تنها به برخی سوری ها تحویل می شود و حتی برخی در لبنان به اسم سوری ها برای خود ثروت اندوزی کرده اند.

** ضرورت هماهنگی ارتش های لبنان و سوریه
سفیر سوریه در لبنان بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر بین دوطرف بویژه ارتش ها ، دولت ها و نهادهای ذیربط دو کشور برای حل بحران ها بویژه جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح به داخل خاک لبنان تاکید کرد.
علی عبدالکریم برخی طرف ها در لبنان را به ارائه مساعدت های گسترده به باندهای تروریستی متهم کرد و گفت: گاهی عناصر مسلح بدون اوراق شناسایی و با مدارک تقلبی وارد لبنان می شوند و دستگاه های امنیتی لبنان آنها را بازداشت می کنند و برای بازجویی و تشخیص جرم تحویل دیگر دستگاه های ذیربط می دهند اما متاسفانه بعد از چند روز آزاد می شوند ، بنابر این ما ارائه توضیحات دقیق ، مشخص شدن مسئولیت ها و از سرگیری هماهنگی های بین لبنان و سوریه را ضروری می دانیم.

** چگونگی رای دادن پناهجویان سوری بدون اسناد شناسایی
سفیر سوریه در لبنان گفت: آن دسته از پناهجویان سوری که اسناد شناسایی ندارند باید بسرعت به کشور بازگردند و وضعیت خود را تصحیح کنند و یا اینکه به سفارت در بیروت مراجعه کنند تا برای تحویل اسناد جدید به آنها بررسی های لازم صورت بگیرد.
وی افزود: کسانی که این امکان برای آنها فراهم نیست از اوایل ژوئیه می توانند به مناطق مرزی مانند العریضه ، العبودیه ، الجدیده و المصنع که شعب اخذ رای در آنها دایر است، مراجعه کنند و رای بدهند.
علی عبدالکریم تصریح کرد: نهاد امنیتی لبنان تسهیلات لازم برای رفت و آمد پناهجویان سوری در داخل لبنان را به منظور رفتن به شعب اخذ رای فراهم می کنند تا آنان بتوانند به وظیفه خود در انتخابات عمل کنند.
سفیر سوریه در لبنان خاطرنشان کرد: سوری های مقیم لبنان ثبت نام برای رای دادن را از طریق اینترنت شروع کرده اند و روز به روز تعداد آنان بیشتر می شود.
وی با دعوت از همه سوری ها که در اردوگاه ها در لبنان ، ترکیه و عمان بسر می برند، برای بازگشت به سوریه، اظهار داشت: اگر چه به دلیل شرایط کنونی سختی وجود دارد اما کرامت ملت سوریه محفوظ می ماند و دولت سوریه آماده است از آنها استقبال کند.
علی عبدالکریم علی تاکید کرد: پناهجویان سوری مقیم ترکیه می توانند به سوریه بازگردند اگر مقامات ترکیه به آنان اجازه دهند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن