تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810110784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتصاب همه جانبه و فراگیر در لبنان / نخست وزیر: احساس خطرمی کنم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعتصاب همه جانبه و فراگیر در لبنان / نخست وزیر: احساس خطرمی کنم بیروت – ایرنا – یک هفته اعتصاب در لبنان و « محاصره دولت» ، تنها نتیجه این انفجار بزرگ سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی، قفل شدن کارها در این کشور خواهد که با تشکیل دولت جدید دست کم انتظار می رفت روندی عادی بخود بگیرد.


به گزارش ایرنا، از امروز( پنجشنبه) تا چهارشنبه آینده به درخواست کمیته هماهنگی سندیکاها و اتحادیه های صنفی وشغلی لبنان در این کشور اعتصاب برقرار خواهد بود.
تشکیل دولت جدید و از سرگیری فعالیت های پارلمان، فرصتی شد تا سندیکاها و اتحادیه های صنفی و کارگری به خیابان ها بیایند و با اعتصاب و تحصن و اعتراض ها ، مطالبات خود را که سال ها برزمین مانده است ، درخواست کنند.
افزایش پرداخت حقوق ها دست کم تا 21 درصد به کارمندان وبازنشستگان، برقراری بیمه ها و تصحیح احکام اداری بخشی از این مطالبات است.
در حالی که انتظار می رفت قانون افزایش حقوق ها و تصحیح احکام اداری در پارلمان لبنان به تصویب برسد ، اما با تمهیدات فراکسیون المتسقبل به ریاست « فواد سنیوره» و با هماهنگی سئوال برانگیز فراکسیون تغییر و اصلاح به ریاست « میشل عون» جلوی این مصوبه گرفته و مقرر شد کمیته ای ویژه موضوع را در طول 15 روز بررسی و به نمایندگان پارلمان گزارش دهد.
قراراست این کمیته گزارش خود را در دو جلسه صبح و عصر چهارشنه آینده در صحن علنی پارلمان لبنان قرائت کند و در باره آن رای گیری شود.
در طول این یک هفته اعتصاب ، سندیکاها و اتحادیه های صنفی تصمیم دارند با برگزاری تحصن ها و راهپیمایی ها و همچنین کنفرانس های خبری در بیروت و سایر شهرها تمام تلاش خود را برای اعمال فشار بر نمایندگان و دولت جهت تصویب و اجرای قانونی که با مطالبات آنها نزدیک باشد، صورت دهند و اوج آن تعطیلی مدارس و برگزاری تظاهرات سراسری و اعتصاب همه جانبه و فراگیردر روز چهارشنبه آینده می باشد که یک عضو این سندیکاها آن را « انفجار بزرگ» خوانده است.
« حنا غریب» عضو کمیته هماهنگی سندیکاها و اتحادیه های صنفی و شغلی لبنان در کنفرانس خبری برای اعلام برگزاری اعتصاب در ان کشور گفت : آنچه در خصوص بررسی قانون افزایش حقوق ها و احکام اداری صورت می گیرد، اهانت آشکار به کرامت مردم لبنان بویژه فقرا و اشخاصی است که درآمد مشخص ماهانه دارند و حتی با این روش به اساتید ، بازنشستگان و روزمزدهای بخش عمومی اهانت شده است.
وی افزود : آنچه ما می خواهیم تصحیح حقوق ها است که 18 سال در اجرای آن تاخیر شده و اکنون به 121 درصد رسیده است.
غریب با تاکید به اینکه « ما خواستار تصحیح حقوق خود به ضرر فقرا و صاحبان حقوق های محدود نیستیم » تاکید کرد، « روش های برخی طرف ها را که اهانت آمیز می باشد، نمی پذیریم».
وی در باره مطالبات سندیکاها و اتحادیه ها اضافه کرد: تصویب قانون پرداخت حقوق های معوقه بطور کامل نه بصورت جزئی و تقسیط شده ، قانون شامل بازنشستگان بخش های دولتی و خصوصی باشد، تصحیح مالیات ها و سودهای بانکی ، بازگرداندن زمین های عمومی اطراف رودخانه ها و سواحل دریا و الغای همه قوانین جهنمی قدیم و جدید که کمیته ویژه پیشنهاد کرده است.
این عضو کمیته هماهنگی سندیکاها و اتحادیه های لبنان تاکید کرد که اوج برنامه های اعتراضی آنها روز چهارشنبه آینده خواهد بود که همزمان با تظاهرات سراسری ، همه مدارس تعطیل خواهند شد و اعتصابی همه جانبه و فراگیر لبنان را در برخواهد گرفته و به واقع انفجاری بزرگ رخ خواهد داد.

** نخست وزیر : احساس خطر و نگرانی می کنم
« تمام سلام » نخست وزیر لبنان در واکنش به این اقدام سندیکاها و اتحادیه های صنفی و شغلی گفت: احساس خطر و نگرانی می کنم ، این اقدام قطعا تاثیری منفی بر شتاب دولت می گذارد که تصمیم دارد با تمام تلاش خود لبنان از حالت رکود خارج و وارد مرحله توسعه و پیشرفت شود.
وی در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر افزود: این گام اعتراضی و اعتصاب ها با رویکرد ما برای ترمیم و بهبود اعتماد داخلی و خارجی به دولت سازگار نیست.
فراخوان کمیته هماهنگی سندیکاها و اتحادیه ها، بخش بزرگی از سازمان های رسمی ، وزارتخانه ها ، شهرداریها ، مدارس ، موسسات رسمی حرفه ای را برای دست کم 6 روز فلج می کند و از کار می اندازد.
ناظران معتقدند که اقدامات کمیته هماهنگی سندیکاها و اتحادیه ها که با یک اعتصاب اعتراضی طولانی مدت کلید خورده است، آغاز مرحله جدید رویارویی های فزاینده در لبنان خواهد بود.
یک نگرانی عمده در لبنان ، شروع اعتصاب ها در زمانی است که مدارس و دانشگاه ها در فصل امتحانات بسر می برند و سرنوشت هزاران دانشجو و دانش آموز در معرض تهدید جدی قرار گرفته است.
حنا غریب گفت: وجدان ما آسوده است، این نمایندگان هستند که با یک امتحان سخت مواجه می باشند و امیدواریم چهارشنبه آینده از این امتحان سربلند بیرون بیایند چرا که نتیجه آن به اطلاع همه مردم لبنان رسانده می شود و انتظار داریم نمایندگان مسئولیت پذیر باشند.
وی با بیان اینکه اعتصاب ها در بخش عمومی بسیار گسترده خواهد بود زیرا خشم مردم برانگیخته شده است، تاکید کرد که تظاهرات چهارشنبه آینده در لبنان مانند نداشته است و اقدامی بی سابقه خواهد بود.
این عضو کمیته هماهنگی سندیکاها و اتحادیه های صنفی و شغلی لبنان در پاسخ به این پرسش که گام های بعدی شما اگر به نتایج دلخواه در روز چهارشنبه آینده نرسید، چه خواهد بود؟ گفت: هرچیزی در زمان خود شیرین است.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن