تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران: اسپانیا نقش مثبتی در مذاکرات هسته ای دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران: اسپانیا نقش مثبتی در مذاکرات هسته ای دارد مادرید- ایرنا-.سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید گفت: با وجود آنکه اسپانیا جزو کشورهای گروه 1 + 5 نیست اما به عنوان یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار اتحادیه اروپا، نقشی مثبتی در مذاکرات هسته ای ایفا کرده است.


ˈمحمدحسن فدایی فردˈ روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مادرید افزود: مقامهای اسپانیا در تمام مراحل مذاکرات هسته ای در ژنو حمایت خود را از راه حل گفتگو و دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات و برقراری صلح و ثبات در جهان اعلام و از توافقات انجام شده میان ایران و 1+5 استقبال کرده اند.
وی تصریح کرد: بیانیه های متعدد وزارت خارجه اسپانیا در حمایت از امضا و اجرای توافقنامه هسته ای ایران با گروه 1+5 موید موضع آشکار مادرید در این زمینه است.
فدایی فرد با اشاره به سابقه 600 ساله روابط سیاسی ایران و اسپانیا گفت: متاسفانه برخی تضییقات که در سالهای اخیر در چارچوب تحریمهای اتحادیه اروپا و فشارهای طرف ثالث بر روابط دو جانبه تهران - مادرید تحمیل شد، تاثیرات سوئی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور برجای گذاشته است، به گونه ای که برخی شرکت های اسپانیایی در نتیجه آن متحمل ضررهای هنگفتی شده اند.
وی افزود: با توجه به تحولات اخیر در ایران بخصوص حماسه سیاسی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین سیاستهای اعلام شده از سوی دولت جدید، تحولات زیادی در روابط بین المللی جمهوری اسلامی ایران از جمله با اسپانیا ایجاد شده است.
فدایی فرد در این زمینه به دیدار ˈماریانو راخویˈ نخست وزیر اسپانیا با دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در شهریور ماه گذشته در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشاره کرد و گفت که پس از آن نیز توافقات هسته ای در ژنو، بیش از پیش زمینه گسترش روابط دو جانبه را فراهم کرده است.
وی افزود: این وضعیت موجب تبادل هیاتها و سفرهای متعدد مقامهای دو کشور در سه ماهه اخیر از جمله
سفر ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ وزیر امور خارجه اسپانیا و ˈگونزالو د بنیتوˈ معاون وی به تهران و نیز، سفر ˈمحمدعلی نجفیˈ معاون رئیس جمهور و رییس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران به مادرید شده است.
سفیر ایران در اسپانیا در همین راستا گفت که برنامه سفر دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مادرید نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار می رود این دیدار در آینده نزدیک صورت گیرد.
فدایی فرد با اشاره به حجم 5 میلیارد یورویی مناسبات تجاری میان ایران و اسپانیا در سال 2011 میلادی گفت: بخش عمده این مبادلات، مربوط به صادرات نفت ایران به اسپانیا بود که با اعمال تحریمهای اتحادیه اروپا دچار مشکل شد اما در سایر بخشها و با وجود موانع ایجادشده ناشی از تحریمهای بانکی، روابط خوبی میان شرکت های اسپانیایی و ایران وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد در فضای جدید ناشی از بهبود مناسبات ایران و اتحادیه اروپا، شرکتهای اسپانیایی فعال در زمینه زیرساختها نظیر توسعه شبکه ریلی و قطارهای پر سرعت، انرژی های نو، مدیریت منابع آب و ماشین آلات صنعتی حضور موثری در ایران داشته باشند.
سفیر ایران گفت: باتوجه به گفتگوهای اقتصادی که هم اکنون با شرکتهای اسپانیایی در جریان است و علاقه وافر و پتانسیل بالای آنها، فکر می کنم با یک برنامه ریزی میان مدت امکان افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور به میزانی که در شان دو ملت بزرگ ایران و اسپانیا باشد، قابل حصول است.
فدایی که از آغاز سال جدید هجری شمسی فعالیت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید آغاز کرده است، در ادامه این مصاحبه، از برنامه سفارتخانه تحت امرش برای رفع مشکلات کنسولی ایرانیان مقیم اسپانیا بوی‍ژه دانشجویان ساکن بارسلونا، به رسمیت شناختن گواهینامه رانندگی ایران از سوی پلیس آن کشور اروپایی و نیز، صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای ایرانیان متقاضی از سوی سفارت خبر داد.
وی گفت: با توجه به افزایش علاقه و حضور گردشگران اسپانیایی در ایران، برنامه افزایش تسهیلات و خدمات به آنان از جمله تسریع در صدور روادید گردشگران جمعی از طریق بنگاه های مسافرتی، حضور قوی تر ایران در نمایشگاههای گردشگری اسپانیا و نیز، برقراری دوباره خط پروازی مستقیم تهران - مادرید نیز در دستور کار نمایندگی سیاسی ایران در مادرید قرار دارد.
به گفته فدایی، میزان سفر گردشگران اسپانیایی به ایران در فروردین ماه امسال نسبت به سال قبل دو برابر شده است و انتظار می رود این روند در ماههای آتی همچنان افزایش یابد.
اروپام **1234** شبس 1551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن