تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818070752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قاتل دریاچه ارومیه خانم ابتکار و مهندس چیت چیان هستند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قاتل دریاچه ارومیه خانم ابتکار و مهندس چیت چیان هستند!
دریاچه ارومیه آخرین تپش‌های قلب خود را میزند، ولی هنوز زنده است اما اگر بمیرد خیلی‌های دیگر با دریاچه خواهند مرد هر ایرانی که از کنار این دریاچه می‌گذارد متأثر می‌شود، این دریاچه نباید این‌گونه نابود می‌شد.قاتلین دریاچه در محضر الهی محاکمه خواهند شد اگر در این دنیا کسی آن‌ها را محاکمه نکند.
کد خبر: ۳۹۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ - 07 May 2014



تجمع و اعتراض اعضای چند تعاونی مسکن جلو مجلس
نجات درياچه اروميه يکي از وعده‌هاي انتخاباتي حسن روحاني بود. وعده اي که امروز بعد از گذشت حدود يک سال به هيچ کجا نرسيده است. آنچه در اين چند ماه اتفاق افتاد، تنها تشکيل کارگروه نجات درياچه و بررسي چندين باره همان طرح‌هاي قديمي بود. نتيجه اين تأخير يک ساله خشک شدن بیشتر دریاچه‌ای بود که اين روزها رو به مرگ کامل مي‌رود. در طول حيات کوتاه همين دولت، حجم باقی‌مانده درياچه از 30 به 15 درصد رسيده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، برگزاري سمينارهاي پي در پي داخلي و خارجي درباره نجات جان درياچه و انجام نشدن اقدامات عملي باعث شده تا بسياري از کارشناسان محیط‌زیست به اين روند نجات اعتراض کنند.

اما داستان نجات درياچه اروميه يک داستان قديمي است و از زمان دولت خاتمی آغاز شده است. در آن سال‌ها عیسی کلانتری دبیر فعلی ستاد احیای دریاچه ارومیه که در آن زمان مشاور رئیس‌جمهور بود، به رئیس‌جمهور وقت نامه‌ای نوشت و نسبت به بحرانی که دریاچه ارومیه را تهدید می‌کرد، هشدار داده بود.


 


در زمان دولت قبل و در سال 89 در جريان دور سوم سفرهاي استاني احمدی‌نژاد به آذربايجان غربي، کارگروه نجات درياچه به رياست معاون اول رئیس‌جمهور وقت تشکيل شد تا پاسخي باشد به مطالبات زیست‌محیطی مردم منطقه. تا اين تاريخ به گفته مديرکل حفاظت محیط‌زیست آذربايجان غربي 53 درصد از مساحت درياچه خشک شده بود.

يک سال بعد در شهريور 1390، نتيجه فعاليت‌هاي اين کارگروه به اطلاع مردم رسيد. علي نظری دوست رئيس دبيرخانه ستاد حوزه درياچه اروميه در مصاحبه‌ای اعلام مي‌کند که براي نجات جان درياچه 24 طرح با اعتبار 13 هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است. وي همچنين از حضور مشاوري بين‌المللي در زمينه احياي درياچه اروميه خبر داده و هشدار مي‌دهد که در صورت ادامه روند فعلي و با توجه به گرم تر شدن 2 درجه‌ای هوا، اگر کاري انجام نشود، خشک شدن درياچه اروميه تا 4 سال آينده حتمي خواهد بود.






http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371363_503.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371362_375.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371361_561.jpg









نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در گفت و گو با تابناک دراین‌باره می‌گوید: دریاچه ارومیه آخرین تپش‌های قلب خود را میزند، ولی هنوز زنده است اما اگر بمیرد خیلی‌های دیگر با دریاچه خواهد مرد هر ایرانی که از کنار این دریاچه می‌گذارد متأثر می‌شود، این دریاچه نباید این‌گونه نابود می‌شد.قاتلین دریاچه در محضر الهی محاکمه خواهند شد اگر در این دنیا کسی آن‌ها را محاکمه نکند.

وی گفت: اگر دریاچه خشک شود سه میلیون نفر از اهالی اطراف دریاچه آواره خواند شد تجسم کنید اگر این دریاچه خشک شود مردم به مرکز ایران هجوم خواهند آورد، مسئولینی که با کارهای غیرقانونی موجبات خشک شدن دریا را به بار آورده‌اند مسئول آوارگی‌ها و فسادی خواهند بود که در این منطقه به وجود خواهد آمد.

چرا نمی‌آیند و واقعیت را بیان نمی‌کنند؟ چرا نمی‌گویند که خانم ابتکار مجوز این سدها را داده است و این آقای چیتچیان که زمانی نماینده مردم  تبریز بوده است باعث این کار شده است، متهمین اصلی این فلاکت ابتکار و چیتچیان هستند که در محکمه الهی و مردمی باید محاکمه شوند. این‌ها قاتل هستند.

ما با آب شرب مخالف نیستیم اما این‌ها آبی که باید به دریاچه می‌ریخت را به کارخانه جات پتروشیمی و ذوب‌آهن و فضای سبز را به تبریز برده‌اند، چرا به اسم دریاچه ارومیه آب را از ارس به دشت گل فرج برده‌اند که نه تنها آب زه کشی آن به دریاچه ارومیه نمی‌رسد بلکه شیب آب هم به طرف ارس است.

کسانی که در کلنگ زنی‌ها پشت رئیس‌جمهور و معاونان وی می‌ایستادند مسئول این کار هستند، معاون وزارت نیرو در زمانی که می‌خواستند پروژه ارس را اجرا کنند گفت از این آب یک قطره نصیب دریاچه نخواهد شد، ولی آقایان به خاطر اینکه در جلو دوربین‌های تلویزیون ژست مردم‌دوستی بگیرند، ادعا می‌کنند که به فکر مردم هستند.

از نظر من مادر کویر شناسی ایران- پروفسورکردوانی - که با دوربین به کویر نگاه می‌کند، نباید در رابطه با دریاچه ارومیه صحبت کند اجازه دهد کارشناسان دراین‌باره نظر دهند، کسی دیده ما راجع به کویر صحبت کنیم، هرکس تخصص خود را دارد و بگذارد کارشناسان آب و دریا دراین‌باره اظهارنظر کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امیدی به احیای دریاچه ارومیه است گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد می‌تواند، مطالعات در این بار تمام شده است تمام متخصصین از کل دنیا آماده همکاری هستند کارخانه‌های لوله سازی برای انتقال آب از حوزه‌های دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند.

در دنیا دریاهای زیادی خشک شده است اما اگر ما نگذاریم اینجا خشک شود یک افتخار بزرگ برای کشور ایران و جمهوری اسلامی خواهد بود، باید با مدیریت صحیح آب و آزاد کردن آب پشت صدها و قطع آب تبریز و برخی کارهای دیگر حداقل قسمتی از آن نجات پیدا کند.





http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371371_219.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371370_152.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371369_578.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371368_456.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371367_908.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371366_842.jpg

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1393/2/17/371365_431.jpg




















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن