تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820762420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری مبانی فرهنگی و ایدئولوژیک را خدشه دار نمی کند | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از کسب و کار، اینکه امروز مقوله گردشگری در حال گذار از مرحله رکود و رخوت است، یک ادعا نیست، اگر از آمار و ارقام عبور کنیم و فقط به اظهارنظرهای متولیان و مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسنده کنیم این واقعیت بیشتر بروز و ظهور پیدا می‌کند که نهال نوپای صنعت گردشگری جانی تازه گرفته است؛ آنجا که مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی در یک برنامه زنده تلویزیونی ناگفته‌های گردشگری را به زبان می‌آورد و رئیس سازمان میراث فرهنگی از اعتماد و حمایت از بخش خصوصی خبر می‌دهد، همگی نشان از روشن شدن موتور این صنعت پولساز و اشتغالزا دارد.
تحلیل آنچه در حوزه گردشگری در حال وقوع است چندان کار دشواری نیست، فضای سیاسی امروز کشور با پیاده‌سازی سیاست تشنج‌زدایی و دیپلماسی حرفه‌ای دولتمردان باتدبیر و امیدوار، چهره فرهنگی و متشخص کشور را احیا کرده و رغبت گردشگران خارجی را برای بازدید از اماکن تاریخ و تمدن کهن ایران زمین دو چندان کرده است.
با وجود تمام امیدواری‌ها و اتفاقات مثبتی که در حوزه گردشگری در حال وقوع است، آنچه باید مورد توجه جدی مسئولان این بخش قرار گیرد، ایجاد زیرساخت‌ها و تاسیسات مرتبط با گردشگری است چراکه به تناسب ورود گردشگران بیشتر به کشور باید کمیت و کیفیت خدمات گردشگری در سطح استانداردهای بین‌المللی توسعه پیدا کند، موضوعی که سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم بر آن تاکید می‌کند و می‌گوید: باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی برای حل مشکلات گردشگری و تشویق سرمایه‌گذاران این بخش چاره‌اندیشی کنیم.
شیرکوند ادامه می‌دهد: صنعت گردشگری باید در کشور به رسمیت شناخته شود، ما برای اینکه گردشگری سهمی ‌در اقتصاد کشور داشته باشد برنامه‌های مشخصی داریم تا بی‌توجهی‌هایی که نسبت به صنعت توریسم وجود داشته، برطرف شود. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی در ادامه به وجود تصورات اشتباه درباره ارتباط توسعه گردشگری و نفی ارزش‌های فرهنگی و ایدئولوژیک، اشاره می‌کند و می‌افزاید: یافتن راه‌حلی برای اصلاح این تصور اشتباه که گردشگری مبانی فرهنگی و ایدئولوژیک را دچار خدشه می‌کند، یکی از مهم‌ترین گام‌های توسعه گردشگری است. وی تصریح می‌کند: توسعه و گسترش صنعت گردشگری در یک جامعه دینی با حفظ ارزش‌ها و مبانی فرهنگی مغایرتی ندارد، چه بسا رونق و توسعه صنعت توریسم موتور محرکی برای به حرکت درآوردن سایر بخش‌های اقتصادی کشور است.
شیرکوند با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حوزه گردشگری مشوق‌ها و برنامه‌های جدی در دست اقدام دارد، می‌گوید: بر اساس توافقاتی که با صندوق توسعه ملی داشتیم، سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از این پس می‌توانند با شرایط مناسب از تسهیلات این صندوق برای احداث یا تکمیل هتل‌ها و تاسیسات مرتبط با گردشگری استفاده کنند. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی می‌افزاید: آینده اقتصادی کشور بسیار امیدوارکننده است و صنعت گردشگری می‌تواند در این مسیر سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد، حمایت از بخش خصوصی و اعطای تسهیلات با شرایط ویژه، رویکرد جدی سازمان میراث فرهنگی برای توسعه و تجهیز تاسیسات گردشگری و آماده‌سازی کشور برای ورود گردشگران است. در هر حال آنچه مسلم است، موجی که در صنعت گردشگری کشور به وجود آمده نیازمند بسترسازی، اصلاح نگرش، تامین زیرساخت‌ها و حمایت از بخش خصوصی علاقه‌مند به گردشگری است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی و مسئول دولتی این بخش، نقش اصلی را در این صحنه خطیر بر عهده دارد، نقشی که سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده خواهد بود.
1 1 گردشگری مبانی فرهنگی و ایدئولوژیک را خدشه دار نمی کند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن