تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه بوکوحرام در شمال شرق نیجریه کشتار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گروه بوکوحرام در شمال شرق نیجریه کشتار کرد تهران – ایرنا – شاهدان روز چهارشنبه گفتند: دستکم 125 تن در حمله شبه نظامیان گروه تندرو بوکوحرام به شهرک ˈگامبوروˈ در ایالت ˈبورنوˈ در شمال شرق نیجریه نزدیک مرز کامرون کشته شده اند.


به گزارش خبرگزاری رویترز از ˈمایدوگوریˈ، یک مامور پلیس حاضر در صحنه این کشتار با اعلام این خبر افزود: ده ها فرد مسلح وابسته به گروه بوکوحرام پس از محاصره این شهرک در شلوغ ترین هنگام روز دوشنبه، با مسلسل به سوی مردم شلیک کرده، خانه ها و خودروها را به آتش کشیده و حتی در برخی موارد گلوی مردم را بریدند.
این در حالیست که به گزارش شبکه خبری اسکای، ˈاحمد زاناˈ یک سناتور منطقه بورنو، آمار تلفات این حمله را 300 تن تخمین زد.
بوکوحرام، مسئولیت ربودن بیش از 200 دانش آموز دختر را در این منطقه که پایگاه این گروه تروریستی به شمار می رود نیز به عهده گرفته است.
به گفته شاهدان و ساکنان این منطقه، مهاجمان در هنگام حمله، لباس ماموران پلیس و نیروهای ارتش نیجریه را برتن کرده بودند و به اداره گمرک، پاسگاه پلیس و تمامی فروشگاه های این شهر حمله کردند.
درجریان حملات خشونت آمیز بوکوحرام که از 5 سال پیش شروع شده، هزاران تن در نیجریه کشته شده اند که پرجمعیت ترین کشور آفریقایی و دارای دومین قدرت اقتصادی این قاره بعد از آفریقای جنوبی است.
تروریست های بوکوحرام در حملات پیشین خود به برخی از دهکده ها، 200 تا 300 مرد و زن روستایی را برای انتقام گیری از همکاری روستاییان با نیروهای ارتش نیجریه، کشتار کرده اند.
مترجمام**1486**1552
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن