تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805807240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه احياي بناها و بافت‌هاي تاريخي حيات دوباره کالبد آنهاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۹:۲۱ب.ظ)
تنها راه احياي بناها و بافت‌هاي تاريخي حيات دوباره کالبد آنهاست مديرعامل صندوق احياء و بهره برداري از اماکن تاريخي، فرهنگي با تبيين زمينه هاي مرتبط با سرمايه-گذاري در احياء و بهره برداري اماکن تاريخي گفت: تنها راه حل و راهگشاي احياء بافت هاي با ارزش تاريخي حيات دوباره در کالبدهاي آنها است.
به گزارش خبرگزاري موج، احسان ايرواني با اشاره به وظايف و اختيارات قانوني صندوق احياء افزود: صندوق احياء به عنوان نهادي که وظيفه حفاظت از اماکن تاريخي را به واسطه احياء و بهره برداري در کنار سازمان دنبال مي کند وظيفه سياستگذاري هاي کلان و جامع احياء اماکن تاريخي، تعيين و تغييرکاربري متناسب اماکن قابل احياء و اعطاي مجوز بهره برداري از اين اماکن را بر عهده دارد.
وي ادامه داد: امکان مشارکت در احياء و بهره برداري و حمايت هاي مختلف از مالکان و دارندگان اماکن تاريخي از جمله حمايت هاي معافيت عوارض و ماليات، حمايت هاي کارشناسي، اجرايي، مجوزها و حمايت هاي بيمه اي .... و ساماندهي وحمايت از بازار کسب و کار و مشاغل مرتبط با احياء و بهره برداري از اماکن تاريخي هم در سازوکار قانوني و هرگونه بسترسازي در اين رابطه با ديگر دستگاه هاي دولتي و غير دولتي در دستور صندوق احيا است.
مديرعامل صندوق احياء تصريح کرد: در اين ميان بناهاي دولتي و غيردولتي ( درون شهري و برون شهري ) که امکان حفاظت و احياء آن بواسطه تعيين کاربري متناسب وجود داشته باشد موضوع فعاليت-هاي اين مؤسسه بوده و در اين راستا انواع کاربري هاي متناسب در سه حوزه؛ تناسب آن با اماکن تاريخي، رعايت استانداردها و سرانه هاي شهرسازي و برقراري توجيه اقتصادي متناسب، شرايط احياء و بهره برداري را برقرار مي کند.
وي با اشاره به آسيب هاي گذشته احياء و بهره برداري به عدم هدايت سرمايه گذاران، نا اهل بودن برخي از سرمايه گذاريها، نامشخص بودن فرايندهاي احياء اشاره کرد و افزود: سازوکار اين فرايند و اصول و چارچوب هاي مرتبط با آن در پايگاه اينترنتي صندوق احياء قرار دارد، هر يک از متقاضيان سرمايه گذاري در احياء اماکن تاريخي با گزينش اين اماکن در حوزه مالکيت هاي خصوصي در هر شهر با مراجعه به اداره کل ميراث استان يا ثبت درخواست در پايگاه اينترنتي و با ذکر مشخصات درخواستي و پيشنهاد کاربري هاي مورد نظر به اين فرايند مي توانند پس از طي مراحلي از جمله بررسي و تأييد کاربري، تهيه پرونده ثبتي توسط متقاضي و با چارچوب هاي قانوني، امکان انتقال مالکيت يا مشارکت با مالک و با هدايت صندوق احياء در اين فعاليت هاي مشارکت کنند.
ايرواني با اعلام اينکه مشوق هاي مرتبط با احياء و بهره¬برداري و زمينه سرمايه گذاري در اماکن تاريخي را در 200 کاربري مجاز موجود است، ادامه داد: تنها راه حل و راهگشاي احياء بافت هاي با ارزش تاريخي حيات دوباره در کالبدهاي آنها است.
وي گفت: دولت و نهادهاي عمومي غيردولتي با ارائه مشوق ها و تسهيلات لازم از جمله معافيت در پرداخت عوارض تغييرکاربري، ايجاد سازوکار ارائه تراکم ساختماني شناور، حمايت ها و ايجاد سازوکار کارشناسي و نظارتي آسان از جمله تقويت و معرفي استادکاران و مشاغل مرتبط با مرمت و احياء، امکان خريد و فروش اماکن تاريخي با لحاظ کردن ارزش هاي کارشناسي عناصر و مؤلفه هاي معماري و کالبدي آن به عنوان سرمايه مالک يا متقاضي سرمايه گذاري، امکان پذيرش ملک تاريخي به عنوان وثيقه بانکي با ارزش واقعي کالبدي آن، اختصاص يارانه سود وام هاي بانکي براي کاربري هاي مرتبط با صنعت گردشگري(از محل صندوق توسعه ملي) و ديگر حمايت هاي قانوني را بسترساز حفظ واحياء آثار تاريخي با مشارکت بخش غيردولتي و مردم قرار داده است.
ايرواني تصريح کرد: شرط برقراري اين مشوق ها، معرفي و پيشنهاد ثبت آثار از سوي مالک يا سرمايه گذار و در پي آن رعايت اصول حفاظت و نگهداري در بهره برداري از اماکن احياء شده است.
مديرعامل صندوق احيا به جامعه هتل داران و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي پيشنهاد کرد: کاربري هاي مکمل هتل و تأسيسات گردشگري خود را همانند عرضه محصولات فرهنگي، فضاهاي اقامتي و پذيرايي ويژه، مراکز اطلاع رساني جامع گردشگري و فضاهاي خدماتي و غيره را در کنار اين تأسيسات و در شهر محل وقوع آن، در اماکن تاريخي قابل احياء ايجاد کنند تا از قابليت ها و زيبايي هاي اين اماکن در ارائه فضايي بي نظير برخوردار شوند و از سويي حفاظت پايدار اين اماکن راو همچنين رونق اقتصادي گردشگري خود را افزايش دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن