تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820981196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود اوباما به ميدان مذاکرات هسته اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ورود اوباما به ميدان مذاکرات هسته اي ايران
رئيس جمهوري امريکا تاکيد کرد که گفت و گوهاي هسته اي با ايران بايد با جديت دنبال شود.
به گزارش آريا،  کاخ سفيد در بيانيه اي اعلام کرد ، کاترين اشتون ، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که به واشنگتن سفر کرده است ، ديروز (سه‌شنبه ) براي رايزني در مورد مذاکرات هسته‌اي با ايران، با «سوزان رايس» مشاور امنيت ملي آمريکا ديدار کرد. بنا بر اعلام کاخ سفيد، باراک اوباما رئيس‌جمهوري آمريکا نيز در اين نشست حضور يافت .



در بيانيه کاخ سفيد آمده است: «آن‌ها در مورد ايران توافق داشتند که يک راهکار جامع بايد به جامعه بين‌الملل اطمينان دهد که برنامه هسته‌اي ايران منحصرا صلح‌آميز خواهد بود. رئيس‌جمهور هم بر حمايت خود از مذاکرات در جريان و اهميت پيشبرد برنامه اقدام مشترک در راستاي رسيدن به راهکار جامعي که به جامعه بين‌الملل نسبت به پايبندي ايران به تعهداتش اطمينان دهد، تأکيد کرد.»
در همين مسئول سياست خارجه اتحاديه هم گفت: ما مايليم توافقي که  با ايران مي رسيم، بهترين توافق باشد.
کاترين اشتون گفت:صحبت آخر من درباره ايران است.ما هفته آينده تلاش خواهيم کرد اين روند به پيش برود و همه ما  مايليم توافقي که  به آن مي رسيم، بهترين توافق باشد.



وزير خارجه آمريکا هم در نشست خبري مشترک با «کاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا،بار ديگر مسئوليت دستيابي به توافق جامع هسته‌اي را بر شانه ايران گذاشت و مدعي شد که تهران بايد تصميمات بسيار دشواري اتخاذ کند.
جان کري در مورد اين دور از مذاکرات گفت: «ايران تصميمات بسيار دشواري پيش رو دارد. ايران نبايد به سلاح اتمي دست يابد و بايد ثابت کند که برنامه هسته‌اي‌اش صلح‌آميز است.»
وي ديدار هفته آينده مذاکره‌کننده‌هاي طرفين را «موقعيتي ديپلماتيک» خواند که مديران سياسي 1+5 تلاش مي‌کنند از آن براي بالا بردن امنيت خود استفاده کنند.
کري همچنين با بيان اينکه اهداف آمريکا در مذاکرات تغييري نکرده است، گفت: «عدم دستيابي به يک توافق، بهتر از رسيدن به يک توافق بد است.»
روز گذشته نيز وزارت امور خارجه امريکا بر دشوار و پيچيده بودن مذاکرات هسته اي با جمهوري اسلامي ايران تاکيد کرد.



 ˈماري هارفˈ سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت: هدف ما در مذاکرات هسته اي با ايران دستيابي به توافق 100 درصدي است و مذاکرات سه ماه آينده بسيار دشوار و درباره مسائلي پيچيده خواهد بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا همچنين گفت، مذاکرات در سطح فني و به عنوان بخشي از مذاکرات جاري ، روزهاي 7-6 مي در حاشيه نشست منع گسترش هسته اي در نيويورک برگزار مي شود.
خبر ديگر اينکه قرار است امروز سوزان رايس به همراه «وندي شرمن» معاون وزير خارجه و مذاکره‌کننده ارشد آمريکا راهي فلسطين اشغالي مي شوند تا با مقامات اسرائيلي در مورد روند مذاکرات هسته‌اي گفت‌وگو کند. آنها مستقيما از فلسطين اشغالي راهي محل مذاکرات خواهند شد.
در جريان اين سفر نمايندگاني از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، وزارت خزانه داري و سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا، سوزان رايس را همراهي مي کنند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم‌پست» در گزارشي در رابطه با سفر رايس و شرمن، نوشته است که تيم آمريکا تلاش خواهد کرد تا اسرائيل را نسبت به مفاد احتمالي توافق جامع متقاعد کند.
سخنگوي کاخ سفيد هم اعلام کرد: مذاکرات هسته‌اي ايران يکي از موضوعات مورد بحث سفر سوزان رايس، مشاور امنيت ملي آمريکا به اسرائيل خواهد بود.

از روز گذشته (سه شنبه) نشست کارشناسي نمايندگان جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي پنج بعلاوه يک ،( پنج عضودائم شوراي امنيت و المان ) در نيويورک آغاز شده است. سرپرستي هيئت کارشناسان ايران نشست دو روزه را حميد بعيدي نژاد، مديرکل امور سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه ايران برعهده خواهد دارد.
نتايج اين نشست به دور جديد مذاکرات ايران و پنج بعلاوه يک ارائه مي شود. اين گفتگو ها از آن جهت اهميت دارد که قرار است مذاکرات سياسي براي نگارش متن توافق جامع با گروه 1+5 از هفته آينده آغاز شود .
اظهارات مقامات آمريکايي درباره دور جديد مذاکرات هسته اي حاکي از آن است که آنها بار ديگر سعي دارند با دروغ و بدون ارائه هيچ دليل منطقي، هدف برنامه هسته اي ايران را توليد سلاح اتمي نشان دهد و از اين منظر جايگاهي براي اين سلاح در دکترين دفاعي ايران در نظر بگيرد . اين گفتمان غرب در واقع ادعا و القايي بيش نيست که طيف متحد امريکا و لابي صهيونيستي عليه ايران دنبال مي کنند .
اين در حالي است که ايران بارها بر صلح آميز بودن برنامه هاي هسته اي خود تاکيد کرده و آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز به کرات اعلام داشته است که هيچ نشانه اي از انحراف در برنامه هاي هسته اي ايران به سمت مقاصد نظامي يافت نشده است .



محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران پيش از اين در باره نشست نيويورک ،گفته بود؛ طبق توافق ژنو، مذاکرات کارشناسي ميان ايران و طرف‌هاي غربي تاکنون چند دور برگزار شده و اين روند ادامه دارد .وي افزود ،متعاقب اين نشست چهار دور مذاکرات سياسي نيز از هفته آينده شروع مي‌شود که در آن مذاکرات ؛نگارش متن برنامه جامع توافق با کشورهاي غربي آغاز مي شود .
بر اساس توافق اوليه ژنو ،مذاکرات ايران و گروه 1+5 در يک پروسه شش ماهه /تا ژوئيه / تعريف شده است که البته گزينه ادامه آن تا يکسال نيز پيش بيني شده است؛ اما انتظار مي رود در همان دوره توافق شش ماهه اوليه ؛ اين مذاکرات به نتيجه نهايي برسد. با اين حال ظريف تصريح کرد که رسيدن به نتيجه نهايي بستگي به حسن‌نيت طرف غربي دارد.



«سيد عباس عراقچي» و «مجيد تخت روانچي» معاونان وزير امور خارجه ايران نيز در گفت و گو با روزنامه انگليسي گاردين به بررسي مذاکرات هسته اي و دورنماي توافق فراگير ايران با گروه پنج به علاوه يک پرداخته اند.
«سيد عباس عراقچي» معاون حقوقي و اموربين الملل وزارت امورخارجه ايران در گفت وگو با خبرنگار گاردين در تهران گفت،جمهوري اسلامي ايران به رسيدن به توافق فراگير تا مهلت 20 ژوئيه اميدوار است.
عراقچي در اين حال تصريح کرد،مشکلات بسياري در اين زمينه همچون "فقدان اعتماد بين آمريکا و ايران، برخي مسايل فني و تلاش هاي بيروني براي خراب کردن فرايند مذاکرات" وجود دارد .
معاون وزير امور خارجه کشورمان در اين مصاحبه همچنين از «نيروهاي تاريکي» نام برد که در پي ضربه زدن به توافق هسته‌اي ايران هستند.
«مجيد تخت روانچي» معاون اروپا و آمريکاي وزارت امورخارجه و ديگر عضو تيم مذاکره کننده هسته اي ايران نيز به گاردين گفت، اگر قرار است توافقي به دست آيد، بايد تمام تحريم ها برداشته شود و اين بر عهده آمريکايي ها و اروپايي ها است.

ايران تا کنون به همه مفاد توافق 24 نوامبر 2013 براي رسيدن به توافق نهايي عمل کرده است.  در اين چار چوب ايران با آژانس در مورد فعاليت تاسيسات اراک به توافق رسيده است تا همه شک و ترديد کشور هاي غربي بر طرف شود. ايران همچنين توافق کرده است ميزان نياز خود به اورانيوم غني شده را اعلام کند و تعداد سانتريفيوژها و سطح غني سازي را نيز با همان ميزان متناسب کند . تاکيد بر اين موارد نشان مي دهد ايران بر حصول توافقي تاکيد دارد که ماهيت آن براساس حقو ق هسته اي باشد و چنين حقوقي لزوماً انگونه که غرب ادعا مي کند به معناي داشتن فعاليتهاي مرتبط به توليد سلاح هاي اتمي نيست. بلکه ايران به دنبال توافقي جامع است که نشان دهد ايران بر سر حقوق خود معامله نمي کند اما معتقد و پايبند به تعهدات بين المللي و معاهده ان پي تي است و درهمين چار چوب خط قرمز ايران در توافق نهايي؛ استفاده کامل و بدون تبعيض از دانش بومي هسته اي است.



چهارشنبه, 17 ارديبهشت 1393 ساعت 13:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن