تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از مزيت‌هاي منطقه‌اي در راستاي توسعه متوازن استان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۵۷ب.ظ)
استاندار خراسان رضوي تاکيد کرد؛ استفاده از مزيت‌هاي منطقه‌اي در راستاي توسعه متوازن استان در جريان سفر استاندار خراسان رضوي به شهرستان‌هاي کاشمر و خليل‌آباد جلسه مشترک شوراي اداري دو شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، علي رضا رشيديان در اين جلسه با بيان اين که سياست دولت در سال جاري، تکميل و بهره‌ برداري از پروژه‌هايي است که از پيشرفت فيزيکي بالاي 80 درصد برخوردارند؛ اظهار داشت: در همين راستا پروژه‌هايي از اين قبيل در استان را تا پايان سال به بهره برداري خواهيم رساند.
وي افزود: نسبت به تکميل آن دسته از پروژه‌هايي که از پيشرفت کمتري برخوردارند و داراي توجيه فني و اقتصادي هستند نيز با مشارکت بخش خصوصي و جذب سرمايه گذار، اقدام خواهد شد.
استاندار خراسان رضوي توجه به توسعه ي متوازن و متعادل را يکي ديگر از سياست‌هاي دولت در سال جاري عنوان کرد و بر استفاده از مزيت هاي منطقه اي در راستاي توسعه ي متوازن استان تاکيد کرد.
رشيديان رسيدگي همه جانبه به روستاها را ضروري دانست و گفت: با برنامه ريزي صورت گرفته از ميان هر شهرستان‌، يک روستا به عنوان نمونه انتخاب و الگوي هاي توسعه‌يافتگي بر اساس يک برنامه ي هدفمند و مشارکت تمام دستگاه‌هاي اجرايي در آن عملياتي خواهد شد.
وي با اشاره به نام‌گذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي تصريح کرد: اين شعار بايد با همت تمام مديران در سطوح مختلف و بين قشرهاي مختلف جامعه از شعار به شعور تبديل شود تا بتوانيم زمينه ي تحقق آن را در استان فراهم کنيم.
استاندار خراسان رضوي در ادامه به ظرفيت شهرستان هاي کاشمر و خليل آباد در حوزه ي توليدات کشاورزي، باغي و صنعتي اشاره و خاطر نشان کرد: بايد با استفاده ي بهينه از اين مزيت ها در راستاي توسعه ي هرچه مطلوب تر اقتصاد منطقه گام بر داريم.
رشيديان برخورداري از پتانسيل قوي اقتصادي و دسترسي به راه‌هاي ترانزيتي شمال به جنوب و غرب به شرق را از مزيت‌هاي اين شهرستان ها برشمرد و يادآور شد: وجود کانون‌هاي فلزي و معادن و نيز زمينه‌هاي زيست‌محيطي و اکوسيستمي با داشتن آب و هوا و اقليم مناسب از ديگر ظرفيت‌هاي اين منطقه است.
وي خواستار تامين زيرساخت‌هاي مناسب براي نگهداري از محصولات زراعي و باغي در شهرستان هاي کاشمر و بردسکن شد گفت: با احداث سردخانه و انبارهايي براي خشک‌کردن و بسته‌بندي محصولات کشاورزي با مشارکت بخش خصوصي مي‌توانيم محصولات توليد شده را به مطابق با استاندارد هاي بازار، ارائه دهيم
استاندار خراسان رضوي با تأکيد بر استفاده ي بهينه و بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و استعدادهاي موجود خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان در بخش‌هاي کشاورزي، صنعت، خدماتي و گردشگري داراي مزاياي منحصر به فردي است که با فراهم کردن امکانات براي حضور بخش خصوصي مي‌توانيم از اين فرصت ها در راستاي توسعه و ارتقاء آن گام برداريم.
رشيديان به وجود سه هزار و 200 ميليارد تومان تسهيلات نزد بانک هاي استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر استفاده از اين منابع، صندوق توسعه ي ملي نيز براي حمايت از بخش کشاورزي و صنعت و معدن اعتباري در نظر گرفته که بايد نسبت به جذب سهم خراسان رضوي از اين منابع، اقدام کنيم.
استفاده از انرژي هاي نوين، توسعه و فرهنگ سازي جهت استفاده از بيمه ي کشاورزي با توجه به وقوع حوادث غير مترقبه، رصد موضوعات فرهنگي و تلاش در راستاي ارتقاي شاخص هاي آن، راه اندازي پژوهشکده ي انگور از ديگر مباحث مطرح شده در اين جلسه بود.
گفتني ست در ابتداي اين جلسه امام جمعه ي شهر کاشمر، نماينده ي مردم منطقه در مجلس شوراي اسلامي و فرمانداران شهرستان هاي کاشمر و خليل آباد به ارائه ي گزارش و بيان خواسته هاي مردم پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن