تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805665108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در تخلف پاکستان هيچ شکي نيست / نگراني بابت صادرات گاز به اروپا نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۲۹ق.ظ)
معاون بين الملل نفت: در تخلف پاکستان هيچ شکي نيست / نگراني بابت صادرات گاز به اروپا نداريم معاون بين الملل نفت اظهار داشت: طي سفر نخست وزير پاکستان موضوع خريداري گاز اين کشور از قطر بررسي مي شود، اما شکي نداريم که پاکستان در اين خصوص تخلف کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي ماجدي معاون بين الملل وزارت نفت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري موج مبني بر خريد گاز پاکستان از قطر در صورتي که تکميل خط لوله صلح را رها کرده، اظهارداشت: مذاکرات گازي کشور پاکستان با قطر را ما هم شنيده ايم اما جمهوري اسلامي ايران در زمينه صادرات گاز به کشور پاکستان قرار مفصلي دارد و بايد گاز را به خط لوله ها برسانيم.
وي ادامه داد: ايران از مجموع 1226 کيلومتر خط لوله گاز ، حدود900 کيلو متر آن را تکميل کرده اما از آن سو کشور پاکستان در اين خصوص تاکنون هيچ اقدامي را انجام نداده است.
معاون بين الملل وزارت نفت تصريح کرد: رفتار پاکستان را در زمينه قرارداد صادرات گاز متناقص مي بينيم اما دولت آنها گويا از لحاظ سياسي خوهان گاز ايران هست و اين عدم ساخت رخط لوله ناشي از تحريم ها مي دانند ؛ اما بايد اين نکته را اضافه کنم که زمان انعقاد قرارداد، تحريم هاي وضع شده نيز بود اما به شدت امروز نبود.
وي افزود: اما اين قضيه در داخل کشور مورد بحث و بررسي قرارگرفت و قرار شد طي سفر نخست وزير پاکستان به ايران از برنامه هاي آتي آنها در اين خصوص مطلع شويم ، اما اينکه پاکستان در اين خصوص تخلف کرده هيچ شکي نيست.
ماجدي درخصوص توافقنامه ژنو و تاثير آن بر صادرات پتروشيمي نيز گفت: صادرات پتروشيمي پس از توافقنامه آزاد شده است و بحث بيمه ها نيز جزوي از بندهاي توافقنامه بود و از اين لحاظ مشکل چنداني کشور را تهديد نمي کند.
اين مقام مسئول اظهارکرد: اما متاسفانه تنها در زمينه پرداخت و دريافت هاي قراردادها وزارتخانه کمي با مشکلات بانکي مواجه است و اين موضوع را با وزارت امور خارجه در ميان گذاشته ايم و پس از اعلام آنها به طرف مقابل توافقنامه ، آنها اين امتناع بانک ها را براي همکاري با طرف ايراني، جزو سياست هاي بانکي دانستندو مرتبط با تحريم هاي غرب ندانستند.
معاون بين الملل وزارت نفت درخصوص مذاکرات با روسيه نيز اشاره داشت و گفت: مذاکرات با اين همسايه شمالي کشورمان ادامه دارد اما تاکنون هيچ توافقي مابين دو کشور انجام نشده است.
ماجدي درباره ارسال و صادرات گاز به اروپا نيز گفت: صادرات گاز به اروپا داراي سابقه طولاني است و از زمان دوره اصلاحات خواستار ارسال گاز به کشورهاي انگلستان، فرانسه و آلمان بودند و مذاکرات مقدماتي در اين خصوص انجام شده بود اما به مرحله عملياتي نزديک نشد.
وي ادامه داد: براي صادرات گاز به اروپا، جمهوري اسلامي ايران سه راه ارسال از ترکيه ؛ عراق، سوريه، لبنان و راه سوم را از طريق ارمنستان، گرجستان و از زير درياي سياه به اروپا دانست.
ماجدي در خصوص ميزان صادارت گاز به کشورهاي اروپايي نيز گفت: ايران کشوري عرضه کننده نفت و گاز است و بنا بر تقاضاي مشتري هاي خود، طبيعتا ميزان برداشت و استخراج نفت و گاز را افزايش مي دهيم.
معاون بين الملل وزارت نفت درخصوص صادرات گاز به عمان و مذاکرات با اين کشور نيز اشاره داشت و تصريح کرد: کليات صادرات گاز به اين کشور مشخص شده و مذاکرات ادامه دارد، قاعدتا مذاکرات زمان بر هست و آنچه که شايان ذکر هست مذاکرات و تفاهم با کشور عمان است.
وي درباره ميزان نياز کشورهاي اروپايي به گاز نيز اشاره اي داشت و گفت: ميزان مصرف گاز در کشورهاي اروپايي تا سال 2030 افزايش خواهد داشت و ميزان ارسال گاز ما به اين کشورها بستگي به امکانات ما براي صادرات و ميزان مذاکرات ما دارد ؛ کشورمان از اين لحاظ مشکلي ندارد و ما نگراني از اين بابت نداريم.
ماجدي افزود: مسئله صادرات گاز به اروپا برنامه اي بلند مدت را مي طلبد و بايد خارج از هر نوع سياست پيش برود ؛ اگر مقصد صادراتي کشورمان اروپا باشد حداقل زمان احداث خط لوله 3سال به طول مي انجامد.
وي تاکيد کرد: اگر مشتري گاز از کشورهاي اروپايي داشته باشيم طبيعتا اين حق ماست که با اين کشورها وارد مذاکره بشويم .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن