تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820760607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش شدید رویدادهای آب و هوایی نیم قرن گذشته آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش شدید رویدادهای آب و هوایی نیم قرن گذشته آمریکا تهران-ایرنا-یک گزارش تازه درباره تغییرات آب و هوایی در آمریکا نشان می دهد،موارد و شدت رویدادهای آب و هوایی در 50 سال گذشته این کشور افزایش یافته است.


به گزارش گروه علمی ایرنا از شبکه خبری بی بی سی؛سومین گزارش ˈارزیابی ملی آب و هواˈ که از سوی کاخ سفید منتشر شده حاکیست که موارد و شدت رویدادهای آب و هوایی در 50 سال گذشته در این کشور افزایش یافته است. دو ارزیابی قبلی در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون و جورج بوش منتشر شده بود.
براساس این گزارش، بالا آمدن سطح دریاها، بارندگی شدید و بروز موارد بیشتر موج حرارت، به تاسیسات زیربنایی کشور آسیب زده و این آثار در دهه های آتی بدتر خواهد شد.
این گزارش مؤید این یافته است که تغییرات اقلیمی واقعی و عمدتا ناشی از فعالیت انسانی است.
یک عنصر مهم در نتیجه گیری تازه تحقیقات دولت آمریکا مشاهده رویدادهای شدید آب و هوایی مثل باران های سیل آسا در این کشور است.
بر اساس این گزارش، بین سال های 1958 تا 2012، میزان بارندگی در ایالت های شمال شرقی آمریکا 71 درصد افزایش یافت درحالی که در غرب آمریکا که خشک است فقط 5 درصد افزایش یافت.
پروفسور گری یوهه از دانشگاه وسلیان گفت:سرعت مشاهده رویدادهای شدید آب و هوایی روشن می کند که این وضعیت ناشی از نوسان های عادی در طبیعت نیست.
این گزارش می گوید که فقط رویدادهای همراه با بارندگی نیست که در حال افزایش است و نفوذ بشر در شرایط اقلیمی احتمال بروز رویدادهای آب و هوایی که با گرمای شدید همراه است را تقریبا دو برابر کرده است.
نویسندگان گزارش از جمله به شکسته شدن رکورد دما در روزهای تابستان 2011 در تگزاس و اوکلاهما اشاره می کنند که دما حتی در ساعات شب هم افزایش یافت.
***اسیدی شدن دریاها
در این گزارش همچنین تهدید آتش سوزی های طبیعی در غرب آمریکا و این موضوع را که گرمایش زمین چگونه در نهایت به کاهش تولیدات کشاورزی منجر می شود، مطرح می کند.
این گزارش همچنین در باره خطر بالا آمدن سطح دریاها اخطار می دهد. پنج میلیون نفر در آمریکا در بخش هایی زندگی می کنند که فقط 1.2 متر بالاتر از سطح آب در زمان جزر است.
دکتر ˈدرو هارولˈ از دانشگاه ˈکورنلˈ که از دیگر نویسندگان این گزارش است می گوید،اسیدی شدن بیشتر اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین نیز هم اکنون تاثیری مالی به جا گذاشته است.
وی گفت:به خصوص در شمال غربی آمریکا در سواحل اقیانوس آرام مراکز پرورش ماهی صدفی با مشکل مالی روبرو شده اند.
به گفته او علت این است که آب اسیدی شده است و در نتیجه بعضی از این مراکز پرورش از ناحیه رخت بر بسته اند.
***تلاش ناکافی
در ارزیابی تازه هشدار داده شده است که تلاش های جاری برای کاهش تصاعد گازهای گلخانه ای و تطبیق پذیری ˈبرای پرهیز از پیامدهای بیش از پیش منفی اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی آن کافی نیست.ˈ
نویسندگان این گزارش بر این باورند که توجیه کافی در اختیار باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای اعمال محدودیت بیشتر بر گازهای گلخانه ای قرار داده اند.
اوباما که برای وضع قانون در زمینه کنترل گازهای گلخانه ای به سد کنگره برخورد کرده است سال گذشته ˈطرح عمل آب و هواˈ را با تکیه بر اختیارات ریاست جمهوری علنی کرد که مقررات تازه ای بر تصاعد کربن از نیروگاه های برق اعمال می کند.
نویسندگان این گزارش می گویند که بسیاری از طبقات اجتماعی و حرفه ای آمریکا آثار گرمایش را می بینند و خواستار اطلاعات بیشتر هستند.
علمی**1440**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن