تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816430942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی مختص زمان تحریم نیست/ رسالت حوزويان در تحقق اقتصاد مقاومتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت‌الاسلام نظری شاهرودی در گفتگو با مهر:
اقتصاد مقاومتی مختص زمان تحریم نیست/ رسالت حوزويان در تحقق اقتصاد مقاومتي
قم - خبرگزاری مهر: معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقتصاد مقاومتی تنها مختص به زمان تحریم اقتصادی یا دوران جنگ نظامی نیست بلکه توجه به اقتصاد مقاومتی، مورد تاکید آموزه‌های دینی است.



حجت‌الاسلام دکتر حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی امروز یک ضرورت برای کشور ما محسوب می شود، ابراز داشت: اصل اول در اقتصاد مقاومتی توجه به نیروی انسانی و کارآمدسازی و کیفیت بخشی به آن به منظور دست یابی به اهداف تحول و شکوفایی در اقتصاد ملی است. وی همچنین افزود: در واقع توسعه نیروی انسانی باعث فراهم شدن زیرساخت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و تا این مهم صورت نگیرد نمی توان به اهداف موردنظر در این باره دست یافت. مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: البته برای توسعه هدفمند و مطلوب نیروی انسانی چاره ای نداریم جز آن که نظام آموزشی ما چه در سطح آموزش و پرورش و چه در سطح آموزش عالی، تغییر یابد و از حالت صرفاً ارایه مدرک خارج شده و در آن مهارت آموزی و ارتقای سطح مهارت برای کارآفرینی محوریت داشته باشد. حجت‌الاسلام نظري شاهرودي با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی تنها مختص به زمان تحریم اقتصادی یا دوران جنگ نظامی نیست، بیان داشت: دین به ما می گوید که در همه شرایط باید خود را در برابر دشمن آماده و مقاوم کنید و بی شک امروز که دشمن با حربه اقتصادی به دنبال ضربه زدن به انقلاب و نظام است، ما باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، مانع از تحقق اهداف شومش شویم. اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت اقتصادي نيست معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخلاف برخی تحلیل های غلط و ناپخته، اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه به معنای ریاضت اقتصادی نیست، بلکه منظور و مراد این است که با تقویت و تحکیم زیرساخت های اقتصادی، زمینه شکوفایی و تحول و نیز رفع مشکلات را فراهم کرده و زمینه و بستر سلطه گری اجانب و بیگانگان را از میان برداریم. وی افزود: از این منظر، طبعاً اقتصاد مقاومتی یک چشم انداز بلند مدت را نمایان می سازد که ما باید در یک برنامه عملیاتی و هدفمند، مرحله به مرحله آن را به پیش برده و از سختی ها و مشکلات بر سر راه این هدف مهم ، ترس و واهمه به خود راه نداریم.

این پژوهشگر و صاحب نظر امور اقتصادی یکی از شاخصه‌‌‌های مهم اقتصاد مقاومتی را تلاش به منظور ایجاد امنیت و ثبات در اقتصاد در راستای تحقق هدف استقلال اقتصادی ذكر كرد. به گفته اين استاد حوزه و دانشگاه، کنترل واردات بی رویه و افزایش صادرات با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و تولیدات بومی از دیگر شاخصه ها و الزاماتی است که در امر اشتغالزایی و نیز مقابله با تورم و گرانی بسیار مهم و کلیدی است. مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: نوآوری، خلاقیت، بهره گیری از ایده های خلاقانه، تبدیل اندیشه و ایده به تئوری و نظریه و در نهایت فراهم کردن بستری به منظور تجاری سازی آن ها، از دیگر الزامات و بایسته های بسیار مهم در این خصوص است که در این رابطه حوزه و دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی می توانند نقش آفرین باشند. رسالت حوزويان در اقتصاد مقاومتي وی همچنین با تاکید بر این که برای رسیدن به اهداف مورد نظر در اقتصاد مقاومتی، هر کسی رسالت و وظیفه ای بر عهده دارد، گفت: آنچه به اعتقاد بنده امروز رسالت حوزویان در این عرصه است ناظر به دو حیطه است؛ نخست آن که در قالب همایش ها و نشست های کاربردی به احصا و شناسایی و تبیین شاخصه ها و مؤلفه های اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزند و دیگر این که این شاخصه ها و مؤلفه ها را به نخبگان و عموم مردم عرضه و در ترویج آن بکوشند. حجت‌الاسلام نظری شاهرودی افزود: البته نشست ها و جلسات باید کاربردی بوده و از حالت صرفاً شعاری و کم فایده بودن خارج شود؛ استمرار در برگزاری همایش های کاربردی و هدفمند یکی از بایسته ها در این راستاست که نباید از آن غفلت کرد. وی در پايان اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، تحریم و فشار اقتصادی، آخرین حربه نظام سلطه و استکبار جهانی علیه کشور و نظام اسلامی ماست و بی شک موفقیت ما در این عرصه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، علاوه بر آن دشمنان را نااُمید می کند، امیدواری مضاعفی در جبهه مظلومان و حق طلبان عالم ایجاد خواهد کرد.


۱۳۹۳/۲/۱۷ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن