تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820414474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه هاي اجرايي در صرفه جويي 30 درصدي آب پيش قدم باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۷:۳۸ق.ظ)
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: دستگاه هاي اجرايي در صرفه جويي 30 درصدي آب پيش قدم باشند مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در سال هاي اخير وقوع خشکسالي هاي متوالي و به دنبال آن عدم جاري بودن زاينده رود منجر به کاهش آبدهي چاههاي فلمن در سطح استان شده است. ظرفيت چاه هاي فلمن که 3 هزار ليتر در ثانيه بوده هم اکنون به 150 الي 200 ليتر در ثانيه رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، مهندس هاشم اميني با اشاره به آب شرب تخصيصي گفت: در تابستان سال جاري آب شرب تخصيصي 11 مترمکعب در ثانيه است در حاليکه ميانگين مصرف 14.5 الي 15 مترمکعب در ثانيه مي باشد. بنابراين صرفه جويي 25 الي 30 درصد تمام مشترکين ضروري به نظر مي رسد.
وي در تابستان دسترسي پايدار به آب شرب را مستلزم مصرف بهينه آب دانست و گفت: در حال حاضر متوسط مصرف آب هر اصفهاني در شبانه روز در بخش خانگي 160 ليتر است، در حالي که اين رقم به 120 ليتر بايد برسد . اين درحاليست که هم اکنون 22 درصد از آب شرب در بخش غيرخانگي مصرف مي شود. بنابراين دستگاه ها، نهادها و شرکت ها هم بايد در مصرف آب صرفه جويي لازم را به خرج دهند، چرا که در حال حاضر برخي از سازمان ها و دستگاه ها جزء پرمصرف ترين مشترکين به شمار مي آيند و بايد در شرايط کم آبي مصرف بهينه آب در سازمان ها و شرکت ها نهادينه شود و در صرفه جويي 30 درصدي آب در فصل تابستان پيش قدم باشند.
مهندس اميني با تأکيد بر اين که دستگاه ها و شرکت ها مصرف بهينه آب را جدي بگيرند، خاطرنشان ساخت: دستگاه ها، سازمان ها و شرکت ها بايد با اعمال تدابيري در صدد مصرف بهينه آب باشند و در اين راستا مي توان با استفاده از تجهيزات و دستگاه هاي کاهنده در مصرف بهينه آب صرفه جويي نمود. به عنوان مثال استفاده از ابزارها و تجهيزات کاهنده 45 تا 50 درصد در مصرف آب صرفه جويي مي شود و اين تجهيزات نقش بسزايي در مصرف بهينه آب دارند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مطالعه رفتار مصرفي مشترکين در سال 92 نشان مي دهد مصرف 62 درصد مشترکين در حد الگوي مصرف و 38 درصد بيش از الگوي مصرف است.
وي گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در نظر دارد به منظور توزيع عادلانه آب در فصل تابستان با پايش مشترکين پرمصرف به اين مهم دست يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن