تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810156379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برتری استراتژیک قدرت نرم ایران در برابر ماجراجویی های آمریکا در سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
برتری استراتژیک "قدرت نرم" ایران در برابر ماجراجویی های آمریکا در سوریه
عملکرد "جمهوری اسلامی " در قبال مسائل اصلی منطقه بخصوص سوریه نشان دهنده برتری استراتژی این کشور در مقایسه با اقدامات آمریکاست .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، "فلاینت و هیلاری من لیورت " در گزارشی نوشتند: یکی از ادعاهای همیشگی مقامات غربی در مورد درگیریها در سوریه این است که جمهوری اسلامی با حمایت از دولت "بشار اسد" از امور منطقه ای کناره گیری کرده است و بخش اعظمی از انرژی بالقوه این کشور در سیاست و امور دیپلماتیک برای مقابله با خصومت های غرب و اسرائیل علیه این کشور صرف می گردد . 


از آغاز درگیری ها در سوریه انتقادات فراوانی علیه این ادعا و همچنین تئوری های اجرایی غرب در این کشور مطرح شده است . طی سه سال گذشته این موضوع همواره مورد بحث و مذاکره قرار داشته است که "ایران" نقشی ضروری و بی بدیل در هرگونه تلاش جدی برای تحقق توافقی سیاسی برای پایان جنگ در سوریه ایفا می کند . تهران همچنین نقشی کلیدی در توافق میان دولت دمشق با ریاست جمهوری اسد و ائتلاف مخالفان و شورشیان دارد ؛ مخالفانی که اکنون دریافته اند که نمی توانند اسد را شکست دهند چه در میدان جنگ و چه در صندوق های رای . 


در ادامه این مقاله آمده است : به عبارت دیگر ، یک توافق سیاسی ممکن است وضعیت نظام کنونی در سوریه را اصلاح کند اما هرگز آن را براندازی نخواهد کرد . حالا اتفاقاتی که در شهرها و میادین جنگی در سوریه رخ میدهد بیش از پیش اثبات کننده این پیش بینی هاست . 


اواخر هفته گذشته ، نیروهای دولتی سوریه و جنگجویان شورشی در شهر حمص اعلام آتش بس کردند . بر اساس این توافق تروریستها و مخالفان مسلح از شهر حمص ،‌ که در تصرف آنان بود عقب نشینی کردند . این شهر سومین شهر بزرگ سوریه محسوب می شود که به کنترل نیروهای دولتی کشور درآمد . 


روز گذشته نیویورک تایمز و دیگر خروجی های رسانه ها گزارش دادند که در حالی هنوز خروج کامل تروریستها از این شهر به پایان نرسیده است ،‌ آتش بس برقرار شد . چنانچه این توافق بطور کامل اجرا شود ، خروج جنگجوها و شورشیان مسلح از حمص پیشرفت نظامی بااهمیت دیگری برای دولت محسوب می شود . این پیشرفت در شرایطی است که مبارزه نیروهای ارتش با تروریستها در مناطق دیگر همچنان ادامه دارد . 


این وضعیت به سود " بشار اسد "  خواهد بود چرا که در آستانه  انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سوم ژوئن نوعی تبلیغ و اثبات توانمندی وی محسوب می شود و می تواند منجر به پیروزی وی در انتخابات و انتصابش به سمت ریاست جمهوری کشور برای سومین دور پیاپی شود . 


وال استریت ژورنال اخیرا نوشت : یکی از نکات قابل توجه در این ماجرا این است که مذاکرات میان دولت سوریه و جنگجویان مسلح که در نهایت می تواند به توافق منجر شود توسط سازمان ملل دچار اختلال شده است . 


گفتمان غرب درباره سوریه خواستار محدود نمودن هرگونه مذاکره و گفتگو در مورد " روند صلح " در سوریه در مذاکرات ژنو می باشد اما ایالات متحده و هم پیمانان غربی آن با اصرار خود بر راهکار ناکارآمده خود در این مذاکرات آن را دچار اخلال کرده اند . به پیشنهاد واشنگتن و هم پیمانانش برکناری بشار اسد از سمت ریاست جمهوری بعنوان پیش شرط برگزاری این مذاکرات و تحقق توافق نهایی تعیین شده است . 


در مقابل "جمهوری اسلامی "‌ با ارائه راه حلی روشن از طریق حمایت از برگزاری همه پرسی و نیز مذاکره با تمامی طرفین درگیر در این جنگ حتی گروه های شورشی تندرو در واقع موفق شده است راهکاری عملی و قابل اجرا در قبال سوریه ارائه دهد . 


در انتهای این مقاله آمده است : در حقیقت هر یک از کشورها و قدرت ها با حمایت یک جانبه از یکی از طرفین درگیری در سوریه به نوعی خود را از صحنه حل مسئله حذف کرده است . و خود را از حضور در جمعی که هدفشان پایان جنگ در این کشور می باشد ، محروم کرده است . 


از این دیدگاه ، به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران کشوری است در مقایسه با ایالات متحده آمریکا و شرکای غربی آن ، بدنبال یک استراتژی دقیق و موثر برای حل بحران در سوریه است . 




انتهای پیام / 






تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن