تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821165192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور پررنگ چهره‌های سیاسی در نمایشگاه کتاب/ از دغدغه‌های فرهنگی دولتمردان تا قول قالیباف به منتقل کردن نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
حضور پررنگ چهره‌های سیاسی در نمایشگاه کتاب/ از دغدغه‌های فرهنگی دولتمردان تا قول قالیباف به منتقل کردن نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب

حضور پررنگ چهره‌های سیاسی در نمایشگاه کتاب/ از دغدغه‌های فرهنگی دولتمردان تا قول قالیباف به منتقل کردن نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز میزبان چهره های سیاسی مختلفی بود.
به گزارش نامه نیوز، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که تا به امروز میزبان اقشار مختلف جامعه از جمله، مسئولان، نمایندگان مجلس و دانشگاهیان بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی میهمان ویژه مراسم افتتاحیه بود و در آن مراسم با بیان این که دولت در پی سانسور دولتی نیست، اعلام کرد «همانطور که می‌بیند بیشترین نقد در جامعه از دولت ودولتمردان می‌شود و من افتخار می‌کنم به دولتی که شرایطی را بوجود آورده است که راحت نقد می‌کند و گاهی از کاه کوه می‌سازند. نقد حق همه گروه‌ها است. اما آنچه پسندیده نیست این است که با پول مردم از دولت برآمده از مردم کسی بخواهد بجای نقد تخریب را پیشه گیرد؛ این جیزی است که دولت نمی‌پسندد.» وی تاکید کرد: «حرمت کتاب و آفریننده اثر تنها با زبان و بیان نیست بلکه باید در قانون ‌مان و حمایت‌ها و امنیت حقوقی و اجتماعی و فرهنگی خود تلاش کنیم تا حرمت اهل قلم را حفظ شود. پس قلم دارای حرمت و صاحب قلم دارای حرمت بیشتر است.» به جز رییس جمهور، اما از زمان آغاز نمایشگاه بیست و هفتم تاکنون چهره های مختلف گروه های سیاسی و مسئولان برای بازدید به نمایشگاه کتاب رفته اند که این موضوع نشاندهنده اهمیت بالای موضوع کتاب در فرهنگ کشور آن هم در سالی است که با تدبیر رهبر انقلاب، به نام سال فرهنگ مزین شده است. امروز نیز در ادامه روند روزهای گذشته، نمایشگاه کتاب میزبان بسیاری از چهره های سیاسی کشور از جمله حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری بود که با حضور در این نمایشگاه از بخش های مختلف آن بازدید و از دغدغه های خود در این حوزه سخن گفتند. پورمحمدی هم  در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه ما در نمایشگاه با فضای کلی نشر کتاب روبه‌رو می‌شویم، گفت: «از سطح کتاب‌ها، عناوین،‌ طراحی روی جلد، صنعت چاپ، ویراستاری و کارهای ظاهری و محتوایی و علمی این حوزه مطلع می‌شویم، در نتیجه در این زمینه حس جامعی به‌دست می‌آوریم.»

او در ادامه با اشاره به تعداد عنوان‌های جدید در حوزه‌های مختلف گفت:‌ «تیراژ کتاب‌ها نیز قابل توجه است و ابتکارات خوبی در این دوره انجام شده است. به طور کلی به انسان احساس امیدواری دست می‌دهد.»

پورمحمدی افزود: «امیدواریم شما اصحاب رسانه فرهنگ کتاب‌خوانی و سطح زندگی فرهنگی را ترویج کنید. متأسفانه قیمت کتاب افزایش یافته و ما در این زمینه مشکلاتی داریم. دولت هم در این زمینه دغدغه دارد، اما اگر مردم هدایت شوند و بدانند دقیقا به چه کتاب‌هایی نیاز دارند می‌توانند با صرفه‌جویی در خرید کتاب این مشکل را برطرف کنند.»
همچنین علی جنتی به عنوان متولی اصلی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای چندمین بار طی روزهای اخیر به نمایشگاه رفت، وی در سخنانی اشاره به نقش کتاب و کتاب‌خوانی در توسعه فرهنگ کشور گفت: این نقش به خوبی شناخته شده به همین دلیل است که ما این اشتیاق و استقبال مردم را از نمایشگاه می‌بینیم. امروز شاهد برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران هستیم و مجموعه وسیعی از ناشران داخلی و خارجی آثارشان را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند. این نمایشگاه یک باشگاه بزرگ فرهنگی است.
در جدول زیر اظهارات مسئولانی که امروز به نمایشگاه کتاب تهران رفتند آمده است: نام سمت اظهارنظر حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری وی در پاسخ به این پرسش که آیا رهبر انقلاب امسال در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنند، گفت: تراکم کاری ایشان به حدی زیاد است که وقتی برای حضور در نمایشگاه کتاب باقی نگذاشته است. وی در پاسخ به این که آیا شما امسال به نمایندگی از ایشان به نمایشگاه آمده‌اید، گفت: بنده خودم علاقمند کتاب هستم و حضورم در نمایشگاه کتاب به نمایندگی از ایشان نیست. حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری {در پاسخ به سوالی درباره برخورد با سایت‌هایی که به ارائه کتاب برای دانلود به صورت غیرقانونی می‌پردازند،}: بگذارید اجرای این قانون شروع شود. در این قانون به این موضوعات پرداخته‌ایم. مهم این است که قفل‌های سایت‌ها تقویت شوند. امروز قفل‌شکن‌ها در دسترس جهانی هستند و صنعت قفل‌شکنی از صنعت‌های رایج و پرخریدار در دنیاست. ما باید تلاش کنیم قوانین لازم را تدارک ببینیم و با کمک اهل فن و صنعت که قدرت شناسایی این قفل‌شکن‌ها را دارند در این زمینه اقدام کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان حجت الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز با حضور در مصلای امام خمینی از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد. وی پیش از آغاز بازدید به دیدار سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد رفت و در جریان روند برپایی این دوره قرار گرفت. حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) دسترسی آسان شهروندان علاقمند به کتاب باید از اولویت های فرهنگی دولت باشد. هم اکنون بسیاری از افرادی که علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستند در تهیه این کالای فرهنگی دچار مشکلاتی هستند. برگزاری نمایشگاه کتاب فوق العاده ضروری است و ضروری تر از آن ابعاد مختلفی که باید برگزارکنندگان در نظر بگیرند. براساس گزارشی که مسوولین نمایشگاه ارایه کرده اند خوشبختانه این ابعاد مختلفی که باید در نظر گرفته می شد محقق شده است. سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین مردم ما دوست دارند بسیاری از واقعیات دفاع مقدس را درک کرده و آن ها را بشناسانند،‌ بدون آنکه بزرگنمایی و کم گویی در آن واقعیات صورت گرفته باشد. خوشبختانه در این سال ها افرادی با قلم های بسیار خوبی در این عرصه حضور پیدا کردند. این اتفاق موجب شده است که مردم ما بیشترین استقبال را از کتاب های حوزه دفاع مقدس و شهدا داشته باشند. محمدباقر قالیباف شهردار تهران وی ابتدا در فرهنگسرای کتاب که به‌همت شهرداری تهران در مصلّای امام خمینی(ره) همزمان با ایام نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شده، حاضر شد و به خبرنگاران گفت: مجموعه «شهر آفتاب» تا سال آینده قابل بهره‌برداری است؛ به‌طوری که می‌توان نمایشگاه سال آینده را در آنجا برگزار کرد.




1393/2/16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن