تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814219676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیوتروریسم از سلاح های کشتارجمعی خطرناک تر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیوتروریسم از سلاح های کشتارجمعی خطرناک تر است قزوین-ایرنا- استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و نویسنده کتاب پدافند غیرعامل و تهدیدات بیولوژیک گفت: خطر بیوتروریسم به خاطر ویژگی هایش از بمب اتم، سلاح شیمیایی و سلاح های کشتار جمعی بیشتر است.


به گزارش ایرنا، دکتر ˈعلی کرمیˈ ظهر سه شنبه در همایش علمی نقش پدافند غیرعامل در تهدیدات زیستی که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: سهل بودن تولید و انتشار تهدیدات زیستی مانند حملات بیولوژیکی و هزینه ها و عواقب استفاده از سلاح های اتمی و شیمیایی موجب شده که امروزه بیوتروریسم از تسیلحات یاد شده نیز خطرناک تر باشد.
بیوتروریسم منتشر کردن عوامل بیولوژیکی ( باکتری ها، ویروس ها و سموم) با هدف آسیب رساندن به انسان‏ ها، حیوانات و گیاهان می باشد.
وی با اشاره به تفاوت سلاح های بیولوژیک با دیگر تسلیحات گفت: تولید آسان، هزینه کم، نداشتن بو و رنگ و مشخصات فیزیکی ، دشواری در شناسایی مهاجم، اثر تاخیری و سختی تشخیص عمدی یا غیرعمدی بودن همگی از ویژگی های این نوع سلاح های نوین می باشند.
نویسنده کتاب پدافند غیرعامل و تهدیدات بیولوژیک اظهارکرد: در این گونه حملات با انتقال باکتری، سموم یا ویروس ها انسان، دام و گیاهان مورد هجوم قرار می گیرند.
وی اظهارکرد: البته حملات بیولوژیک امروزه از مفاهیم سنتی خود خارج شده و به کارگیری آن به شیوه های نوین از سوی دشمنان مورد توجه است.
مسوول پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به تشریح ابعاد و وسعت آسیب های بیوتروریسیم و حملات بیولوژیکی پرداخت و در ادامه گفت: به کارگیری بمب شیمیایی و اتمی براحتی قابل اثبات و پیگیری است ولی این موضوع در مورد حملات بیولوژیکی صدق نمی کند.
کرمی با بیان اینکه دشمنان ما بسیار سخت دل هستند، بنابراین همواره باید مراقب تهدیدات شان بوده و آنها را بشناسیم، گفت: دشمن به هیچ ارزش اخلاقی پایبند نیست و برای رسیدن به اهداف خود از هر جنایتی چشم نمی پوشد.
این استاد دانشگاه به جنایات صورت گرفته در طول جنگ های یک قرن اخیر همچون به کارگیری سلاح هسته ای و شیمیایی اشاره کرد و افزود: امروز به خاطر بالا رفتن هزینه های مادی و معنوی، دشمن از به کار گرفتن دوباره این سلاح ها عاجز است اما به شیوه جدید که همان بیوتروریسم و حملات زیستی روی آورده است.
کرمی با بیان اینکه مردم اینگونه حملات را متوجه نمی شوند، اظهارکرد: به کار گیرندگان این شیوه به هیچ وجه قایل به حقوق بشر نیستند و سازمان ملل نیز چشم و گوش خود را در مقابل اقدامات آنها بسته است.
وی، توانمندی های کشورمان برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک را خوب ولی نیازمند ارتقا دانست و گفت: آموزش، پیشگیری، حفاظت فردی و جمعی، تشخیص، شناسایی و درمان و رفع آلودگی از راههای مقابله با این نوع تهدیدات به شمار می روند که باید آنها را جدی بگیریم.
کرمی در پایان با بیان اینکه آگاهی های خود را باید نسبت به پدافند زیستی افزایش دهیم، گفت: مجموعه اقداماتی شامل پیشگیری، رصد، پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و امداد و نجات از جمله عوامل پدافند زیستی به شمار می روند.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
7392/ 614
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن