تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820911271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي طرح ويژه جمع‌آوري پسماند‌هاي خطرناک در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۲:۴۲ب.ظ)
همزمان با روز جهاني زمين پاک صورت مي‌گيرد؛ اجراي طرح ويژه جمع‌آوري پسماند‌هاي خطرناک در مشهد طرح جمع‌آوري ويژه ضايعات "زباله‌هاي خطرناک" شامل مواردي چون انواع لامپ‌ها، ظروف دارو، ظروف سموم، باطري‌ها، حشره‌کش و قوطي‌هاي اسپري است.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، علي نجفي بيان کرد: در راستاي گرميداشت روز جهاني زمين پاک طرح جمع‌آوري جزء ويژه ضايعات مشهد با همکاري سازمان حفاظت محيط زيست، معاونت خدمات و محيط زيست شهري و سازمان مپ شهرداري مشهد اجرا مي‌شود.
وي افزود: بعد از برگزاري موفق سه دوره همايش ملي مديريت پسماند و يک دوره همايش بين‌المللي پسماند به ميزباني و دبيري سازمان مپ شهرداري مشهد و برگزاري اولين جشنواره طلاي کثيف در روز جهاني زمين پاک، در سال جاري اين طرح فرهنگي و آموزشي برگزار مي‌شود.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري مشهد افزود: طرح جمع‌اوري جز ويژه ضايعات "زباله‌هاي خطرناک " شامل انواع لامپ‌ها، ظروف دارو، ظروف سموم، باطري‌ها، حشره‌کش، قوطي‌هاي اسپري و ديگر پساندهاي خطرناک است که مخلوط کردن آن‌ها با ساير پسماندهاي عادي باعث آلوده شدن ديگر پسماندها نيز خواهد شد به شکلي که اين طرح مي‌تواند از بسياري از فجايع زيست محيطي جلوگيري کند.
وي برگزاري اين طرح را در شهر مقدس مشهد با شعار" اراده ملي براي زمين پاک با مديريت ‌زباله‌هاي ويژه" معرفي کرد و در زمينه اجراي اين طرح گفت: در روز جهاني زمين پاک در پنج منطقه شهري شامل مناطق يک، 2، 8، 9 و 11 جمع‌آوري زباله‌هاي خطرناک به شکل ويژه انجام مي‌شود.
نجفي ادامه داد: در اين طرح نيروهاي پاکيار، گروه همياران محيط زيست و جمعي از دانشجويان به اين مناطق مراجعه و به شهروندان اموزش مي‌دهند و سپس در روز اجراي طرح، پسماندهاي خطرناک جمع‌آوري مي‌شود.
به گفته وي به شرکت‌کنندگان در اين طرح يک بسته شامل هداياي فرهنگي و آموزشي به همراه کيسه زباله مخصوص پسماندهاي خشک به اهدا مي‌شود.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري مشهد با بيان اينکه اين طرح همچنين در 36 ايستگاه مبادله پسماند خشک در سطح شهر اجرا مي‌شود، تصريح کرد: چنانچه شهروندان با مراجعه به هر يک از اين ايستگاه‌ها، زباله‌هاي خطرناک و ويژه خود را تحويل دهند ارزشگذاري آنها دو برابر روزهاي عادي خواهد بود و به همان تناسب هدايايي به آنان اهدا مي‌شود.
وي هدف از اين طرح را آشنايي شهروندان با پسماندهاي ويژه و خطرناک معرفي کرد و افزود: از آنجا که شهروندان مشهدي بالاترين رتبه تفکيک از مبدا را در کل کشور دارند انتظار از آنان بالااست و اميد اين مي‌رود که در جداسازي و تفکيک پسماندهاي خطرناک نيز مشارکت قابل توجهي داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن