تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804693030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظر آیت الله مکارم درباره حقوق بشر غربی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
نظر آیت الله مکارم درباره حقوق بشر غربی




یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: قوانین حقوق بشری نه تنها مرحمی بر دردهای بشر نیست، بلکه او را به بیماری‌های بیشتری مبتلا کرده است؛ پس باید به جای مانور دادن بر روی حقوق بشر، برای احقاق حق بشر، به دین و خدا روی آورد.





خبرگزاری مهر: آیت‎الله العظمی ناصر‎ مکارم شیرازی، صبح سه‌شنبه در دیدار پیتر مائور، رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی با ذکر این مطلب که اسلام تولید و استفاده از سلاح های کشتار جمعی را حرام می‌داند، گفت: تولید و به کاربردن هر گونه سلاح کشتار جمعی اتمی و شیمیایی در اسلام ممنوع است و دارندگان این سلاح ها دنیای امروز را به چنین مصیبت هایی گرفتار کرده اند.

راهکار پایان دادن به بحران های جهانی

وی افزود: راهکار ختم این بحران‌ها در جهان، بیدار کردن وجدان جهانی و تلاش در جهت منزوی کردن جنگ افروزان جهانی است و اگر همه تلاش کنیم، آنها منزوی خواهند شد و همه دنیا علیه آنان موضع خواهد گرفت.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که اسلام دارای بزرگترین و بهترین مجموعه حقوق بشری است، خاطرنشان کرد: رحمت و مهربانی سرلوحه کار ما قرار دارد و در قرآن نیز پیامبر اسلام(ص) به عنوان رحمت برای همه جهانیان معرفی شده اند.

دستورات بشر دوستانه اسلام

وی یادآور شد: دستورات پیامبر اسلام(ص) در جنگ‎های 1400 سال پیش به قدری انسانی، بشردوستانه و حکیمانه است که امروز هم دنیا نتوانسته به این معیارها در رفتارش برسد، این امر بیانگر ظرفیت اسلام در زمینه حقوق بشر است.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی گفت: فعالیت‎ نهادهایی چون صلیب سرخ و هلال احمر مایه امیدواری است و این فعالیت‌ها بدون شک نشانه‌ای برای بیدار و زنده بودن وجدان بشر است.

وی با اشاره به این که همه ادیان و مذاهب و پیامبران، مروج رحم و مروت و انصاف هستند و هیچ دینی جلوی کمک به مظلومان را نمی‌گیرد، افزود: اگر امروز متاسفانه امدادگران صلیب سرخ و هلال احمر را می‌ربایند، نشانگر عمق بی‌اخلاقی بشر است که حتی به حامیان خود هم رحم نمی‌کند.

رواج اعتقادات مذهبی؛ راهکار احقاق حقوق انسان‌ها

این مرجع تقلید تاکید کرد: راهکار اصلی احقاق حقوق انسان ها، رواج اعتقادات مذهبی است و اگر اعتقادات مذهبی در دنیا رواج یابد، بسیار موثرتر از وضع و اجرای قوانین حقوق بشری است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در پایان یادآور شد: قوانین حقوق بشری و نوع اجرای آن، نه تنها مرحمی بر دردهای بشر نیست، بلکه او را به بیماری های بیشتری مبتلا کرده است؛ پس باید به جای مانور دادن بر روی حقوق بشر، برای احقاق حق بشر، به دین و خدا روی آورد.

اسلام نگاه بسیار خوبی به مسئله حقوق انسان دارد

رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع حکیمانه ایشان در موضوع حقوق بشر، گفت: خوشبختانه یکی از مراکزی که همیشه ما را در  تحقق اهدافمان یاری کرده، نهاد روحانیت دینی است.

پیتر مائور، یکی از برنامه‏ های سفر به کشورهای مختلف را گفتگو و تبادل نظر با مراجع دینی اعلام کرد و ادامه داد: سعی داریم با تاثیرگذارترین مراجع مذهبی در دنیا دیدارهایی داشته باشیم تا با کمک و یاری آنها بتوانیم به تحقق صلح در جهان و امداد و کمک به مظلومان موفق تر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: حمایت رهبران دینی از حرکت‎های صلح جویانه در سطح جهان، موجب همگرایی در مسیر توسعه صلح و ایجاد نظم در حرکت امدادی خواهد شد.

رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ خطاب به آیت الله مکارم شیرازی گفت: به محضر جنابعالی رسیدیم تا با بیان نظرات صائب خود، ما را در مسیر رسیدن به اهداف جهانی یاری نمایید.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با آیت الله العظمی سیستانی، ابراز داشت: در این دیدار و همچنین در دیداری با پاپ، در ایتالیا، تلاش هایی برای توسعه صلح در جهان و رعایت حقوق محرومان انجام شد.

پیتر مائور با اشاره به نگاه اسلام به حقوق بشر، افزود: اسلام نگاه بسیار خوبی به مسئله حقوق انسان دارد؛ صلیب سرخ هم در راستای وظایف خود، نگاه جامعی به ریشه‎های فرهنگی توسعه صلح و کمک به محرومان در جهان دارد که یکی از این حوزه‎ها، دین اسلام است.

رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در عرصه خدمت رسانی جهانی، معضل جدیدی به نام ربایش و قتل ماموران صلیب سرخ، بمباران مدارس و کشتار غیر نظامیان، کودکان ، زنان و حتی بمباران بیمارستان‎ها است و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، با این گونه اعمال برخورد شود.







تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن