تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814666221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین بخش پیوند مغز استخوان غرب کشور در کرمانشاه گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نخستین بخش پیوند مغز استخوان غرب کشور در کرمانشاه گشایش یافت کرمانشاه - ایرنا - نخستین بخش پیوند مغز استخوان غرب کشور امروز و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) گشایش یافت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا (ع) روز سه شنبه در آیین افتتاحیه گفت: این بخش در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده و دارای 12 تخت ایزوله است.
دکتر ˈمهرداد پایندهˈ با بیان اینکه هم اکنون پنج بخش پیوند مغز استخوان در مراکز درمانی کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد سه مرکز در تهران، یک مرکز در کرمان و یک مرکز در ارومیه است و بخش بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه ششمین بخش پیوند مغز استخوان کشور است.
وی تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ساخت و تجهیز این بخش حدود 11 میلیارد ریال هزینه کرده که شش میلیارد آن صرف خرید تجهیزات شده است.
پاینده هزینه عمل پیوند مغز استخوان در کشورهای اروپایی را بین 300 تا 400 یورو عنوان کرد و افزود: انجام این عمل در ایران و در مراکز دولتی 400 تا 800 میلیون ریال هزینه دارد ولی با افتتاح این مرکز، بخشی از هزینه های بیماران غرب کشور (هزینه تردد و اقامت) به مراکز درمانی دیگر استان ها کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه این بخش از هفته آینده پذیرای بیماران خواهد بود، اظهار کرد: بخش فوق علاوه بر نیاز به کار تیمی پزشکی به دو تا سه گردانده نیز نیازمند است.
پاینده ابراز امیدواری کرد مشابه این بخش در دیگر استان های غرب کشور نیز راه اندازی شود.
رییس مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان امام رضا (ع) نیز در این آیین گفت: هم اکنون 750 تخت فعال در این بیمارستان فوق تخصصی وجود دارد که پذیرای تعداد زیادی از بیماران کرمانشاه و استان های همجوار است.
دکتر ˈعلی سروشˈ با اشاره به کمبود نیروی انسانی شاغل در این بیمارستان، خاطر نشان کرد: جای خالی حدود 285 نیروی پرستار در این بیمارستان مشهود است که باید برای برطرف شدن این مشکل، چاره اندیشی شود.
وی راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان در مرکز درمانی امام رضا (ع) را یک ضرورت در استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این بخش، مشکل بسیاری از بیماران نیازمند به این عمل در غرب کشور مرتفع خواهد شد.
سروش افزود: امید است مرکز آی.سی.یو مختص بیماران پیوندی مغز استخوان نیز در این بیمارستان راه اندازی شود.
در پایان این آیین، استاندار کرمانشاه در بانک اطلاعات ˈاهداکنندگان سلول های بنیادی غیر خویشاوندˈ ثبت نام کرد و به عضویت این بانک اطلاعاتی درآمد.
این بانک اطلاعاتی حدود چهار سال است که در استان کرمانشاه فعالیت می کند و هم اکنون 15 عضو دارد.
700/567
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن