تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813324913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان ايراني در برابر هجمه هاي رسانه اي دشمن رها شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۱۰:۵۳ق.ظ)
عباسي: کودکان ايراني در برابر هجمه هاي رسانه اي دشمن رها شده اند رئيس انديشکده يقين با تاکيد براينکه محور قرارگرفتن انسان درد امروز عالم است، گفت: کودکان ايراني در برابر هجمه هاي رسانه اي دشمن رها شده اند.
به گزارش خبرگزاري موج؛ حسن عباسي شامگاه دوشنبه پس از سخنراني در دانشگاه بوعلي سينا همدان با عنوان «خوب، بد، زشت در نبردي مشکوک» به تالار فجر همدان آمد و در محوريت موضوع کودک طراز،انسان طراز به ايراد سخن پرداخت.
وي در سخنان خود با بررسي هويت شهروندي از نگاه اسلام و غرب به تبيين پيام هاي انيميشن هاي معروف ساخته شده در جهان پرداخت و از لزوم ايجاد جبهه رسانه اي در مقابله با آن سخن راند.
رئيس انديشکده يقين با اشاره به اينکه رويکردهاي جامعه مدني غربي با ارزش هاي اسلامي سازگار نيست، عنوان کرد: دهه چهارم انقلاب اسلامي دهه نظام سازي است.
عباسي ادامه داد: شش نظريه در خصوص هويت شهروندي در جهان وجود دارد که در بين آنها نظريه هجر اسلامي جايگاه ويژه اي دارد.
سازه هاي اقتصاد جهاني بر مبناي ربا ريخته شده است
وي با تاکيد براينکه پيامبر اسلام (ص) شهروند مسلمان را به دوري از حرام فراخوانده است، اذعان داشت: سازه هاي اقتصاد جهاني هم اکنون بر مبناي ربا ريخته شده و سود خواري نفي حرام است.
اين تحليلگر سياسي ادامه داد: جوهره شهروند ايراني هجرت است که به دنبال آن هدايت نيز خواهد آمد.
عباسي با تاکيد براينکه انسان طراز از حرام دوري مي کند،اذعان داشت: دين مسيحيت از اصل خود تحريف شده و پايه هاي نظريه دموکراسي تسليسي است که از سوي همه نظريه پردازان سکولاريسم بر آن تاکيد مي شود.
وي بيان داشت: استفاده از برخي واژه هاي قرآني در برخي تعابير روزمره آن را از معني تهي کرده است.
رئيس انديشکده يقين با تاکيد براينکه باطل خلق نشده بلکه انسان آن را جعل کرده اند، ادامه داد: انسان طراز در مرحله اول به دنبال معروف جويي است و از حرام دوري کرده و به دنبال تقوا ورزيدن است.
عباسي عنوان کرد: متفکرين غربي نقشه درستي از انسان ارائه نمي دهند چرا که او را نشناخته اند.
وي با اشاره به اينکه بر اساس فلسفه اسلامي در فطرت انسان چهار لايحه صدر،شغاف،قلب و فوائد وجود دارد، عنوان کرد: غم و خوشحالي در لايه صدر و خوشحالي و ناراحتي در لايه شغاف شکل مي گيرد.
انسان طراز مراقب بيماري هاي نفساني قلب خود است
رئيس انديشکده يقين با بيان اينکه در لايه قلب کفر و ايمان متجلي مي شود، اظهار داشت: انسان طراز مراقب بيماري هاي نفساني قلب خود است.
عباسي ادامه داد: وزارت بهداشت در ايران نگران سلامتي جسم مردم به سبک داروينيسم است و به دنبال حل بيماري هاي روح نيست.
وي با اشاره به اينکه متخصص شناخت بيمارهاي روحي را در کشور نداريم، ادامه داد: در نظام قرآني درمان جسم همراه با روح بايد باشد همان کاري که ابوعلي سينا آن را انجام مي داد.
عباسي با اشاره به اينکه انساني که بر سرزمين وجود خود مسلط نيست،نمي تواند مانع تردد افکار آلوده اطرافيانش شود، بيان داشت: انسان طراز بايد از اين مراحل بگذرد و در نهايت به نفس مطمئنه برسد.
محور قرار گرفتن انسان درد امروز عالم است
وي اذعان داشت: محور قرار گرفتن انسان درد امروز عالم است، در گذشته تعداد کودکان خانواده ها زياد بود و اکنون که خانواده ها اکثرا داراي يک فرزند هستند در آينده او طلبکار جامعه خواهد شد.
رئيس دانشکده يقين با تاکيد براينکه بايد کودکان را در محضر ديگران قرار داد تا از خود محوري بيرون بيايند، افزود: متاسفانه در محضر همه هستيم غير از خدا،کودک طراز فردي است که از اين آسيب بزرگ اجتماعي دور باشد.
عباسي افزود: فيلم هاي سينمايي، انيميشن ها و بازي هاي کامپوتري همه به دنبال آسيب زدن به تفکرات کودکان هستند و از اين امر غفلت ورزيده ايم.
وي با اشاره به اينکه 413 استاد فلسفه در ايالات متحده آمريکا محور تفکر سازي انيمشن هاي پرهزينه دنيا هستند، اذعان داشت: دشمنان در حال باور سازي براي کودکان هستند به طوري که تنها براي يک انيمشن 450 هزار ميليارد تومان هزينه مي کنند.
رئيس انديشکده يقين افزود: اين مقدار چهار برابر کل بودجه سينمايي کشور است و در جنگ نرم آنان به راحتي بر روي تفکرات سوار شده و در خانه هاي ما راه يافته اند.
عباسي با تاکيد براينکه هم اکنون عصر القا نظرات در قالب کتاب و تابلو تخته سياه نيست بلکه نظرات فلسفي با ساخته شدن و پخش فيلم به مخاطبان داده مي شود، اذعان داشت: فيلم هاي سينمايي با مقاصد فلسفي ساخته ميشوند و در نسل هاي آينده کتاب هاي درسي ديگر معني پيدا نمي کنند چرا که با تصاوير معاني به دانش آموزان القا مي شود.
وي افزود: در سالهاي آتي بازي هاي کامپيوتري جاي کتب درسي را خواهند گرفت و علوم توسط آنها در ذهن دانش آموزان وارد مي شود.
رئيس انديشکده يقين با تاکيد براينکه بررسي اين نوع جنگ نرم دشمن جايي در حوزه و دانشگاههاي کشور ندارد و اين امر در کشور جدي گرفته نمي شود، اظهار داشت: کودکان ايراني در برابر هجمه هاي رسانه اي جامعه دشمن از طريق بازي هاي رايانه اي رها شده اند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن