تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820858809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدگاه و شخصیت معلم در یادگیری و پرورش دانش آموزان سرنوشت ساز و حیاتی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش: دیدگاه و شخصیت معلم در یادگیری و پرورش دانش آموزان سرنوشت ساز و حیاتی است خبرگزاری پانا:مدیر كل آموزش و پرورش لرستان گفت:معلم باید هم ساده نگر و هم ساده اندیش باشد چرا که در فرآیند تدریس دیدگاههای معلم وشخصیت وی دریادگیری دانش آموزان و پرورش نیروی سالم فکری موثر و حیاتی است.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ساعت 08:22



به گزارش خبرگزاری پانا،مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان  آموزش و پرورش استثنایی کشور‍‍‍، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ، مدیر کل صدا و سیمای استان، اصحاب رسانه و جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه استانی در سالن آمفی تئاتر تربیت معلم علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد. مدیر کل آموزش پرورش لرستان با استناد به سخنی از  امام راحل (ره) که فرمودند مطهری پاره تن من است به تمجید از مقام والای این شهید گرانقدرپرداخت و گفت:شهید مرتضی مطهری کسی بود که هم به سنت و دین اعتقاد داشت و هم به سبک نو معتقد بود ولی نوگرایی را زمانی می دانست که شریعت در آن حفظ شود. دكتر گودرز كریمی فرافزود: شهید مطهری شخصیتی بود که ارتباط بین نسل نوجوان و جوان را برقرار کرد و سخنان وی هنوز که هنوز است در وجود نوجوانان و جوانان تازه و تازه ترمی شود، همچنین کتاب های وی در صدها جلد با زبانی رسا در زمینه کودک و نوجوان و جوان نوشته شده اند تا فهم و درک آن برای عموم آسان شود.  
وی، دغدغه شهید مطهری را پاسخ به نیازهای جامعه و نیازهای فرهنگی نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: این شخصیت تاثیرگذار مسائل و مطالب علمی را با حفظ متانت بیان می کرد که هر مخاطب با شنیدن سخنانش به فیض می رسید و خردگرایی وی درچارچوب فلسفه اسلامی وی راجزو دانشمندان عصر کنونی معرفی می کند.
کریمی فرافزود: درهفته گرامیداشت مقام والای معلم از قریب به  30هزار معلم استانی 421 معلم نمونه بر اساس شاخص ها و مولفه های وزارت آموزش و پرورش برگزیده شدند که در این میان 401 نفرمعلم نمونه شهرستانی،19 نفر معلم نمونه استانی و یک نفر معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
کریمی فربا استناد به بیان  امام راحل (ره) انسان را امانتی در  دست معلم عنوان کرد و یادآور شد: با این تفاسیر مسئولیت ما در آموزش و پرورش سنگین ترمی شود چرا که توسعه هر مملکتی در گرو تربیت صحیح نیروی انسانی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش آموزش به عنوان عاملی موثر نسبت به دیگر زمینه ها برتری دارد.
وی با اشاره به جایگاه و نقش والای معلم در تعلیم و تربیت گفت: معلم باید هم ساده نگر و هم ساده اندیش باشد چرا که در فرآیند تدریس دیدگاههای معلم و شخصیت وی در یادگیری دانش آموزان و پرورش نیروی فکری سالم موثر و حیاتی است.  
کریمی فرافزود: آموزش و پرورش لرستان به سمتی می رود که با کمک اساتید و فرهنگیان با برنامه های توانمند و فرهنگ محور لرستان دراین جایگاه در کشوردر قیاس با سایراستان ها برتر و بهتر نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: کسانی می توانند آموزش و پرورش را کمک کنند که دغدغه آموزش را داشته باشند .
مدیرکل آموزش وپرورش لرستان با اشاره به این مطلب که آزمون و خطا در اجرای برنامه ها آموزش و پرورش دیگر جایی ندارد ادامه داد: با دعوت از کلیه مدیران و بزرگان و نخبگان و استفاده از نظرات آنان در زمینه توسعه آموزش و پرورش به دنبال پژوهش محوری و دانش محوری در برنامه های آموزش و پرورش هستیم تا رتبه و جایگاه آن را ارتقا دهیم و در این راستا دیگر جایی برای آزمون و خطا نیست و هدف این است که در این مسیر خطا و اشتباه کمتر و آن ها را به حداقل برسانیم.
وی تصریح کرد: به منظورغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در مسیر جاده خرم زال اردوگاهی به مساحت 200 هکتار با تخصیص اعتبارات لازم ایجاد خواهد شد که گامی موثردر پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان محسوب می شود. 
در پایان این مراسم و به مناسبت ارج نهادن به ارزش و جایگاه مقام والای علم و تربیت و پاسداشت این فرهنگ فاخر از معلمان نمونه استان لرستان با اهدا لوح های یادبودی قدردانی شد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن