تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821177281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهبرد جمهوري اسلامي ايران تقويت صلح و ثبات در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ (۲۱:۱۹ب.ظ)
رييس‌ جمهوري در ديدار وزير امور خارجه ارمنستان: راهبرد جمهوري اسلامي ايران تقويت صلح و ثبات در منطقه است حسن روحاني گفت: ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در مسايل منطقه‌اي، همواره ايجاد صلح و ثبات و برقراري آرامش بين کشورها بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس‌جمهوري با بيان اين مطلب که جمهوري اسلامي ايران و ارمنستان داراي تاريخ، فرهنگ، آداب و رسوم مشترک هستند که مي‌تواند بستر مناسبي براي توسعه روابط همه جانبه باشد، ابراز اميدواري کرد: سطح روابط و همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري دو کشور بيش از پيش گسترش يابد.
دکتر روحاني ضمن تأکيد بر فعال‌تر کردن بخش‌هاي خصوصي دو کشور در جهت توسعه روابط اقتصادي و تجاري، آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ميزباني سرمايه‌گذاران ارمني و متقابلاً تشويق بخش خصوصي و سرمايه‌گذاران ايراني براي حضور در ارمنستان را اعلام کرد.
رييس‌ جمهوري با اشاره به همکاري‌هاي خوب تهران و ايروان در مجامع بين‌المللي و منطقه‌اي، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است اگر اختلاف نظري بين کشورها وجود دارد بايد از طريق سياسي و گفت‌وگو حل شود.
دکتر روحاني به منطقه قفقاز اشاره کرد و گفت: قطعاً قفقازي که توأم با صلح و ثبات و امنيت باشد، به نفع همه کشورهاي منطقه است و جمهوري اسلامي ايران همواره براي ايجاد صلح و ثبات در اين منطقه گام برداشته است.
رييس‌ جمهوري با اشاره به مذاکرات هسته‌اي ايران و ۱+۵ اظهار داشت: فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران، در زمينه مسايل هسته‌اي، همواره شفاف و صلح‌آميز بوده است و در اين مذاکرات سعي داريم واقعيت‌هاي موجود در مورد مسايل صلح‌آميز هسته‌اي در کشورمان را به طرف‌هاي مذاکره کننده و جهان تثبيت کنيم و از طرف ديگر اتهامات ناروايي که در اين زمينه زده شده است را رد کنيم.
دکتر روحاني تأکيد کرد: مقررات بين‌المللي بايد به عنوان چارچوب مذاکرات و گفت‌وگو در زمينه مسايل هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران در نظر گرفته شود و احساس ما اين است که طرف‌هاي مذاکره‌کننده امروز آمادگي پيدا کرده‌اند که براساس مقررات بين‌المللي به فعاليت‌هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران بپردازند.
رييس‌ جمهوري در ادامه برنامه دولت تدبير و اميد در زمينه روابط خارجي را تعامل نزديک‌تر و سازنده با همه کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي منطقه و همسايه اعلام کرد.
ادوارد نعلبنديان وزير امور خارجه ارمنستان نيز در اين ديدار، پيام کتبي رييس‌جمهور کشورش را تقديم دکتر روحاني رييس‌ جمهوري اسلامي ايران کرد.
وزير امور خارجه ارمنستان با اشاره به روابط خوب دو کشور در زمينه‌هاي فرهنگي، آموزش، انرژي و حمل و نقل، رفت و آمدها و ملاقات‌هاي مقامات دو کشور را در توسعه روابط و همکاري‌هاي في ما بين بسيار مؤثر ارزيابي کرد.
وي با اشاره به پروژه‌هايي که در زمينه‌هاي حمل و نقل، خط آهن، انرژي و جاده بين دو کشور در حال اجراست، تصريح کرد: معتقديم اين پروژه‌ها مسيرهاي جديدي را براي تقويت روابط تهران و ايروان باز مي‌کند.
ادوارد نعلبنديان با اشاره به مسايل منطقه‌اي قفقاز از مواضع متعادل جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه سپاسگزاري کرد و گفت: ارمنستان و جمهوري اسلامي ايران همکاري‌هاي خوبي در چارچوب سازمان‌هاي بين‌المللي ومنطقه‌اي با هم داشته و ارمنستان همواره از مواضع ايران دفاع کرده است.
وزير امور خارجه ارمنستان با اشاره به مذاکرات ايران و ۱+۵ در زمينه مسايل هسته‌اي تأکيد کرد: ارمنستان کاملاً‌ از روند مذاکرات حمايت و استقبال مي‌کند و از نتايج به دست آمده بسيار خرسند است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن