تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815674742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازدید سالانه 70 هزار نفر از دریاچه گهر/ ساماندهی زیرساختهای گردشگری در دستور کار قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان کیانپور خبر داد:
بازدید سالانه 70 هزار نفر از دریاچه گهر/ ساماندهی زیرساختهای گردشگری در دستور کار قرار گرفت
خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به بازدید سالانه 70 هزار نفر از دریاچه گهر، از ساماندهی زیرساختهای گردشگری این منطقه خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیانپور ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی دریاچه گهر با بیان اینکه تاکنون اقداماتی برای ساماندهی این منطقه صورت گرفته ولی کافی نیست افزود: امسال باید کار ساماندهی به طور ویژه در این منطقه با همکاری دستگاههای اجرایی صورت گیرد. وی با تاکید بر اینکه همه دستگاههای عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر باید به صورت ویژه برای ساماندهی این منطقه گردشگری ورود پیدا کنند تصریح کرد: باید در این زمینه به صورت هفتگی جلساتی با محوریت فرمانداری برای کنترل، ساماندهی، رفع موانع و مشکلات موجود در این منطقه برگزار شود. معاون عمرانی استانداری لرستان بر اینکه هرگونه ساماندهی، ایجاد مکانهای رفاهی، تجاری و ... در منطقه گردشگری دریاچه گهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است عنوان کرد: همچنین نیروی انتظامی نیز باید یک نظارت و امنیت ویژه ای برای این منطقه ایجاد کند. وی با تاکید بر ایجاد پایگاه نیروی انتظامی در منطقه گردشگری گهر عنوان کرد: همچنین باید با همکاری تربیت بدنی چند نفر نجات غریق نیز در این منطقه حضور داشته باشند.

کیان پور نیز در این رابطه با بیان اینکه ساماندهی دریاچه گهر یک موضوع شهرستانی و استانی نیست بلکه یک دغدغه ملی محسوب می شود عنوان کرد: با توجه به اینکه سالانه 70 هزار گردشگر از این منطقه دیدن می کند باید تدابیر ویژه ای برای ساماندهی این منطقه اندیشیده شود. محمد حسین بازگیر مدیر کل محیط زیست استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه دریاچه گهر که در منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار دارد یک زیرساخت گردشگری خاص و منحصر به فرد است اظهار داشت: ایجاد زیرساختهای مناسب در این منطقه گردشگری ضروری است. وی با بیان اینکه این منطقه حفاظت شده دارای دو طرح مطالعاتی جامع است، گفت: این دو دو طرح مطالعاتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان و محیط زیست لرستان تهیه شده است. بازگیر با بیان اینکه برای حضور گردشگران در این منطقه باید زیرساختهای لازم فراهم شود تصریح کرد: امنیت، بهداشت، امداد و نجات، روشنایی، تلفن، سرویس های بهداشتی و ... باید در این منطقه به نحو مطلوبی ایجاد شود.

بنابر این گزارش دریاچه گَهر در میان رشته کوه اشترانکوه در استان لرستان واقع است. این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه و بین بخش زز و ماهرو الیگودرز و بخش مرکزی دورود قرار دارد قرار دارد. این دریاچه که به "نگین اشترانکوه" معروف است یکی از زیباترین دریاچه‌های طبیعی ایران به شمار می‌رود و با ارتفاع ۲۳۶۰ متر از سطح دریا در میان منطقه حفاظت شده اشترانکوه واقع شده‌است. این دریاچه به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است. نحوه دسترسی به این دریاچه از طریق شهرهای دورود و الیگودرز امکان‌پذیر است ولی آسان‌ترين راه برای دسترسی به اين درياچه از مسير شهرستان دورود است.

پوشش گياهی درياچه گهر شامل درختان بلوط، بید، بادام، پسته وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، كنار كهور، و موی وحشی است.گل‌های لاله واژگون، شقایق، زنبق و لاله وحشی تاج خروسی و اختر هستند. حيات وحش دریاچهٔ گهر زیستگاه مناسبی برای آبزیان و دیگر حیوانات وحشی است. منطقه حفاظت شده اشترانكوه با حيات وحش متنوع شامل حيواناتی است از قبيل کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای، کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، کبک دری شاهین، تیهو و آبزیان مانند لاک پشت، قورباغه و ماهی قزل آلای رنگین کمان ، خال قرمز و ماهی زرد پر و در فصل زمستان جایگاه مناسبی برای انواع پرندگان مهاجر از قبیل اردک ارده ای و چنگر است.


۱۳۹۳/۲/۱۵ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن