تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816781450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسطینیان برای عضویت در مجامع جهانی تلاش می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نیویورک تایمز: فلسطینیان برای عضویت در مجامع جهانی تلاش می کنند تهران- ایرنا- روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره تلاش فلسطینیان برای عضویت در مجامع جهانی با هدف تسهیل تشکیل کشور فلسطین، مدعی شد که به فرض تحقق این هدف نهایی، مسوولیت ها و مشکلات متقابلی متوجه فلسطینیان خواهد شد.


به گزارش نیویورک تایمز، با فروپاشی مذاکرات به اصطلاح صلح خاورمیانه, حکومت خودگردان فلسطین مجدانه در تلاش است با عضویت در مجامع جهانی و معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم ˈاشغالگرˈ , مقدمات به رسمیت شناخته شدن کشور ˈفلسطینˈ را مهیا سازد.
پس از گذشت افزون بر یک سال از عضویت فلسطین در سازمان ملل نه در قالب یک کشور, بلکه به عنوان ˈیک دولت ناظر غیر عضوˈ، هم اکنون نام کشور فلسطین روی سربرگ تمامی اوراق و اسناد رسمی فلسطینیان قید می شود.
با فروپاشی مذاکرات صلح , رهبران فلسطینیان عزم خود را جزم کرده و تلاشی دیپلماتیک و حقوقی را به جریان انداخته اند تا ˈفلسطینˈ در مجامع جهانی به عنوان یک کشور ˈتحت اشغالˈ و اسرائیل هم به عنوان ˈاشغالگر ˈ شناخته شود.
براساس این گزارش، ماه گذشته به دنبال امتناع رژیم صهیونیستی از آزادی اسرای فلسطینی, ˈمحمود عباسˈ رییس حکومت خودگردان فلسطین برای عضویت در 15 معاهده و کنوانسیون بین المللی اقدام کرد و هم اینک که دیگر عملا مذاکرات صلحی در کار نیست, تصمیم دارد برای عضویت در 40 پیمان و آژانس دیگر بین المللی هم از جمله ˈدادگاه کیفری لاهه ˈدرخواست دهد.
این دادگاه که در سال 2002 با محوریت دادرسی پرونده های جنایات مربوط به نسل کشی , جنایات ضد بشری و جنایات جنگی تشکیل شد، نقطه اتکای حقوقی فلسطینیان برای شکایت علیه شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری و شرق قدس به شمار می آید.
اسرائیل این مناطق را بعد از جنگ سال 1967 تصرف کرد و فلسطینیان آن را به همراه ˈغزهˈ وطن اصلی خود می شناسند.
ˈمصطفی برغوثیˈ از اعضاء کمیته ویژه کارشناسان و سیاستمداران دولت خودگردان فلسطین گفته است: ˈما یک نقشه عمل گام به گام داریم که برحسب موقعیت آن را اجرا می کنیم ˈ.
اولین پیمانی که فلسطینیان به آن ملحق شدند، ˈکنوانسیون ژنوˈ در سال 1949 بود و پس از آن، ˈپروتکل الحاقیˈ در سال 1997 که مربوط به حقوق جنگ است.
به نوشته نیویورک تایمز، محوریت سایر قراردادها و پیمان هایی که فلسطینیان خواهان عضویت در آنها هستند، عمدتا با نقض حقوق بشر, تبعیض علیه زنان و حقوق کودکان مرتبط است.
داعیه فلسطینیان این است که عضویتشان در ˈکنوانسیون ژنوˈ به منزله به رسمیت شناخته شدنشان به عنوان یک کشور است، تعریفی که با استناد به آن، داعیه اسرائیل در خصوص مالکیت سرزمین های اشغال شده در سال 1967 باطل شمرده می شود .
نیویورک تایمز افزود: در عین حال , کارشناسان حقوقی وسیاسی معتقدند که به رسمیت شناخته شدن کشوری به نام ˈفلسطینˈ چندان هم برای فلسطینیان عاری از مشکل و دردسر نخواهد بود.
با تشکیل کشور فلسطین, فلسطینیان به دقت تحت نظر قرار خواهند گرفت و اسرائیل هم می تواند علیه آنها در مجامع بین المللی وارد عمل شود.
یک کشور فلسطینی از منظر حقوقی باید در مقابل حملات راکتی از غزه به اسرائیل مسوول و پاسخگو باشد.
به گفته یک مقام اسرائیلی، ˈدر صورت تشکیل کشور فلسطین, یک سری مجازات ها و تدابیر تنبیهی متقابل, گزارش های ویژه و گروه های حقیقت یاب در انتظار فلسطینیان خواهد بود.ˈ
ˈشوان جبارینˈ مدیر سازمان ˈالحقˈ نیز که یک سازمان مستقل رسیدگی به حقوق بشر در مورد فلسطینیان ساکن ˈرام اللهˈ است، گفت: ˈفلسطین باید ابتدا اشغالگر بودن اسرائیل را ثابت کند و افزون بر آن، نفس الحاق به پیمان ها و کنوانسیون ها مسوولیت هایی را متوجه حکومت فلسطینی می سازد که فلسطینیان باید خود را آماده مقابله با این چالش کنندˈ.
به گفته این کارشناس حقوقی, فلسطینیان با عضویت در دادگاه کیفری ˈلاههˈ , باید آماده تحقیقات این دادگاه در زمینه پرونده شکایت سازمان های غیردولتی طرفدار اسرائیل و یا حتی شورای امنیت سازمان ملل باشند.
علاوه بر این، دادگاه لاهه فقط به پرونده هایی رسیدگی می کند که مربوط به بعد از تاسیس این نهاد در سال 2002 باشند، در حالی که بخشی از شهرکسازی ها به پیش از این تاریخ برمی گردد.
نیویورک تایمز افزود: از سوی دیگر، در اسرائیل هم سازمان ها و مراکزی حقوقی وجود دارند که در دفاع از قربانیان حملات راکتی فلسطینیان پرونده هایی را در دادگاه های بین المللی تشکیل داده اند. هر زمان دولت خودگردان فلسطین به عضویت دادگاه کیفری لاهه درآید, این پرونده ها به جریان خواهد افتاد، هر چند اسراییل نیز ملزم به پذیرش تبعات حقوقی شهرک سازی های غیرقانونی خود خواهد شد.
مترجمام**1591**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/02/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن